ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test Audi Q5 Sportback
12. října 2021

Audi dlouho chybělo žádané SUV-kupé v kategorii kompaktních luxusní SUV. To nyní přichází v podobě modelu Q5 Sportback. Nabízí vynikající jízdní vlastnosti, velmi tichý a hospodárný provoz a také nečekaně prostorný interiér. To vše jsme zjistili v testu.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
reklama

Řidičova zóna

přístrojová deska

V Audi Q5 Sportback se sedí vysoko jako v kompaktním SUV. Rozdíl proti standardní Q5 není znatelný, oba vozy jsou pocitově stejné.
Výhled šikmo vpřed je excelentní díky relativně tenkým A-sloupkům.
Při pohledu dozadu zase pomáhá bohaté prosklení nejen pátých dveří.
Na palubě byl sportovně střižený volant S line vyznačující se širokým spodním ramenem. Samozřejmě byl obšitý kůží s příjemnou perforací.
Na levém rameni se ovládá zobrazení virtuálního kokpitu.
Na pravém jsou to multimédia. Tempomat se ukryl do samostatné páčky pod volantem tak, jak jsme na to i u jiných Audi nyní zvyklí.
Za virtuální kokpit (Audi virtual cockpit plus) se připlácí. Má úhlopříčku 12,3 palce a řadu zobrazení.
Třeba více informací z palubního počítače...
... nebo navigaci na větší šíři. Vše už ale dobře známe i z jiných model.
Zábavní systém MMI s 10,1 palcovou obrazovkou je v základu v poslední verzi.
Připlácí se za variantu s navigací.
Automatická dvouzónová klimatizace je součástí vyšší verze Advance.
Je tu ale několik přešlapů, třeba zbytečná přihrádka, do které se větší telefony rozhodně nevejdou.
Zase ale oceňujeme fakt, že si Audi zachovalo otočný volič hlasitosti. To je úleva.
Auto si můžete k poslechu dovybavit i luxusní audiosoustavou.

Musíme pochválit i vynikající sedadla se skvělou podporou stehen a dobrým bočním vedením.

reklama

Kabina a kufr

sedadla přednísedadla zadní
kufr základníkufr maximální

Audi Q5 Sportback jsme samozřejmě podrobně změřili, abychom ho mohli srovnat se standardní verzí. A není překvapení, že na šířku kabiny jsou oba vozy vpředu, ale i vzadu shodné. U Sportbacku jsme ale naměřili více podélného prostoru, konkrétně o jeden centimetr (149 cm). Svažující se střecha se projevuje samozřejmě v prostoru nad hlavami zadních cestujících. Ti mají k dispozici 89 cm, zatímco ve standardní Q5 je to o čtyři centimetry více. To už je citelný rozdíl. Kompletní měření vozu najdete zde.
Kufr je opravdu objemný. Nabízí základní kapacitu 465 litrů, u standardního SUV je to 520 litrů. To je sice víc, ale i Sportback stačí pro rodinné účely víc než dostatečně.
Pod podlahou je prostor na nářadí a další potřebné věci.
Zadní sedadla se pohodlně sklápí páčkou z prostoru kufru.
Tady je kufr po sklopení. Není to sice rovina, ale sedadla napevno zacvaknou a drží, což je dobře.
Opěradla lze sklopit i pákou na boku sedadel ve druhé řadě.
Na palubě testovaného vozu bylo i praktické elektricky výklopné tažné zařízení.
To se částečně vysune a pak ho už jen stačí zakopnout do polohy.

Pokračovat na další kapitolu
Motory
Audi Q5 Sportback se v říjnu 2021 prodává už s poměrně bohatou paletou pohonných jednotek. Benzin zastupuje čtyřválec 45 TFSI quattro o síle 195 kW a k dispozici jsou i hybridní varianty 50 TFSIe qu…
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus