ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test Audi e-tron
29. července 2019

Audi e-tron je prvním SUV na baterky německé automobilky. Je to především průkopník, jenž předvádí zajímavé moderní technologie, ale trápí ho i určité porodní bolesti. I tak ale stojí za pozornost.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
reklama
Jan MarkovičJan Markovič

Audi e-tron je prvním SUV na baterky německé automobilky. Je to především průkopník, jenž předvádí zajímavé moderní technologie, ale trápí ho i určité porodní bolesti. I tak ale stojí za pozornost.

Dlouhou dobu neměla kalifornská Tesla konkurenci, teď se začíná zvedat odpor evropských značek. Po crossoveru Jaguar I-Pace přijíždí další počin v podobě Audi e-tron, kterou jsme testovali v létě 2019 na českých silnicích. Dalším modelem je pak ještě její konkurent Mercedes-Benz EQC. Nic jiného na trhu nenajdete.

Elektromobil je stále okrajovou záležitostí trhu s auty i s příchodem e-tronu se nic nezmění. Nejen kvůli astronomické základní ceně a dalším částkám za příplatky, ale i dojezdu, který nás během testu příliš nenadchl. Dočtete se o tom v dalších kapitolách.

Pro koho je? Jedině pro technologické nadšence, bohaté rodiny s garáží a přístupem k nabíjení nejen doma, ale i v práci a v okolí tras, po kterých budou cestovat. Audi jsme testovali ale i s jedním zajímavým prvkem – virtuálními zpětnými zrcátky.

Design

¾ zepředu dopravabok dopravazáď čistá¾ zezadu dolevapříď čistá

Design je jedním slovem povedený. Auto působí jako SUV a zároveň je na první pohled patrné, že jde o elektromobil. Během týdenního testu se za námi otáčeli zvědaví kolemjdoucí snad na každém kroku.
Příď zdobí maska chladiče, která je z velké části zaslepená. Elektromotor nepotřebuje tolik chladit jako běžná spalovací jednotka.
Full-LED světlomety jsou součástí výbavy, snad aby ukázaly pokrok.
Všimněte si drobného detailu na nárazníku – nápis e-tron.
Pokud se dotknete této plochy na boku vozu, odhalí se vám dobíjecí konektor. Za příplatek má e-tron dva. Na každé straně jeden.
LED hledejte samozřejmě i na brzdových světlech.
Záď protíná linka z LED, tak jak ji známe z nejnovějších SUV Audi. Třeba z modelu Q8.
Velmi nápadné jsou také disky, které zlepšují aerodynamiku vozu. Ty se opravdu povedly.
A kabina? Sklo a co nejvíc dotykových ploch. Podobně, jako s tím začala Audi A8 a tento design známe třeba i z A6,A7, Q7 po faceliftu nebo Q8.

Pokračovat na další kapitolu
Řidičova zóna
Pojďme dovnitř. Audi e-tron je nepopiratelně luxusní. Pokud ale čekáte nějaké speciality, budete na omylu. Vůz si uvnitř spletete s jakýmkoliv jiným současným Audi. Pokud jste seděli třeba v Audi Q8…
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus