ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test Audi A8
16. listopadu 2021

Audi A8 dělá jako vlajková loď vše proto, aby vás nejen hýčkala maximálním možným komfortem, ale chránila neuvěřitelnou plejádou elektronických systémů a těžko představitelným výkonem svých motorů. Vyzkoušeli jsme její nejostřejší verzi Audi S8.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
reklama

Motory, řazení, řízení, brzdy

Audi A8 se prodává s poměrně širokou paletou motorů. Základem je naftový 50 TDI, tedy mild-hybridní šestiválec o výkonu 210 kW. Mild-hybridní benzinový šestiválec 55 TFSI má pak sílu 250 kW. Možností je i plug-in hybridní verze 60 TFSI E o síle 330 kW. Vrcholem je benzinový V8, rovněž mild-hybridní. Ten nabízí sílu 338 kW.
Sama o sobě pak stojí Audi S8. Sportovní verze manažerského sedanu má benzinový osmiválec v mild-hybridním provedení a výkonem neskutečných 420 kW. Ve všech vozech je automat a pohon všech kol.

reklama

50 TDI Tiptronic quattro

Tento motor nebyl dosud testován.

55 TFSI Tiptronic quattro

Tento motor nebyl dosud testován.

60 TFSI e Tiptronic quattro

Tento motor nebyl dosud testován.

60 TFSI Tiptronic quattro

Tento motor nebyl dosud testován.

S8 TFSI Tiptronic quattro

Výkon 571 koní a točivý moment 800 Nm. To jsou ohromující hodnoty, které nabízí vrcholná verze krátké Audi A8 označená jako S8. Mild-hybridní motor je velmi dobře odhlučněný a v žádném případě ani přes svou monstrózní sílu neruší posádku vozu. Když se ale řidiči zachce, může se rozohnit a pak předvádí divy. Auto sice váží 2,3 tuny, ale přesto ho dokáže poslat na stovku za supersportovních 3,8 sekundy. Maximum je limitováno na 250 km/h.

Jen těžko se popisují zážitky s Audi S8. Asi je lepší je nechat na osobní zkušenosti. Můžeme ale prohlásit, že jednotka svou dynamičností zahanbí snad drtivou většinu elektromobilů. Má chuť zrychlovat v jakýkoliv moment a z jízdy udělá let s přískoky. Zdá se, jako by okolní doprava stála a vy ji prostě jen předjížděli.

Mimochodem, dobrou zprávou je, že úžasnou dynamiku si užijete na rozumnou spotřebu. Mild-hybridní osmiválec si řekl v týdnu jen o 12,5 litru benzinu na 100 km. Ano, na normální auto je to už docela dost, ale tohle Audi rozhodně nejede normálně. Je to raketa jménem S8.

Řazení

Audi S8 řadí pomocí osmistupňové automatické převodovky tiptronic. Je perfektní, necuká. Samozřejmě nabízí možnost řadit páčkami pod volantem, což oceníte při sportovnější jízdě. Převodovka umí motor poslat do plachtícího režimu.

Řízení

Silně posilované, ale realtivně přesné a uspokojivé. Je to radost, zejména když ve verzi S8 pomáhá standardní natáčení zadní nárpavy. Auto je pocitově velmi mrštné.

Brzdy

Keramické brzdy v Audi S8 mají opravdu hodně zastavovací síly. To vám přidá na důvěře k autu.

Podvozek

Testované Audi S8 bylo vybaveno takzvaným prediktivním adaptivním podvozkem a je to to nejlepší, co jsme zatím na palubě jakéhokoliv auta zažili. Ano, včetně všech Rolls-Royců a Bentley. Audi díky němu má tlumiče propojené s kamerami, senzory a GPS a snaží se odhadnout, po jaké silnici se pohybuje. Výsledkem je dokonalé svezení, ať máte sebevětší kola (a to jsme také měli) a sebehorší silnici. Přestávají existovat výmoly, díry, štěrk. Prostě jedete jako po másle za každé situace.

Kromě toho ale také dokáže nechat zmizet retardéry. A to doslova. Pokud se totiž k nějakému přiblížíte, vzduchový podvozek se promptně zvedne. A v milisekundě, kdy se paty retardéru dotknou přední kola se sníží přední část a když zadní, tak zadní část. Výsledek je, že retardér pro vás přestane existovat. Po pár metrech si zase celé auto sedne. Ne vždy je to bez mírného zhoupnutí, ale zažili jsme pár případů, kdy jsme na tuhle překážku v běžném provozu úplně zapomněli. Vtip je jen v tom, že je potřeba mít dobrou viditelnost, retardéry vás tedy poškádlí v noci.

Aby byl vidět rozdíl mezi spodní a horní výškou podvozku, pořídili jsme dvě fotografie předního kola.
V této poloze se budete cítit téměř jako v SUV.

A to mimochodem není všechno, co Audi S8 s podvozkem umí. Vzduch reaguje tak rychle, že poslouží i pro komfortní nastupování a vystupování z vozu. Prostě otevřete dveře a auto se přifoukne do maximální výšky, aby se vám lépe vylézalo z pohodlné kabiny. A pak zase v poklidu klesne. Je to dokonalé divadlo, které si zamilujete.

Jak je na tom dál? Inu, samozřejmě, že fyziku lze ošálit jen do jisté míry. Audi S8 má natáčení zadní nápravy a samoo o sobě působí mrštně. V zatáčkách je už docela velké, jenže podvozek dokáže vůz dlouho držet tak, že se naklání jen minimálně. Stejně tak pomáhá pohon všech kol k čistému průletu šikanami. Je to až při ostrém zacházení. Od něj vás ale povětšinou odradí pud sebezáchovy, protože se odehrává v opravdu vysokých rychlostech.

Audi S8 je dokonalost sama. Jen je dobré mít také konexe na odboru dopravy. Do nelegálních rychlostí vás dostane lusknutím prstu. Ale i to je součást jeho šarmu.

reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus