ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test Audi A5
11. srpna 2017

Pohledné kupé střední třídy přitahuje mladé individualisty. Jeho druhá generace se proměnila po vzoru svého sesterského modelu Audi A4 (jeho test najdete zde), avšak se dokáže odlišit svébytným přístupem k designu. Adrenalin do krve sice nepumpuje ve velkých dávkách, ale to vadit rozhodně nemusí.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor

Řidičova zóna

přístrojová deska

Není překvapivé, že palubní deska je prakticky shodná s tou, kterou používá Audi A4. To pro ni také znamená, že je silně příbuzná i s modelem Q7, který podobné tvary použil poprvé. Z hlediska vzhledu jde opět o německý chladný přístup bez zbytečností s prvotřídními materiály, které jsou patrné na první pohled i na dotek. Není pochyb, že sedíme v luxusním autě.

Výbava S line přichází se sportovně střiženým volantem, který má plochou spodní část věnce. Je tak akorát tlustý a střídá klasickou kůži s perforovanou, což je příjemné na ruce. Samozřejmostí jsou tlačítka na ovládání médií na jeho ramenech.

V modelu RS5 jsou pak připraveny sportovní detaily, jako je jiný volant, nápadnější obšití nebo sportovní sedadla. Máte mít pocit, jako bbyste byli téměř v závodním speciálu.

Perforovanou kůži najdeme i jinde. Dostala ji hlava řadící páky automatu. Převodovka se už ovládá pulsním systémem, což znamená, že není mechanicky přímo spojená s pákou. Tím pádem se ovládá pouze „klikáním“ stejně jako joystick u BMW a řady dalších značek. Poloha P se zadává tlačítkem.

Pojďme ale zpět přímo před řidiče. Ten si může (a vřele to doporučuji) připlatit poměrně rozumné peníze za takzvaný virtuální kokpit, což je displej nahrazující klasické budíky. Už jsme o něm psali mockrát, jako v případě Audi A4, tak třeba Q7.

Sluší se ale připomenout, že dokáže ukázat opravdu hodně zajímavých údajů najednou. A kromě toho si je můžete zvětšit. Třeba jako mapu navigace.

Tu máte samozřejmě i na středovém displeji, který stojí na vrchu palubní desky. Vypadá trochu naroubovaně a byl bych radši, kdyby ho šlo schovat zasunutím dovnitř. Lze ho ale jen vypnout.

Menu systému MMI je ovšem velmi přehledné a jednoduše v něm najdete co potřebujete. Občas jsem ale pátral, jakým tlačítkem co ovládat.

Na kruhový volič si je potřeba pár chvil zvykat. Některé funkce jsou totiž schované na tlačítkách okolo něj.

Každopádně i za MMI s navigací se připlácí a zrovna nemalé peníze. Už si ale ani nedokážu představit Audi bez něj.

Za zmínku stojí ještě ovládání klimatizace, které má A5 opět totožné s A4 i Q7. Má samostatný displej a tlačítka, která reagují už na pouhý dotek bříška prstu. Zobrazí pak svou funkci. Nebo je můžete klasicky stisknout. V testovaném voze byla příplatková třízónová klima, což považuji v kupé za absurdní

Pod panelem klimatizace je několik tlačítek a i když jsou plastová, Audi se snaží, aby i ona vypadala kvalitně. Ovládá se jimi například start-stop nebo nastavení jízdních režimů.

A jeden povedený detail na závěr. Na středovém panelu je malá kapsička tak akorát velká na odložení klíče. V případě bezklíčového odemykání a startování už ta nemusíte řešit kam s ním.

reklama

Kabina a kufr

sedadla přednísedadla zadní
kufr základníkufr maximální

Do kabiny se vstupuje rozměrnými bezrámovými dveřmi, které jsou poměrně těžké. Na druhou stranu usnadňují přístup do druhé řady sedadel, kam je potřeba se nasoukat přes sklopené přední sedačky. Vzadu samozřejmě nečekejte mnoho prostoru, je to spíš záležitost na kratší přesuny. Místa se nedostává na kolena a hodně ho není ani nad hlavou.

V předu se sedí níž než v A4, což dodává řízení sportovnější feeling. Je jasné, že kvůli karoserii typu kupé si musíte zvyknout na určitá omezení ve výhledu. Blbě se kouká například šikmo vzad, takže občas bude lepší požádat spolujezdce o spolupráci na křižovatce. Z hlediska prostoru a pohodlí ale není vpředu co vytknout.

Pokud zavřete dveře, pomůže vám s pásy elektrický podavač.

A chválu kupodivu musím poslat i do kufru. Jakkoliv by mohlo být kupé nepraktické, není tak úplně. Jasně, nejde o stěhovací vůz, ale klidně se sem dokážete zabalit na déle než na víkendový výlet. V porovnání s konkurencí BMW řady 4 a Mercedesem C kupé má Audi kufr největší.

Zadní sedadla jsou dělená a lze je sklopit pomocí dvou páček v kufru, což je praktické. Každopádně s tímto autem se můžete bez starostí vydat i na lyže.

Pod podlahou kufru zbylo místo na rezervu, což je v době lepících sad dobrá zpráva.

Pokračovat na další kapitolu
Motory
Audi A5 se nabízí s paletou benzinových a naftových motorů, menší než dvoulitr v něm ale nehledejte, stejně tak ani jednotku bez turba. Benziny zastupují čtyřválce 2.0 TFSI s výkony 140 a 185 kW, di…
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus