ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test modernizovaného Audi Q3
11. července 2015

Audi Q3 s pohonem všech kol by ode mě i po modernizaci a tedy čtyři roky od zahájení výroby dostalo cenu za nejvyváženější podvozek a řidičsky nejpříjemnější auto mezi kompaktními SUV. A to i přesto, že se v této čím dál populárnější kategorii rok od roku zvyšuje konkurence.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
reklama
Ondřej Běhal

Audi Q3 s pohonem všech kol by ode mě i po modernizaci a tedy čtyři roky od zahájení výroby dostalo cenu za nejvyváženější podvozek a řidičsky nejpříjemnější auto mezi kompaktními SUV. A to i přesto, že se v této čím dál populárnější kategorii rok od roku zvyšuje konkurence.

Jízda v Audi Q3 potěší jak vyznavače sportovního stylu tak ty, kterým jde hlavně o pohodlí - a to téměř bez kompromisů. Kilometry s Audi Q3 jsem si fakt parádně užil!

Velký díl zásluh na tom mají i motory, které patří do popředí jak z hlediska dynamiky tak úspornosti, tedy ve dvou zásadních a na první pohled protichůdných parametrech.

Novinka poráží konkurenci i přehledným, srozumitelným a kvalitně působícím pracovištěm řidiče, které ale už nepůsobí tak moderně jako na začátku životního cyklu.

Nejvíc mě naštval výrobcem udávaný základní zavazadlový prostor 460 l, který vůbec neodpovídá skutečnosti mezi podlahou a roletou. Tu orientačně tipujeme těsně nad 300 l, což je slabé stejně jako všechny námi naměřené hodnoty (délka, šířka nebo hloubka kufru).

Také poměr ceny a výbavy tradičně zůstává vyšší než u většiny konkurentů, navíc se musí připlácet za spoustu věcí, které jsou u levnějších aut běžně ve standardu. Třeba za USB přípojku...

Nejmenší Audi s terénními schopnostmi bude podle mne slavit největší úspěch hlavně u dobře zajištěných žen, ale s klidným srdcem bych ho doporučil i pánům, párům nebo rodinám, kterým záleží na kvalitě a dojmu z jízdy. Jde o velmi univerzální vůz, což ale platí o většině kompaktních SUV.

Audi Q3 přijelo do Česka koncem léta 2011, začátkem roku 2015 prodělalo modernizaci. Vyrábí se v závodě Seatu v Martorellu u Barcelony.

reklama

Design

¾ zepředu dopravabok dopravazáď čistá¾ zezadu dolevapříď čistá

Auto velmi připomíná své sourozence. A nemyslím tím jen větší a stejně zaměřenou Q5, ale snad ještě více malou A1.

Modernizace v roce 2015 trochu ubrala roztomilé boubelatosti a přidala na dynamice linií.

Vlevo vidíte verzi před modernizací, vpravo po ní. Zvětšila se už tak velká "tlama" masky chladiče a opticky se propojila se světlomety, které jsou ve standardu xenonové, za příplatek se dodávají světla s technologií LED. Fotky zvětšíte kliknutím na ně stejně jako všechny ostatní v testu.

Podobně jako u jiných aut takzvaných prémiových značek se i u Audi Q3 po modernizaci v roce 2015 ujala strategie několika různých výbavových linií, které se od sebe mírně liší vzhledem. Zde vidíte linii Design, mnou testované auto v šedé barvě patřilo k linii Sport podtržené sportovním paketem S line. Mírně se liší vizáž přední masky, úroveň lakování, kola a další detaily.

Když už jsme u těch kol, tak testovaný kousek obouval příplatková dvacetipalcová kola s rozměrem pneumatik 255/35 R20, za které se připlácelo 73 900 korun. Základní rozměr u výbavy Sport tvoří sedmnáctky, v základu šestnáctky.

Audi Q3 se mi i po modernizaci líbí víc zepředu a předoboku než z boku a zezadu, kde útlý prosklený vršek trochu neučesaně kontrastuje s masivním plechový podkladem. Prosklení tvoří jen třetinu karoserie.

Interiéry vozů Audi jsou vymazlené, což platí i o Q3 a speciálně o testované verzi se sportovně laděným paketem S line, ale přece jen se na ní začíná projevovat její věk. Přístrojové desky se totiž modernizace téměř nedotkla. Nejnovější modely mají například větší displeje. Materiály však vypadají kvalitně a příjemně voní.

Jedničku si zaslouží odhlučnění interiéru.

Pokračovat na další kapitolu
Řidičova zóna
Velkou část radosti z řízení Audi Q3 má na svědomí skvěle koncipované pracoviště řidiče. Základní poloha za volantem patří mezi vozy SUV k těm sportovnějším. Menší postavy, které chtějí vidět kapo…
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus