ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test páté generace Audi A6
28. ledna 2019

Ne, opravdu bych se nechtěl rozhodovat mezi Audi A6, BMW řady 5 a Mercedesem třídy E. Všechny sedany vyšší střední třídy určené úspěšným podnikatelům, ředitelům velkých firem a vysoce postaveným politikům totiž nabízejí špičkovou techniku a luxusní svezení. Jsou to skvělá, ale drahá auta. Jedno jako druhé či třetí.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
Ondřej BěhalOndřej Běhal

Ne, opravdu bych se nechtěl rozhodovat mezi Audi A6, BMW řady 5 a Mercedesem třídy E. Všechny sedany vyšší střední třídy určené úspěšným podnikatelům, ředitelům velkých firem a vysoce postaveným politikům totiž nabízejí špičkovou techniku a luxusní svezení. Jsou to skvělá, ale drahá auta. Jedno jako druhé či třetí.

Pátá generace Audi A6 je z německého trojlístku v době psaní tohoto testu začátkem roku 2019 nejmladší, takže zvenčí i na přístrojové desce alespoň podle mne vypadá nejmoderněji. Musím ale upozornit, že jsme testoval provedení za více než 2,6 milionu korun, což se na high-tech výbavě a vzhledu samozřejmě projevilo. Základní varianta s téměř poloviční cenou bude rozhodně vypadat jinak.

Každopádně je ale Audi A6 z prémiového trojlístku o chlup nejdelší, nejširší a nejnižší, což se na monumentálnosti vzhledu také projevuje.

Proti minulé generaci se výrazně zlepšila úroveň základní výbavy Audi A6. Ani nejlevnější verze už není žádné holátko a důstojně plní roli reprezentativního auta. Přesto je ale seznam té příplatkové výrazně delší, což platilo i u testovaného vozu.

Audi A6 se na českém trhu začalo prodávat v roce 2018

 

Design

¾ zepředu dopravabok dopravazáď čistá¾ zezadu dolevapříď čistá

Žádné zásadní mezigenerační změny zvenčí nečekejte. Audi A6 prostě jen v duchu doby svůj vzhled trochu zvýraznilo a přiostřilo. Jinak ale navazuje na předchůdce i ostatní modely značky se čtyřmi kruhy, zejména A8 a A7.

Testovaný kus krášlila příplatková dvacetipalcová kola, ve standardu naleznete mnohem méně monumentální sedmnáctky. Znovu připomínám, že testovaný kus disponoval příplatkovou výbavou téměř za milion korun, což rozhodně povýšilo jeho reprezentativnost.

Dojem dělají i příplatkové světlomety LED Matrix, které se umí přizpůsobit provozu a obsahují efektní dynamické blinkry s postupným rozsvěcováním diod. I základní provedení má ve standardu LED světlomety.

Přístrojová deska je u Audi tradičně ve znamení technicismu, tady i díky třem velkým displejům. Technicismus se ale v našem voze mísil s elegancí, luxusem a útulností, zejména díky příplatkovému oranžovému koženému čalounění interiéru.

Připadalo mi, že se nová generace výrazně zlepšila z hlediska odhlučnění kabiny. Při zkoumání příplatkové výbavy jsem ale narazil i na položku "dvojitá akustická skla", takže těžko říct, jaké to bude u standardního provedení.

Pokračovat na další kapitolu
Řidičova zóna
Budoucnost patří displejům, to chtějí řidiči vzkázat všechny nové vozy Audi vyšších tříd. Kromě displeje za volantem místo přístrojů a dvojice displejů na středovém panelu máte malé displeje třeb…
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus