ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test Audi Q7 2. generace
29. prosince 2016

Jedno z největších, nejluxusnějších, nejdražších a nejvšestrannějších aut na českém trhu se v druhé generaci zbavilo několika přebytečných metráků. Z těžkopádného mastodonta se stal svalnatý atlet, se kterým je radost jezdit a to nejen po asfaltu, ale i na polních cestách.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
reklama
Ondřej BěhalOndřej Běhal

Jedno z největších, nejluxusnějších, nejdražších a nejvšestrannějších aut na českém trhu se v druhé generaci zbavilo několika přebytečných metráků. Z těžkopádného mastodonta se stal svalnatý atlet, se kterým je radost jezdit a to nejen po asfaltu, ale i na polních cestách.

První vydání Audi Q7 mi připadalo jako trochu nesmyslné honítko ega pro starší pány s malými pindíky, ale nástupce bych si klidně pořídil, kdybych na něj měl. Přísahám, že jsem se hodně snažil na novém Audi Q7 hledat chyby a až na cenu, která z něj dělá auto pouze pro hodně bohaté jednotlivce, páry i rodiny, jsem našel jen chybičky. 

Faktem je, že jsem zkoušel verzi, jejíž cena se po započítání příplatkové výbavy zvýšila z 1,7 na 2,88 milionu korun. Kolega Radek testoval jen o pár set tisíc lacinější provedení (na fotkách bílé auto), a později také vrcholné provedení SQ7. I to se mu hodně líbilo. Koncem roku 2016 jsem jezdil také s plug-in hybridem e-tron. Jde o auto, které funguje jako elektromobil (na elektřinu ujede podle výrobce až 56 km), ale zároveň může jezdit i na naftu.

Druhá generace velkého vozu kategorie SUV se na českém trhu začala prodávat na jaře roku 2015.

reklama

Design

¾ zepředu dopravabok dopravazáď čistá¾ zezadu dolevapříď čistá

Zatímco první generaci Audi Q7 bych označil jako auto nesmyslně opulentní, které chtělo za každou cenu vypadat větší než ostatní, design novinky podle mne nejlépe vystihuje slovní spojení "moderně sebevědomý".

Také zřejmě proto již výrobce ani moc neodlišoval vrcholnou sportovní verzi SQ7. Kromě nápisů V8T na blatnících a logu v mřížce chladiče ji poznáte už jen podle jinak tvarované spodní části předního nárazníku a samozřejmě čtyř koncovek výfuku vzadu. Fotku zvětšíte kliknutím na ni stejně jako všechny ostatní v testu.

V detailech se liší také design plug-in hybridu e-tron. Poznáte jej třeba podle specifických LED denních scítilen ve spodní části přídě.

Audi Q7 se mezigeneračně o 4 cm zkrátilo a o 1,5 cm zeštíhlelo. Každopádně už nebudí dojem dinosaura, který utekl z Jurského parku. Tváří se jako velké, rychlé, univerzální high-tech auto pro lidi, kteří na to mají - a takové také je.

Podobné přívlastky se dají použít i na interiér, který obsahuje na první pohled kvalitní a na první nádech voňavé materiály. V kabině se jich střídá hned několik a vytvářejí luxusní a útulný obývák bez známek přeplácanosti. Kůže, semiš, chrom, klavírní lak, dřevo, hliník, kvalitní plasty a displeje obklopují řidiče a spolujezdce v takové harmonii, že se mi z auta nechtělo vystupovat.

Standard představují například LED světlomety. Testovaná verze nabízela jejich vylepšenou verzi Matrix s miliony variant rozložení světla podle aktuální situace.

Uvnitř zkoušeného auta nechyběly vychytávky jako LED světlovody s volbou barvy nebo dotekové LED lampičky na čtení.

Když to shrnu, tak testované Audi Q7 mělo jeden z nejmodernějších a nejluxusnějších interiérů, jaký jsem kdy u masově vyráběných sériových aut zažil. Fascinující odhlučnění kabiny ještě zvýraznila příplatková tlumicí a akustická skla.

Pokračovat na další kapitolu
Řidičova zóna
Luxusní, promyšlená, prostorná a antistresová. Tedy pokud nechcete hned v prvních minutách pochopit všechny vychytávky, které se okolo vás nacházejí... Se svými 174 cm jsem viděl i z nejnižší polo…
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus