ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test Audi A6 Avant
12. července 2017

Audi A6 Avant sice není v roce 2017 po šesti letech výroby v porovnání s konkurenty na takové technologické úrovni jako před šesti lety, přesto jde stále o auto, které má vrcholovým manažerům co nabídnout.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
reklama
Ondřej BěhalOndřej Běhal

Audi A6 Avant sice není v roce 2017 po šesti letech výroby v porovnání s konkurenty na takové technologické úrovni jako před šesti lety, přesto jde stále o auto, které má vrcholovým manažerům co nabídnout.

Audi nasadilo na jaře roku 2011 při uvedení současné generace kombíku A6 Avant do boje se svými úhlavními konkurenty od BMW a Mercedesu zejména high-tech a moderní vzhled přístrojové desky.

V té době jsem nenašel žádnou oblast, ve které by za kombíky řady 5 nebo Mercedesu E zaostávalo. Snad jen velikostí kufru bývala třícípá hvězda napřed o víc než jen o prsa.

Jenže oba hlavní soupeři od té doby přijeli s novými generacemi osazenými obřími displeji místo přístrojů a asistenčními systémy, které dříve patřily spíše do oblasti sci-fi (auta umí třeba vyparkovat sama a řidič stojí nedaleko od nich s prstem na mobilu nebo digitálním klíčku). Tím pádem v roce 2017 není Audi A6 Avant na takové technologické úrovni, protože modernizace koncem roku 2014 pochopitelně neměla zdaleka takový rozsah jako uvedení nové generace.

Potěší široká nabídka úsporných a výkonných turbodieselů v kombinaci s pohonem všech kol, což je kombinace, o kterou mají zákazníci v Česku suverénně největší zájem. Samozřejmě, že nechybí ani benzinové motory a pohon pouze předních kol.

Klientelu tradičně tvoří hlavně vysoce postavení manažeři, politici a bohatí podnikatelé.

Nejvíce zamrzí, že prakticky vše, co na už v základu dost drahém autě uvidíte, je za příplatek. Seznam volitelných prvků výbav svou délkou několikanásobně převyšuje výčet těch standardních.

reklama

Design

¾ zepředu dopravabok dopravazáď čistá¾ zezadu dolevapříď čistá

Modernizace koncem roku 2014 změnila příď auta v souladu s aktuálními trendy podporujícími ostřejší rysy a směrem k ještě větší monumentálnosti. Když jsem si ale dal vedle sebe fotky verze před faceliftem (hnědé auto) a po něm, musel jsem chvíli dumat, co je vlastně jinak. Nakonec jsem objevil modernější tvar světlometů a jiný tvar spodní části nárazníku.

Auto, které v testu vidíte, patřilo k limitované sérii Competition, která v závěru životního cyklu této generace Audi A6 Avant oživila nabídku kombíku ve smyslu větší sportovnosti. Limitovaná série obsahovala třeba paket S line s parádními dvacetipalcovými koly.

Přístrojová deska stále nepůsobí vyloženě zastarale, interiér provoněný kvalitní kůží budil z hlediska kvality jen ty nejlepší dojmy. Totéž platí o měkčených plastech nebo tlačítkách s tlumeným a přitom technicisním chodem. Pracoviště řidiče už ale na mne nepůsobilo moderněji a úchvatněji než u konkurentů, jak tomu bylo při uvedení modelu na trh v roce 2011.

Proti verzi před modernizací zmizela vychytávka v podobě vylézání předních repráčků prémiového příplatkového audiosystému Bang & Olufsen (stál tolik, co dobře vybavené miniauto) po nastartování. Vytyčovaly se jako nějaké mimozemské objekty na stranách vrchní části přístrojovky. Po modernizaci tento audiosystém v nabídce chybí.

Kabina mi připadala při přejíždění nerovností velmi dobře odtlumená, ale nové generace soupeřů od BMW a Mercedesu dokážou ještě lépe klamat tělem, co se týče vnímání rychlosti - Audi není od okolního světa tolik odtržené.

Pokračovat na další kapitolu
Řidičova zóna
Samozřejmě se neliší od sedanu a připomíná kokpit letadla. Většina přístrojů se totiž naklání směrem k řidiči. Spolujezdec je trochu šizený. I prostoru před sebou má kvůli vyboulené přístrojové desc…
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus