ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test Audi A8
16. listopadu 2021

Audi A8 dělá jako vlajková loď vše proto, aby vás nejen hýčkala maximálním možným komfortem, ale chránila neuvěřitelnou plejádou elektronických systémů a těžko představitelným výkonem svých motorů. Vyzkoušeli jsme její nejostřejší verzi Audi S8.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
reklama

Řidičova zóna

přístrojová deska

Vítejte na palubě a pohodlně se usaďte. Sedí se relativně vysoko, ale záleží na tom, v jakém nastavení je vzduchový podvozek. Když budete chtít, můžete se vyšoupnout i do výšky běžného SUV. O vzduchovém podvozku a jeho neuvěřitelných schopnostech si povíme až v příslušné kapitole. Počkejte tedy ještě chvíli.
Sedadla v Audi A8 jsou prostě úžasná. Mají vyhřívání, chlazení, masáž a vyhřívaná jsou dokonce loketní opěrky. Nabízí široké nastavení a i když v nich strávíte celý den, nebude se vám chtít ven.
Palubní deska s volantem není až zas tak úchvatná, protože ji v podstatě známe z řady dalších modelů Audi. Volant se ale dobře drží a je ergonomicky promyšlený. Dekor se také povedl. Jde ale o německy studené prostředí. Ale to zákazníci chtějí.
Stejně dobře je známý virtuální kokpit, jenž nabízí několik možností zobrazení.
Třeba mapu.
Nebo podrobnější údaje z palubního počítače.
Středový displej je vybaven poslední verzí systému MMI. Ovládání je pohodlné, reaguje zpětnou vazbou (vibrováním) na dotek. Je potřeba trochu víc zatlačit. Simuluje tak běžná fyzická tlačítka. Problém je, že se okamžitě upatlá.
Kamera se v tak velkém voze vyplatí.
Navigace je přehledná a rychlá. Má živé updaty.
Možností nastavení je opravdu mnoho.
Na středovém tunelu je další displej, který se podobně rychle upatlá. Ovládá se s ním klimatizace a další funkce vozu.
Máte Audi S8, tak dostanete červené startovací tlačítko.
A co by to bylo za luxusní auto bez head-up displeje?

reklama

Kabina a kufr

sedadla přednísedadla zadní
kufr základníkufr maximální

Kabina je neskutečně prostorná a to i když máte „jen“ krátkou variantu Audi A8.
Testovaná verze byla pro pět, ale stejně doporučujeme rozdělit dva cestující loketní opěrkou.
Dostanete totiž pohodlné ovládání komfortních funkcí.
Ty se nastavují na tabletu uprostřed.
Přístroj lze vyjmout, i když to není úplně nutné. Můžete s ním ovládat nejen sedadla a rádio, ale třeba i stínění.
Stínítka jsou elektricky výsuvná na bocích i za hlavami cestujících.
Audi S8 samozřejmě není rodinným vozem v pravém slova smyslu. Kufr je ale docela prostorný. Pojme 505 litrů zavazadel.
víko se ovládá elektricky.
Jsou tu i praktické detaily, třeba oka na síťový program.
Drobnosti se nerozkutálí díky kapsám se síťkou.
Pod podlahou je ještě prostor na rezervu.

Pokračovat na další kapitolu
Motory
Audi A8 se prodává s poměrně širokou paletou motorů. Základem je naftový 50 TDI, tedy mild-hybridní šestiválec o výkonu 210 kW. Mild-hybridní benzinový šestiválec 55 TFSI má pak sílu 250 kW. Možnost…
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus