ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test modernizovaného BMW řady 1 ve třídveřové verzi
1. srpna 2015

Jediný hatchback nižší střední třídy s pohonem zadních kol (k dispozici jsou ale i verze 4x4 neboli xDrive) potěší ve třídveřovém provedení hlavně řidiče, kteří si chtějí jízdu užít. Zároveň však není problém, aby auto koupil třeba pan ředitel pro svou dcerku, která za volantem začíná.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
Test modernizovaného BMW řady 1 ve třídveřové verzi
reklama
Ondřej Běhal

Jediný hatchback nižší střední třídy s pohonem zadních kol (k dispozici jsou ale i verze 4x4 neboli xDrive) potěší ve třídveřovém provedení hlavně řidiče, kteří si chtějí jízdu užít. Zároveň však není problém, aby auto koupil třeba pan ředitel pro svou dcerku, která za volantem začíná.

Rozhodně totiž nejde o puristické sportovní auto. Třídveřovému BMW řady 1 nechybí ani jízdní pohodlí, uhlazenost a nemalá dávka luxusu. Jeho podvozek uspokojí široké spektrum řidičů. Jzdní vlastnosti jsou špičkové stejně jako parametry některých motorů.

BMW řady 1 druhé generace se začalo v Česku prodávat začátkem podzimu 2011. V roce 2015 prodělalo modernizaci. Nabízí se i v praktičtější pětidveřové verzi, kterou vedeme jako samostatný model.

Tradiční největší nevýhodu představují vysoké základní ceny, srovnatelná konkurence z hlediska prvků výbavy a výkonu motoru ale nepřijde o moc levněji. Modernizace navýšila množství výbavy dostupné bez příplatku.

reklama

Design

¾ zepředu dopravabok dopravazáď čistá¾ zezadu dolevapříď čistá

Modernizace BMW řady 1 v roce 2015 vrátila autu dynamiku, hravost a líbivost, o než model trochu přišel při generační změně v roce 2011. Příď jedničky podle mne měla takový divný tupý výraz, který se díky nižším světlometům zahrnujícím standardně LED denní svícení, nově pojatým ledvinkám tvořícím masku chladiče a větším nasávacím otvorům v přídi vytratil.

Vlevo vidíte verzi před faceliftem a vpravo po něm. Jde o shodnou výbavovou linii se sportovním M paketem. Právě na ní je ale rozdíl nejméně viditelný. Fotky můžete kliknutím na ně zvětšit stejně jako všechny ostatní v testu.

Hovořit o tváři jedničkového bavoráku není vůbec jednoduché a jednoznačné. BMW totiž razí filozofii linií neboli paketů, které se dost liší nejen z hlediska složení výbavy, ale i vzhledu interiéru a exteriéru.

Vlevo vidíte příď základního provedení, uprostřed příd vozů s paketem Sport Line a vpravo Urban Line.

A tady je ještě novinka verze po faceliftu - model Advantage.

Zde se můžete podívat na nejostřejší verzi M135i.

Zadní světlomety BMW řady 1 dostaly v roce 2015 standardně LED techniku.

Vzhled palubní desky nebo třeba sedadel se liší paket od paketu. Každopádně jde u všech verzí o tradiční styl BMW vyznávající jednoduchost, čitelnost a kvalitu.

Materiály sice hezky vypadají, voní a zvlášť měkčené plasty jsou i příjemné na dotek, ale občas jsem se setkal i s kaňkami na prémiové kvalitě. Šlo třeba o docela křaplavé zavírání víka schránky před spolujezdcem.

Pokračovat na další kapitolu
Řidičova zóna
Řada věcí v okolí řidiče doznala v roce 2015 změn, přístrojová deska prošla docela výraznou modernizací. Sezení za volantem zůstává sportovně nízké a docela tvrdé. Výhled z auta nepatří mezi s…
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus