ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test Audi A6 Avant
7. října 2019

Už pátá generace Audi A6 přijíždí v praktickém vydání Avant. Oproti svému předchůdci se prostorově změnila jen minimálně. Zato dostala do vínku nové motory využívající mild-hybridní systém. Jak se jí bude dařit ve vyšší střední třídě? Odpovědi najdete v testu.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
Jan MarkovičJan Markovič

Už pátá generace Audi A6 přijíždí v praktickém vydání Avant. Oproti svému předchůdci se prostorově změnila jen minimálně. Zato dostala do vínku nové motory využívající mild-hybridní systém. Jak se jí bude dařit ve vyšší střední třídě? Odpovědi najdete v testu.

Audi A6 patří do triumvirátu luxusních německých značek, spolu s Mercedesem-Benz třídy E a BMW řady 5. K tomu se ještě přidává velké Volvo V90, i když německým značkám nemůže konkurovat motory, které jsou jen čtyřválcové. Všechna čtyři auta jsou zaměřena hlavně na výše postavené manažery, kteří využijí větší kufr třeba o víkendu, kdy vyjedou na výlet s rodinou. Nejčastěji je potkáme ve firemním vozovém parku.

V kategorii vyšší střední třídy se sice tradičně značky drží nudných barevných provedení a osvědčeného designu, zato se „vyřádí“ na technologické výbavě. To je patrné i u Audi A6, která parádně naplňuje slogan automobilky „náskok díky technice“. Luxusní kabina je vyloženě německy pojatá a velmi moderní.

Jako první jsme v říjnu 2018 testovali naftový motor 50 TDI, který je vybaven mild-hybridním systémem s 48 voltovým elektrickým okruhem. V říjnu 2019 jsme přidali test top verze Audi S6 Avant, která má ještě více síly. U ní se nám ale nelíbily falešné prvky designu. To se dočtete v další kapitole.

Design

¾ zepředu dopravabok dopravazáď čistá¾ zezadu dolevapříď čistá

Audi A6 Avant jednoduše navazuje na ostatní vysoce postavené vozy značky. Vzhled má samozřejmě nejvíce společný s A6 v provedení „limuzína“. Silnou podobnost najdeme třeba i s Audi A7.
Námi testovaný kus byl například stejně jako velké A7 vybaven dvěma štítky ve velké masce chladiče, které by někdo mohl považovat na dálku za majáčky policejního vozu. Ve skutečnosti jde ale o kryty laserového skeneru (vlevo) a lidaru, které posílají data asistenčním systémům nebo adaptivnímu tempomatu.
Příplatkové Matrix LED světlomety patří k nejlepším na trhu. Mají jasné světlo, dosvítí na velkou vzdálenost a dokáží parádně filtrovat protijedoucí vozy, aby nedošlo k osvícení jejich řidičů. A navíc autu dodávají hezký vzhled.
Rozdíl mezi A6 a A6 Avant je samozřejmě nejcitelnější na zádi. Ta dostala pěkné grafické zpracování optiky brzdových světel a podobně jak třeba A7 nebo A8 s nimi umí rozehrát světelné divadlo. Až se vám bude chtít chodit na něj po večerech jen tak dívat.
Interiér není žádným velkým překvapením, opakuje se zde to, s čím u Audi začali u top modelu A8 a posunuli se směrem dolů k A7 a A6. Hlavní dominantou jsou displeje. Technicistní pojetí dokresluje studený kovový design s lesklými dekory. Jako celek to vypadá skvěle a čistě.

V říjnu 2019 jsme testovali Audi S6 Avant. Poznáte ji podle rozšířené karoserie a celkově sportovněji laděného looku.
Na přední masce a pak ještě na několika místech najdete nápis S6, takže je rovnou jasno.
Impozantní je rozhodně záď se čtveřicí masivních sportovních výfuků.
Má to ale jeden háček. Jsou to atrapy. Ne jeden, ne dva, ale všechny čtyři!!! Chápeme, že se to v dnešní době vyžaduje a že má být S6 s naftovým motorem podobná té benzinové. Ale takováto faleš je na nás už opravdu moc. Je to ostuda.
Interiér sportovní Audi S6 Avant zdobí samozřejmě sportovní sedadla v kombinaci kůže a alcantary. Byla velmi pohodlná i na dlouhé cestě.

Pokračovat na další kapitolu
Řidičova zóna
Pocit z Audi A6 z místa řidiče je prakticky shodný se sportovněji pojatou Audi A7. Proto vás odkážu hlavně na její test, který najdete zde. Obě auta mají stejné uspořádání palubní desky, rozdíl je j…
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus