ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test Audi A5 Sportback
15. října 2017

Spojení praktičnosti, sportovnosti, luxusu a elegance - to je Audi A5 Sportback, vůz, který technicky vychází z modelu A4. Dá se o něm dá napsat, že je to taková luxusnější Škoda Superb.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor

Řidičova zóna

přístrojová deska

Okolí řidiče poskytuje dostatek prostoru a pohodlí šoférům všech možných velikostí.

Potěší i solidní výhled z auta do předoboku například díky šikovně umístěnému zrcátku. Dozadu je to kvůli tvaru karoserie samořejmě mnohem horší. Žádné parkovací senzory nebo kameru ve standardu ale nedostanete, za všechno si musíte připlatit.

Testovali jsme základní verzi sedadel (existuje ještě speciálně tvarovaná sportovní), ale s příplatkovým koženým čalouněním. Už ta obyčejná jsou ale dostatečně tvarovaná i rozměrná, například mi podpírala celá stehna (měřím 174 cm). Kůže mi ale připadala relativně tvrdá a trochu klouže.

Sportovní sedadla (standard linie Sport) jsem testoval u Audi A4 Avant a patřila k tomu nejlepšímu, na čem jsem kdy seděl. Nabídla kombinaci dokonalého držení těla a pohodlí. Sedák se dal manuálně prodlužovat.

Líbil se mi i kožený volant s multifunkčními tlačítky, na která jsem si musel chvíli zvykat, protože každé má trochu jiný tvar a velikost. Více pozitiv bych napsal o sportovní verzi volantu s perforováním v místech úchytu a zploštěním ve spodní části (součást výbavy Sport a S5), kterou jsem také zkoušel u Audi A4 Avant.

Za volantem jsem místo klasických budíků objevil velký displej pojmenovaný Audi Virtual Cockpit, za který se připlácí. Jde ale o velmi užitečné zařízení. Kromě tradičních ukazatelů rychlosti, otáček a údajů z palubního počítače umožní třeba zobrazení navigace na velké ploše a dalších informací ze zábavního systému nebo třeba palubního počítače. "Budíky" se v tom případě zmenší.

Středovému panelu dominoval u testovaného auta největší možný displej multimediálního rozhraní MMI s úhlopříčkou o rozměru 8,3 palců. Ten je samořejmě za příplatek stejně jako navigace nebo služby Connect Plus, která zajišťuje online spojení auta s okolím. V základním provedení nabízí Audi A5 Sportback jednodušší multimediální systém se sedmipalcovou obrazovkou. Přestože by se to mohlo zdát, nezasouvá do palubní desky. Podobně jako třeba u mercedesů jde spíše o tablet přilepený na přístrojovou desku v její horní části tak, aby údaje byly v řidičově zorném poli.

MMI se ovládá otočným voličem na středovém tunelu, jehož vrchní část u testovaného provedení fungovala jako touchpad. Dá se tak na ni například psát písmenka při zadávání navigačních cílů, což mě osobně hodně vyhovuje.

Prostor mezi řidičem a spolujezdcem mění svůj vzhled podle toho, zda je auto vybaveno automatickou nebo manuální převodovkou.

Ve standardu Audi A4 dostanete základní verzi bezpečnostního asistentu nazvanou pre sense city, která zabraňuje čelnímu nárazu do aut nebo jiných překážek. Za příplatek lze mít Audi pre sense rozšířený o spoustu dalších funkcí.

reklama

Kabina a kufr

sedadla přednísedadla zadní
kufr základníkufr maximální

Vnější rozměry Audi A5 Sportback se mezigeneračně změnily jen minimálně, což se pochopitelně podepsalo i na těch vnitřních. Nejvýraznější změnu jsme při měření zjistili u podélné prostornosti, která už nepatří k zásadním nedostatkům modelu. Při porovnání s ostatními auty střední třídy je místo na nohy jen lehce podprůměrné.

To platí i o většině ostatních parametrů v kabině. Nad hlavou mi na krajních sedadlech zbývalo i po opření a napřímení ještě pár centimetrů místa. Dva lidé s výškou nad 180 cm by si za sebe měli bez větších problémů sednout. Vzadu na krajích se sedí skoro stejně tak pohodlně jako vpředu, což ale rozhodně neplatí pro místo prostřední, které je jen nouzové a nevhodné pro přepravu na delší vzdálenosti.

Audi A5 Sportback má karoserii typu liftback, tedy s vysoko výklopnými pátými dveřmi podobně jako škodovky Superb nebo Octavia. Na rozdíl od nich má ale bezrámové dveře, tedy prvek odkazující na vozy kupé.

Za pátými dveřmi se skrývá zavazadlový prostor o objemu 480 litrů, což je hodnota mezi sedany a liftbacky střední třídy spíše podprůměrná. Podle našich měření ale audi všemi dílčími parametry kufru patří spíše nad průměr, takže je otázka, zda všechny značky uvádějí objemy kufru u svých aut podle stejné metodiky.

Potěší praktické dělení opěradla zadní lavice na tři díly v poměry 40:20:40, přičemž každý z těchto tří dílů lze samostatně sklápět na sedák. Takto vzniklá plocha navazuje beze schodu na podlahu kufru.

Pokračovat na další kapitolu
Motory
Drtivá většina Čechů si pořizuje vozy Audi s naftovými motory. Na podzim roku 2017 byl k dispozici čtyřválcový dvoulitrový turbodiesel s výkonem 140 kW plus lahůdka v podobě třílitrového šestiválce.…
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus