ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test modernizovaného Audi A6 allroad quattro
21. února 2015

Třetí generace křížence terénního auta a velkého kombíku pokračuje i po modernizaci uvedené na český trh koncem roku 2014 v trendu, který bych pojmenoval jako více smokingu a méně maskáčů. Zkrátka mi bylo líto po všech stránkách luxusní vůz byť jen ušpinit v blátě, což bych třeba o první generaci rozhodně nenapsal.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
reklama
Ondřej BěhalOndřej Běhal

Třetí generace křížence terénního auta a velkého kombíku pokračuje i po modernizaci uvedené na český trh koncem roku 2014 v trendu, který bych pojmenoval jako více smokingu a méně maskáčů. Zkrátka mi bylo líto po všech stránkách luxusní vůz byť jen ušpinit v blátě, což bych třeba o první generaci rozhodně nenapsal.

Audi A6 allroad quattro bude majitel z řad vysoce postavených manažerů, úspěšných podnikatelů, politiků nebo sportovců skoro na sto procent používat na silnicích. Sériově montované vzduchové pérování, které umožňuje zdvihat a snižovat podvozek ve velkorysém rozsahu šesti centimetrů, ale umožní bez poškození překonávat i hodně rozbité cesty. Když k tomu přičteme trvalý pohon všech kol a "brnění" v podobě ochrany laku i podvozku (to je jediná věc, kterou nemůže mít běžný Avant), pak není terénní výbava vůbec špatná. Přesto znovu opakuji, že jde pouze o allroad, tedy auto schopné zdolávat všechny druhy cest, nikoli terénní vůz, který by se vydal tam, kde cesty končí.

Jako největší pozitiva Audi A6 allroad quattro v porovnání s málo početnou konkurencí vidím vyspělé technologie a hlavně schopnost je prodat prostřednictvím moderního designu.

Potěší parametry úsporných a výkonných šestiválcových turbodieselů v kombinaci s pohonem všech kol, což je kombinace, o kterou mají zákazníci v Česku u luxusních aut eminentní zájem. V nabídce nechybí ani benzinový šestiválec 3.0 TFSI.

Nejvíce zamrzí, že prakticky vše, co na už v základu drahém autě v tomto testu uvidíte, je za příplatek. Seznam volitelných prvků výbav svou délkou několikanásobně převyšuje výčet těch standardních, který ale také není krátký, a díky modernizaci se prodloužil.

Audi A6 allroad quattro třetí generace přijelo na český trh začátkem roku 2012, koncem roku 2014 prodělalo facelift.

reklama

Design

¾ zepředu dopravabok dopravazáď čistá¾ zezadu dolevapříď čistá

Modernizace koncem roku 2014 změnila příď auta v souladu s aktuálními trendy podporujícími ostřejší rysy a směrem k ještě větší monumentálnosti.

Když jsem si ale dal vedle sebe fotky verze před faceliftem (vlevo) a po něm, musel jsem chvíli dumat, co je vlastně jinak. Nakonec jsem objevil modernější tvar světlometů, menší počet chromovaných lamel na mřížce chladiče, které zesílely, a jiný tvar spodní části nárazníku. Hodně mi k autu pasovala hnědá metalíza u novinky. Fotky můžete zvětšit kliknutím na ně stejně jako všechny ostatní v testu.

Mírných změn doznala v roce 2014 také záď auta a boční prahy.

U předchozích generací Audi A6 mi allroad quattro připadal více sexy než základní kombi Avant. U současné generace jsem to před modernizací tak jednoznačně neviděl. Některé ochranné prvky na horší cesty jako třeba lemy blatníků podle mne trochu narušovaly monumentální eleganci výchozího modelu. Jenže úpravy koncem roku 2014 a zejména nová nádherná hnědá metalíza opět alespoň u mě trochu favorizují allroad.

Preferuji například výrazné chromované příčné žebrování obří tlamy pro přívod vzduchu k motoru u allroadu před trochu nudným podélným u běžného modelu. Verdikt nad tím, jestli je přitažlivější Avant, nebo allroad, ale nechávám na vás.

Nabízím k tomu pomůcku v podobě přímého porovnání. Vlevo vidíte při jízdě modernizovanou A6 Avant, vpravo allroad.

Každopádně vizáž obou variant kombíku od A6 budí respekt a málokdo o nich prohlásí, že jsou ošklivé.

Uvnitř jde v případě allroadu o skvěle vybavenou A6 Avant - nebýt nápisů allroad quattro na přístrojovce, tak nepoznám rozdíl.

Auto, které v testu vidíte, disponovalo příplatkovou výbavou za cenu blížící se milionu korun - pořídili byste za ni tedy ještě třeba Audi A4 Avant. Testovaný allroad stál přibližně dva a půl milionu.

Asi i proto přístrojová deska plná high-tech displejů a interiér provoněný kvalitní kůží budily z hlediska kvality jen ty nejlepší dojmy. Totéž platí o měkčených plastech nebo tlačítkách s tlumeným a přitom technicisním chodem. Pracoviště řidiče na mne působilo moderněji a úchvatněji než u konkurentů.

Proti verzi před modernizací ale zmizela vychytávka v podobě vylézání předních repráčků prémiového příplatkového audiosystému Bang & Olufsen (stál tolik, co dobře vybavené miniauto) po nastartování. Vytyčovaly se jako nějaké mimozemské objekty na stranách vrchní části přístrojovky. Po modernizaci tento audiosystém v nabídce chybí.

Pokračovat na další kapitolu
Řidičova zóna
Neliší se od kombíku a tudíž ani sedanu Audi A6. Připomíná kokpit letadla. Většina přístrojů se totiž naklání směrem k řidiči. Spolujezdec je trochu šizený. I prostoru před sebou má kvůli vyboulené …
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus