ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test Audi A5 Sportback
8. září 2020

Audi A5 Sportback sází na krásu. A tu podtrhuje třeba i nápadným balíčkem S Line. Je tu pro všechny, kterým kupé nestačí, protože tu a tam potřebují svézt více než dva lidi. Model Sportback dokazuje, že lze být stylový i praktický (alespoň v rámci možností) zároveň.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor

Řidičova zóna

přístrojová deska

Audi u svých nových modelů instaluje svůj „glass cockpit“, to se ale Audi A5 Sportback po faceliftu netýká. Nebude vám tedy při srovnání s jinými modely značky připadat tolik nová. Klasického majitele to ale trápit nebude.
Do kabiny se přistupuje bezrámovými dveřmi. To je stylové a někdy i docela praktické. Hlučnost není horší než u klasických dveří.
A sloupek je poměrně tlustý. Sedí se níž za volantem a tak výhled šikmo vpřed není ideální.
Totéž se dá říci i o výhledu vzad u sníženého vozu. To se ale dalo očekávat.
Protože máme auto s paketem S Line, dostali jsme nádherný volant s perforovanou kůží a plochou spodní částí věnce.
Vlevo je ovládání virtuálního kokpitu.
Vpravo najdete multimédia.
Virtuální kokpit je v tomto modelu za příplatek, ale vzhledem k ceně vozu nepatrný. Toto je jeho základní funkce.
Domníváme se, že jde o tak rozšířený systém, že ho už všichni dobře znají. I tak si ale pojďme připomenout, co umí. Tady například ukazuje navigaci.
Samozřejmostí je i pěkně zpracované procházení médií.
Dotykové plochy? Kdepak, světla Audi A5 Sportback se ovládají pěkně tlačítky.
A to je dobře. Kvitujeme to i u klimatizace, je to přesnější a pohodlnější.
Přesto u nové Audi A5 Sportback najdeme něco z moderních Audi. Je to nová generace systému MMI. Barevný full-HD displej s úhlopříčkou 10“ je v ceně. Za navigaci a další funkce se ale platí nemalé peníze. Menu poznáváte.
Navigace stojí za zvážení, funguje precizně a samozřejmostí je živý update dopravní situace.
Jak ale vidíte i z této fotografie, panel trpí klasickým neduhem – upatlá se od otisků prstů a to velmi rychle.
Tohle je detail, který by vám možná mohl přijít nepodstatný, ale v blízké budoucnosti po něm budeme prahnout – opravdový fyzický volič hlasitosti zvuku. Bez něj je to někdy v jiných autech docela těžké. Děkujeme Audi!

reklama

Kabina a kufr

sedadla přednísedadla zadní
kufr základníkufr maximální

Vnější rozměry Audi A5 Sportback se mezigeneračně změnily jen minimálně, což se pochopitelně podepsalo i na těch vnitřních. Nejvýraznější změnu jsme při měření zjistili u podélné prostornosti, která už nepatří k zásadním nedostatkům modelu. Při porovnání s ostatními auty střední třídy je místo na nohy jen lehce podprůměrné.

To platí i o většině ostatních parametrů v kabině. Nad hlavou mi na krajních sedadlech zbývalo i po opření a napřímení ještě pár centimetrů místa. Dva lidé s výškou nad 180 cm by si za sebe měli bez větších problémů sednout. Vzadu na krajích se sedí skoro stejně tak pohodlně jako vpředu, což ale rozhodně neplatí pro místo prostřední, které je jen nouzové a nevhodné pro přepravu na delší vzdálenosti.
Pozor ale na další kompromis – sklo zadních dveří se nestahuje úplně dolů. Je to dáno jejich tvarem. Ruku z okýnka si tak lidé vzadu neužijí. Dá se ale předpokládat, že budete nejčastěji jezdit single nebo ve dvou.
Audi A5 Sportback má karoserii typu liftback, tedy s vysoko výklopnými pátými dveřmi podobně jako škodovky Superb nebo Octavia.
Za pátými dveřmi se skrývá zavazadlový prostor o objemu 465 litrů, což je hodnota mezi sedany a liftbacky střední třídy spíše podprůměrná. Podle našich měření ale Audi všemi dílčími parametry kufru patří spíše nad průměr, takže je otázka, zda všechny značky uvádějí objemy kufru u svých aut podle stejné metodiky. Podrobné měření najdete zde.
Potěší praktické dělení opěradla zadní lavice na tři díly v poměry 40:20:40, přičemž každý z těchto tří dílů lze samostatně sklápět na sedák. Takto vzniklá plocha navazuje beze schodu na podlahu kufru.
Praktickým detailem je i kryt kufru. Ten se vyklápí spolu s dveřmi vzhůru a tak nepřekáží a nemusíte ho řešit.
Páté dveře se ovládají elektricky. Je tu i tlačítko na okamžité zamknutí auta po jejich sklopení.
Pod podlahou jsme našli dojezdovou rezervu. To už také nebývá obvyklé.

Pokračovat na další kapitolu
Motory
Základem jsou dva benzinové čtyřválce 40 a 45 TFSI o výkonech 140 a 180 kW. Silnější z nich je spojen s pohonem všech kol quattro. K mání je také verze na CNG, což je u tohoto konkrétního modelu pon…
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus