ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test Audi A7 Sportback
27. října 2019

Nová generace luxusní Audi A7 opět láká všechny vrcholné manažery, kteří také myslí na rodinu. Velká a reprezentativní, praktická zároveň – a navíc s hybridním systémem, který schopně snižuje spotřebu jinak výkonného naftového šestiválce. Tohle je jednoduše řečeno špičkové auto.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
reklama
Jan MarkovičJan Markovič

Nová generace luxusní Audi A7 opět láká všechny vrcholné manažery, kteří také myslí na rodinu. Velká a reprezentativní, praktická zároveň – a navíc s hybridním systémem, který schopně snižuje spotřebu jinak výkonného naftového šestiválce. Tohle je jednoduše řečeno špičkové auto.

Náskok díky technice. To je dlouholetý slogan automobilky Audi, která se jeho smysl snaží očividně naplňovat hlavně u svých top modelů. Audi A7 přišla před lety jako reakce na úspěch sedanu-kupé Mercedes-Benz CLS, který tuto podivnou kategorii založil. Na rozdíl od něj ale využila své velikosti a přidala ke slušivému vzhledu velký kufr s výklopnou zádí typu liftback. Na podobně praktické řešení teď například láká i konkurenční BMW 5 GT.

Audi A7 je tu pro ty, kterým se líbí jezdit špičkovým modelem ve stylu Audi A8, ale zároveň mají rodinu, nebo jsou alespoň vyznavači aktivního životního stylu. Dovnitř dají klidně horské kolo nebo surfové prkno. Sportovní střih vozu ale láká i za volant nadšené řidiče. Reprezentace vysokého statusu majitele je pak samozřejmostí.

Audi A7 jsem testovali nejprve v září 2018 s prvním motorem, se kterým se prodávala, tedy s přeplňovaným vznětový šestiválce 50 TDI. V říjnu 2019 se nám do ruky dostala nadupaná verze Audi S7, která je vybavena motorem 55 TDI.

Design

¾ zepředu dopravabok dopravazáď čistá¾ zezadu dolevapříď čistá

Audi A7 je se svou téměř pětimetrovou délkou (4969 mm), dvoumetrovou šířkou (1908 mm) a nízkou stavbou karoserie (jen 1422 mm) vyloženě sportovně střiženým vozem, který dobře naplňuje původní záměr kategorie sedanů-kupé. Masivní maska Audi Singleframe je opravdu nápadná, nová generace dostala šestiúhelníkový gril ještě větší.
Připravte se na to, že pokud dojedete některé všímavější a zároveň vystrašené řidiče, budou před vámi náhle brzdit. Dva černé štítky v masce totiž připomínají policejní auto. Ve skutečnosti jde ale o hardware potřebný ke všem moderním funkcím vozu.
Levý štítek je kryt laserového skeneru, jenž slouží bezpečnostním asistentům vozu.
Pod pravým se skrývá radar, který využívá například systém adaptivního tempomatu.

Jak vypadá příď vozu ještě v červeném provedení a černými detaily se můžete podívat na našem později testovaném modelu S7.
Je pravděpodobné, že si spousta budoucích majitelů auto ozdobí řadou doplňků, my jsme testovali vůz se sportovním paketem S Line, který ohlašuje štítek na boku karoserie, ale i nápis na prahu dveří.
Spolu se sportovními doplňky mělo auto ještě příplatková pěkná dvacetipalcová kola, se kterými se budete bát obrubníku jako čert kříže. V základu jsou pro auto připraveny osmnáctky.
Za nejpodařenější část vozu ale považujeme záď, kterou zdobí velká diodová brzdová světla. Jsou spojena dohromady středovým světlem. Při odemknutí vozu za tmy rozehrají zajímavé vizuální divadlo, které vám dá na chvíli pocit, jako byste byli ve sci-fi filmu. O to se ostatně Audi A7 snaží na každém kroku.
Futuristické jsou i příplatkové Matrix laserové světlomety, umí vystínit protijedoucí auta, nebo auta ve vašem pruhu před vámi. Díky kamerám poznají i chodce. Dosvítí vážně daleko a dle našich zkušeností za příplatek opravdu stojí. Můžete je dostat i jako součást balíčku Gravity, který ve voze byl dokoupen.
Do kabiny se dle pravidel této kategorie vozů nastupuje bezrámovými dveřmi, což přidává autu na eleganci. Není se potřeba bát zvýšeného hluku od skel, kdo by se ale přece jen chtěl cítit jako v bavlnce, ten si připlatí za dvojitá skla.
Vyloženě skleněný interiér vozu je pak další variací na sci-fi téma. Na první pohled působí až šokujícím dojmem a ti, kteří milují moderní technologie, se v něm budou cítit naprosto dokonale. Sada lesklých obrazovek má ale i své mouchy, třeba že se na nich daří otiskům prstů.

Toto je ještě kabina modelu S7. Všimněte si sportovního volantu s ostřeji řezaným věncem s perforovanou kůží.
A toto je ostuda, se kterou jezdí Audi S7 - celkem čtyři falešné koncovky výfuku! To je fakt síla.

Pokračovat na další kapitolu
Řidičova zóna
Displej kam se podíváš. To jednoduše charakterizuje plaubní desku, která dává na srozuměnou, že budoucnost je v dotykových obrazovkách a plochách. Bohužel jsou všechna tlačítka (ať už kovová nebo pl…
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus