ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test páté generace Audi A6
28. ledna 2019

Ne, opravdu bych se nechtěl rozhodovat mezi Audi A6, BMW řady 5 a Mercedesem třídy E. Všechny sedany vyšší střední třídy určené úspěšným podnikatelům, ředitelům velkých firem a vysoce postaveným politikům totiž nabízejí špičkovou techniku a luxusní svezení. Jsou to skvělá, ale drahá auta. Jedno jako druhé či třetí.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor

Řidičova zóna

přístrojová deska

Budoucnost patří displejům, to chtějí řidiči vzkázat všechny nové vozy Audi vyšších tříd.

Kromě displeje za volantem místo přístrojů a dvojice displejů na středovém panelu máte malé displeje třeba i na ovládání světlometů.

Bohužel byla všechna tlačítka (ať už kovová nebo plastová) i obrazovky vyvedeny v lesklém provedení, což znamenalo neustálou záplavu otisků prstů.

Když už jsme těmi displeji začali, tak si je pojďme představit jeden po druhém. Ten za volantem se jmenuje virtuální kokpit, má úhlopříčku 12,3 palců a je za příplatek. Základní provedení má za volantem displej sedmipalcový.

Virtuální kokpit si řidič může nastavit podle svých preferencí. Údaje jsou na něm přehledně a moc hezky zobrazené.

Hned dva velké displeje se standardně nacházejí na středovém panelu. V základním provedení má ten vrchní 8,8 palců a spodní 8,2 palců. V našem případě byl ten vrchní příplatkový s 10,1 palci.

Nastavuje se na nich drtivá většina funkcí přímo nesouvisejících s řízením auta. Nahoře například média a navigace (standard), dole klimatizace a komfortní funkce, třeba u sedadel.

Moc se mi líbila nejen grafika displejů a funkčnost i přehlednost menu, ale i to, že si člověk může nastavit nutnost potvrdit každou aktivaci plošky na displeji stisknutím s haptickou vazbou. Tím se předejde spoustě nechtěných ukliknutí. Tudy podle mne vede cesta.

Spodní displej parádně funguje například jako touchpad pro zadávání cílů do navigace. Tohle psaní prsty bude bavit nejen vaše děti. Ve finále sice bylo rychlejší naklapat cíl na klasické klávesnici, ale kreslení prstem na digitální tabuli mě nadchlo.

Ale teď od displejů k sezení za volantem a řízení.

Výhled z auta do předoboku je díky šikovnému umístění zrcátek nad očekávání dobrý a lepší než u přímých konkurentů.

Řidiči už ve standardní výbavě pomáhají přední a zadní parkovací senzory nebo front assist monitorující situaci před vozem schopný v případě potřeby samočinně brzdit.

Testovaný vůz obsahoval navíc spoustu příplatkových asistentů.

Například hlídání mrtvého úhlu. Obsazenost vedlejšího pruhu signalizují výrazné diody v držáku zrcátka, což je rozhodně lepší řešení než většinové v podobě malých diod přímo ve skle zrcátka.

Výborně fungoval i adaptivní tempomat udržující nejen řidičem nastavenou rychlost, ale i vzdálenost od nejbližšího auta. Zejména v ekonomickém módu totiž nebyl s nastavenou rychlostí úplně striktní a třeba z kopce nechal auto klidně plachtit i poté, co rychlost klesla pod tu nastavenou, aby šetřil palivo. Fungoval velmi předvídavě a plynule.

Ještě více se mi ale líbila funkce, která mě ťukala do plynového pedálu, abych pustil plyn. Když jsem poslechl, auto doplachtilo ke značce s rychlostním omezením přibližně tou rychlostí, která byla na značce. Super!

Sedadla v testovaném voze byla tou nejvyšší příplatkovou specifikací, kterou si lze v Audi A6 dopřát.

Šlo o komfortní křesla čalouněná nadýchanou oranžovou kůží s elektrickým vyhříváním (standard u každé A6) i ventilací, elektrickým nastavením i velmi propracovanými masážními funkcemi. Nebylo nic, co bych jim mohl vytknout. Základní látková sedadla s běžným tvarováním však budou vypadat úplně jinak a jinak se v nich bude sedět.

Mutifunkční čtyřramenný kožený volant patří ke standardu každého Audi A6. Dobře vypadá a výborně se drží. Ten "náš" byl navíc za příplatek vyhřívaný.

Řidič i spolujezdec mají kolem sebe ještě více místa, než se očekává ve vyšší střední třídě. Levý loket lze navíc příjemně odložit na opravdu širokou opěrku. Nechybí dostatek prostor k odkládání drobností, i přes množství funkcí jsem se na pracovišti řidiče brzy rozkoukal a zorientoval.

reklama

Kabina a kufr

sedadla přednísedadla zadní
kufr základníkufr maximální

Vnějšími rozměry se Audi A6 mezigeneračně příliš nezměnilo. Však už také není moc kam růst, už takhle je délkou i šířkou na české ulice a silnice monstrózní - a co třeba na úzkých silničkách a ve stísněných uličkách jižanských měst a městeček.

Při porovnání s největšími konkurenty zůstává ve většině parametrů Audi A6 o chlup větší. Stoprocentně to platí o rozměrech vnějších.

Zevnitř jsme naměřili o několik centimetrů více v loktech. Šířkou interiéru Audi A6 přímé soupeře poráží. Naopak místo na nohy i nad hlavou na zadních sedadlech se mezigeneračně trochu zhoršilo, přesto zůstává v rámci vyšší střední třídy konkurenceschopné. Za dvoumetrového cestujícího na předních sedadlech si pohodlně sedne člověk s výškou kolem 180 cm. Posezení se tu příliš neliší od luxusu na předních křeslech.

Bavíme se o krajních místech druhé řady. To prostřední také vyhoví i dospělému z hlediska opěrky hlavy a místa nad ní, takže můžeme Audi A6 označit za plně pětimístné auto, ale komfort samozřejmě není takový.

Testovaný vůz disponoval příplatkovou čtyřzónovou klimatizací (standardem je automatická dvouzónová), což znamená, že si svou vlastní klimatickou zónu mohou nastavit i krajní cestující na zadních sedadlech. Nechybí ani vyhřívání sedadel, jen bez ventilace se musejí pasažéři v druhé řadě obejít.

Objem zavazadlového prostoru 530 litrů zůstal mezigeneračně zachován. Podle našich měření se však délka zavazadlového prostoru prodloužila a patří k nejdelším ze všech bez ohledu na velikost vozu a tvar karoserie.

Opěradla zadních sedadel jsou sklopná a po sklopení navazují beze schodu na podlahu zavazadlového prostoru.

Potěší možnost praktického dělení v poměru 40:20:40, byť za příplatek.

Pokračovat na další kapitolu
Motory
Audi změnilo označování motorů. Místo číslic symbolizující objem motoru (2.0 TD0, 3.0 TFSI atd.) se nově používá číselná škála, která nepřímo odkazuje k výkonu motorů. Například označení základního …
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus