ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test Citroën C4
7. července 2021

Francouzská automobilka Citroën se hrdě drží své extravagantní pověsti. Její model C4 tak není jen obyčejným hatchbackem, ale jakýmsi křížencem s SUV a klidně i kupé. Je tu pro ty, kterým německá strohost neimponuje a chtějí na silnici zaujmout.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
Jan MarkovičJan Markovič

Francouzská automobilka Citroën se hrdě drží své extravagantní pověsti. Její model C4 tak není jen obyčejným hatchbackem, ale jakýmsi křížencem s SUV a klidně i kupé. Je tu pro ty, kterým německá strohost neimponuje a chtějí na silnici zaujmout.

Citroën C4 je tradičně hatchbackem nižší střední třídy. Aktuální generace ale díky svým tvarům přidává něco z kategorie SUV i kupé. Stále je ale konkurencí pro Volkswagen Golf, i když v řadě míst nedosahuje jeho kvalit. Na druhou stranu stojí významně méně. Proto by ho šlo označit za skvělého konkurenta Škody Scala, Fordu Focus nebo Opelu Astra.

Auto bychom doporučili individualistům, firmám zaměřeným na design jako služební vůz nebo menším rodinám s maximálně jedním dítětem.

Citroën C4 jsme poprvé testovali v července 2021 a to s benzinovým motorem 1.2 PureTech 130, manuální šestistupňovou převodovkou a ve střední výbavě Feel.

Design

¾ zepředu dopravabok dopravazáď čistá¾ zezadu dolevapříď čistá

Design je nejsilnější stránkou Citroënu C4. Auto je s 4360 mm delší než Volkswagen Golf, Škoda Scala má až na dva milimetry prakticky stejnou délku. Od pohledu se ale Francouz jeví spíš jako SUV než klasický hatchback.
Zaujme sci-fi příď, se kterou se chlubily už koncepty Citroënu. Vypadá velmi moderně a každý si jí okamžitě všimne.
Diody pro denní svícení jsou umístěné nahoře v tenkých linkách, dole najdeme světlomety.  Od výbavy Feel dostanete full-LED, které svítí velmi silně a jasně.
Boční pohled prozrazuje jaksi mix siluety SUV a kupé.
Ostatně, zadní partie vozu odkazuje na starý třídveřový model Citroënu C4 s děleným sklem, o kterém se hovořilo jako o kupé.
Vše doplňují velmi pěkná sci-fi brzdová světla.
Překvapením jsou hned dva výfuky na zádi, což u tříválce rozhodně není potřeba.
A na kolech je patrná snaha Citroënu o stylovost. I když ve výbavě Feel máte jen ocelové disky, dostanete na ně okrasné kryty Aerothech, které z dálky dělají dojem, jako by šlo o litá a ke všemu velmi pěkná kola. Hliník je k mání až ve výbavě Feel Pack a to rovnou o velikosti 18“.
Pojďme se ale přesunout do moderní kabiny, která v obdobném stylu navazuje na extravagantní zevnějšek.

Pokračovat na další kapitolu
Řidičova zóna
Ve futuristicky střižené kabině se sedí pocitově o něco výš než v běžném hatchbacku. Pocit za volantem lze přirovnat k malým městským crossoverům. Výhled ven je dobrý. Citroën tímto modelem vylepšil…
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus