ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test Citroën C4
7. července 2021

Francouzská automobilka Citroën se hrdě drží své extravagantní pověsti. Její model C4 tak není jen obyčejným hatchbackem, ale jakýmsi křížencem s SUV a klidně i kupé. Je tu pro ty, kterým německá strohost neimponuje a chtějí na silnici zaujmout.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor

Řidičova zóna

přístrojová deska

Ve futuristicky střižené kabině se sedí pocitově o něco výš než v běžném hatchbacku. Pocit za volantem lze přirovnat k malým městským crossoverům. Výhled ven je dobrý. Citroën tímto modelem vylepšil svou pověst v oblasti ergonomie. C4 přináší několik povedených změn, které si představíme.
Nový volant vypadá jako vystřižený ze sci-fi filmu. Velmi dobře se drží a má ideální průměr i tloušťku věnce. Kožený je ale až od výbavy Feel.
Citroën se zbavil ovládání tempomatu pod volantem a posunul ho na levé rameno. To je dobrá zpráva.
Vpřavo se ovládají média, digitální štít a další drobnější funkce vozu.
Digitální přístrojová deska je už v základu. Má oproti konkurenci poměrně malé rozměry – jen 5“ úhlopříčku (ve Feel pak 5,5 TFT). Je dobře čitelná i za ostrého světla a nabízí několik různých nastavení. Není toho ale mnoho, řada konkurenčních vozů ji umí využít lépe. Mimochodem, tady je dobře patrné, že displej je velmi malý a rozšiřuje ho tlustý černý rámeček.
V základní výbavě Live dostanete jen černobílý displej multimédií, od výbavy Live Pack už je ale 10“ barevný. Má jednoduché ovládání, přehledné menu, ale také lesklý povrch.

Je potřeba v něm najít i některé funkce, jako start-stop a další asistenty. Navigační systém je  mání až od výbavy Feel Pack.
Výborná zpráva! Citroën se vrátil k samostatnému ovládání klimatizace pomocí tlačítek. To opravdu kvitujeme! Jinak v základu dostanete manuální, ve výbavě Feel pak dvouzónovou automatickou.

reklama

Kabina a kufr

sedadla přednísedadla zadní
kufr základníkufr maximální

Citroën C4 jsme podrobili našemu měření, z nějž vyplývá, že nabízí poměrně prostorný interiér. Podélně jsme zjistili 149 cm, tedy stejně jako v Golfu. Scala má o tři centimetry více. Auto je vpředu široké 143 cm, vzadu 144 cm. To jsou obdobné hodnoty jako ve Škodě Scala, Golf je širší. Svažující se střecha má ale vliv na prostor nad hlavou vzadu. Tam jsme naměřili 91 cm od sedáku, tedy o 5 cm méně než v Golfu neb Scale. Auto má nicméně dobře koncipovanou kabinu a čtyři dospělé běžného vzrůstu sveze s přehledem.
Je tu také mnoho odkládacích míst. Přihrádka na mobil však nemá indukční nabíjení, jste odkázání na USB, staré i nové.
Chytře je ale promyšlená spodní přihrádka.
Ta se vyklápí a tak máte opravdu dost místa na drobnosti.
Jak velí etiketa, držáky na nápoje lze skrýt pod roletkou.
Trochu nezvyklé je otvírání schránky u spolujezdce pomocí tlačítka, nikoliv kliknou. Budete tak muset občas někoho instruovat jak na to.
Zadní cestující mají k dispozici kapsy na sedadlech a také jednu USB zásuvku. Ideál by byly dvě, to ale vyřeší rozdvojka.
Kufr má základní objem 380 litrů, což je průměr. Dokazuje to i hodnota Golfu, která je na litr stejná. Konkurenční Scala samozřejmě vyniká 467 litry, jako správný zástupce tuzemské automobilky.
Kufr má dvojitou podlahu. Tu můžete nechat doma nebo pod ni ukrýt další věci.
Testované auto nebylo vybaveno rezervou, takže i tady byl prostor na méně často používanou zátěž.
Zadní sedadla se sklápí tlačítky na horní části opěradla.
Po sklopení nevznikne sice úplně rovná plocha, ale nemá k ní daleko.
Kufr se nechlubí příliš velkým množstvím praktických prvků. Jedním z nich jsou kapsičky na obou stranách.
Moc se nám nelíbilo řešení zavěšení deklu pomocí gumiček. Elektrické ovládání pátých dveří není pro tento model dostupné. Ale také není potřeba. Dveře jsou lehké a snadno se s nimi manipuluje.

Pokračovat na další kapitolu
Motory
C4 sice nemá tak velkou paletu motorů jako Golf, nicméně pro většinu zájemců bude dostačující. Zjednodušeně jde o benzinové tříválce a naftové čtyřválce. Tříválce 1.2 PureTech mají výkony 74, 96 a 1…
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus