ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test Audi A7 Sportback
27. října 2019

Nová generace luxusní Audi A7 opět láká všechny vrcholné manažery, kteří také myslí na rodinu. Velká a reprezentativní, praktická zároveň – a navíc s hybridním systémem, který schopně snižuje spotřebu jinak výkonného naftového šestiválce. Tohle je jednoduše řečeno špičkové auto.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
reklama

Řidičova zóna

přístrojová deska

Displej kam se podíváš. To jednoduše charakterizuje plaubní desku, která dává na srozuměnou, že budoucnost je v dotykových obrazovkách a plochách. Bohužel jsou všechna tlačítka (ať už kovová nebo plastová) i obrazovky vyvedeny v lesklém provedení, což znamená neustálou záplavu otisků prstů. Poznáte to na několika přiložených fotkách. Jinak je ale vše přehledné, německy chladné a technicistní. Tak jak to od Audi chceme. Aktuálně (září 2018) najdete podobný kokpit u Audi Q8 nebo Audi A8. Je symbolem nejlepších vozů značky.
S Audi A8 je shodný i pěkný volant s ideálními proporcemi a dvojitým spodním ramenem, který zcela samozřejmě zdobí kůže a hliník. I zde najdete lesklé dotykové plochy.
Levé rameno slouží k ovládání menu palubního počítače a virtuálního kokpitu, o kterém si povíme za moment.
Pravá tlačítka použijete k telefonování a nebo zesilování zvuků – ať už hovoru, hudby nebo navigačních hlášení.
Jen pro zajímavost: dotykovou budoucnost už ohlašují i přepínače světel. Zkrátka a dobře, klasickým tlačítkům pomalu odzvoňuje. Tedy alespoň podle Audi.
Virtuální kokpit je u Audi A7 v základu, což pro některé levnější modely neplatí. Známe ho už od dob příchodu třetí generace kupé Audi TT, kde zažil svou premiéru. Zaslouží si ale mírné připomenutí. V základním uspořádání simuluje velké přístroje a doprostřed promítá jednu ze zvolených funkcí.
Stačí ale zmáčknou tlačítko na volantu s nápisem View a rázem změníte poměr velikostí, což se hodí zejména u mapy.
V případě palubního počítače tolik ne, ale proč takové zobrazení neumožnit, když je přehlednější než rolovací menu.
Auto bylo vybaveno i příplatkovým nočním viděním, které se promítá také přímo na displej před řidičem. Umí upozornit na chodce nebo zvířata, což se hodí při nočním cestování hlavně po menších okreskách.

Když už jsme u té výbavy, pojďme si ji na chvíli projít. A7 má už poměrně slušně nabito v základním provedení, dostanete například bezklíčový přístup a startování, sadu bezpečnostních asistentů Audi pre sense basic a pre sense front a k tomu i tříletou licenci na systém Audi connect, který zajistí aktuální datové informace – třeba pro navigaci. Mimochodem i ta je součástí základní výbavy s dotykovým displejem o úhlopříčce 8,8 palce. V ceně jsou i parkovací asistenty nebo dvouzónová klimatizace a kontrola tlaku v pneumatikách. Připlatit si můžete za celou řadu věcí, jako je head-up displej, luxusní audio, kamery snímající celé okolí vozu při parkování, dovírání dveří, vyhřívaný volant, komfortní sedadla s masáží a širokým spektrem nastavení nebo i nezávislé topení s dálkovým ovládáním.
Drtivá většina funkcí vozu se ovládá přes dva středové displeje, ten horní má úhlopříčku 10,1 palce. České menu je samozřejmostí, stejně tak české hlasové ovládání. Orientace s maticovém menu systému MMI je velmi snadná a celý systém proto patří ke špičce spolu s konkurenčním iDrive od BMW.
Tady vidíte pro ukázku zobrazení navigace. Stejně tak si můžete všimnout sbírky našich otisků.
Dolní displej slouží primárně pro nastavování klimatizace. Mimochodem i tu můžete ovládat hlasem. Pokud ale použijete prsty, počítejte s tím, že na obrazovku musíte více zatlačit. Pak vám teprve na stisk odpoví haptickou odezvou, tedy zavibruje do bříška prstu, aby bylo zřejmé, že jste funkci vybrali dobře. I po týdnu používání bychom ale přece jen raději používali klasická tlačítka. Obrazovka nabízí i zkratkové volby k některým jiným funkcím, jako je například volání oblíbeným kontaktům v připojeném telefonu nebo výběr oblíbených stanic rádia.
Auto se startuje a vypíná pomocí tlačítka dole na středovém panelu. Pokud si připlatíte na kovové provedení, dostanete opravdu luxusní ovladač.
Šik jsou i tlačítka paměti sedadel, která jsou hezky zapracovaná do madla řidičových a spolujezdcových dveří.

reklama

Kabina a kufr

sedadla přednísedadla zadní
kufr základníkufr maximální

Kabina téměř pětimetrového vozu je samozřejmě prostorná, své o tom vypovídá i rozvor náprav, který má hodnotu 2926 mm, tedy skoro tři metry. Díky tomu si i na zadních sedadlech pohodlně složíte nohy. Horší je to logicky jen s prostorem nad hlavou. Vyšší postavy zde budou mít co dělat, aby nebrousily o strop.
Pokud si připlatíte za čtyřzónovou klimatizaci, dostanete také dotykový panel. Sedadla vzadu jsou pak navíc vybavena i vyhříváním. V každém případě tu ale budete mít i dvě osvětlené zdířky na USB a 12V zásuvku.

Ve sportovním provedení S7 dostanete zajímavěji vypadající sedadla, která mají v zatáčkách lépe podržet.
A to nejen vpředu. Sportovní sedačky mají i cestující ve druhé řadě, což je poměrně neobvyklé.

Velmi praktický je kufr, který v základu pojme 535 litrů zavazadel. Díky elektricky ovládaným pátým dveřím (elektrické ovládání je v základní výbavě), které se zvedají vysoko do vzduchu, sem naložíte pohodlně i hodně věcí. Směrem k nárazníku je ale kufr docela nízký, proto je potřeba si se zavazadly trochu pohrát. Zadní sedadla vytvoří po sklopení téměř rovnou ložnou plochu, klidně sem složíte i velké předměty. To je rozdíl oproti BMW 6 GC nebo Mercedesu-Benz CLS, které jsou sedany. Audi A7 je praktické. Pod podlahou se skrývá plnohodnotná rezerva.
Auto jsme v době testu neměli změřené, rozměrově proto Audi A7 porovnáme s konkurencí později.

Pokračovat na další kapitolu
Motory
Aktuálně (říjen 2019) si lze audi A7 pořídit se třemi turbodiesely a dvěma přeplňovanými zážehovými motory. Ty jsou označeny 45 TFSI (čtyřválec dvoulitr) a 55 TFSI, což je třílitrový šestiválec. Výk…
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus