ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test Audi A5 Sportback
15. října 2017

Spojení praktičnosti, sportovnosti, luxusu a elegance - to je Audi A5 Sportback, vůz, který technicky vychází z modelu A4. Dá se o něm dá napsat, že je to taková luxusnější Škoda Superb.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor

Motory, řazení, řízení, brzdy

Drtivá většina Čechů si pořizuje vozy Audi s naftovými motory. Na podzim roku 2017 byl k dispozici čtyřválcový dvoulitrový turbodiesel s výkonem 140 kW plus lahůdka v podobě třílitrového šestiválce. Ten dělá z Audi A5 Sportback jeden z nejdynamičtějších naftových liftbacků nebo sedanů střední třídy, ale je také docela žravý. Čtyřválec patří dynamikou i úsporností k průměru.

Také benzinové motory disponují v základu čtyřmi válci a dvoulitrovým objemem. Jsou naladěné buď na 140, nebo na 185 kW. Při porovnání s konkurencí mají nadprůměrnou dynamiku a běžnou spotřebu.

Vrchol tvoří šestiválec 3.0 TFSI pro sportovní model S5 s výkonem až 260 kW. I v rámci nabité konkurence jde o špičkově dynamické auto, ale musíte počítat i s nadprůměrnou spotřebou.

Až na základní benzinový motor 2.0 TFSI/140 kW lze u všech ostatních výše uvedených vybírat mezi pohonem přední nápravy a všech kol quattro.

Nechybí ani verze g-tron na zemní plyn s maximálním výkonem 125 kW.

Pro motory s výkonem nad 140 kW je součástí výbavy systém Audi Drive Select, tedy možnost nastavování různých jízdních režimů.

reklama

40 TFSI

Tento motor nebyl dosud testován.

40 TFSI S tronic

Tento motor nebyl dosud testován.

45 TFSI S tronic

Tento motor nebyl dosud testován.

45 TFSI S tronic quattro

Tento motor nebyl dosud testován.

2.9 TFSI Tiptronic quattro

Tento motor nebyl dosud testován.

40 g-tron S tronic

Tento motor nebyl dosud testován.

40 TDI S tronic

Jde sice o základní naftový motor pro Audi A5 Sportback, přesto mi dynamika připadala více než dostatečná. Motor má krásný zátah, a přitom se chová velmi příjemně a plynule. Byla radost s ním jezdit.
Výrobcem udávané spotřeby 4,2 l se mi podařilo dosáhnout pouze při plynulé jízdě rychlostí 90 km/h. To jsem se díky dlouhému sedmému rychlostnímu stupni dostal dokonce na 3,8 l na 100 km. Motor v tu chvíli na sedmičku točí jen 1200 otáček, z čehož je zřejmé, že jde hlavně o dálniční kvalt. Při osmdesátikilometrové rychlosti jsem měl problém sedmičku zařadit. S nejnižšími otáčkami si navíc motor netyká. Ne, že by bylo něco slyšet, ale cítil jsem brnění v sedačkách.
Také plynulá jízda po dálnici přinesla stále sympatickou spotřebu rovných pět litrů. Při 130 km/h, kdy jsme konzumaci měřili, točí motor na sedmičku stále pouhých 1700 otáček. Výrazně horší spotřebu jsme zaznamenali po městě, kde jsme při krátkých jízdách se studeným motorem kolísali mezi sedmi a osmi litry nafty na každých sto kilometrů.

40 TDI S tronic quattro

Tento motor nebyl dosud testován.

45 TDI Tiptronic quattro

Tento motor nebyl dosud testován.

50 TDI Tiptronic quattro

Tento motor nebyl dosud testován.

Řazení

Většinou píšu, že dvouspojkové převodovky koncernu Volkswagen se plynulostí a logikou nevyrovnají automatickému řazení u vozů BMW, ale po testu Audi A5 Sportback 2.0 TDI/140 kW S tronic už bych to s jistotou netvrdil.

Převodovka za celou dobu testu neudělala nic, co bych jí mohl vytknout. Měl jsem sice pocit, že při rozjezdech z klidu by mohla být prodleva menší, protože se motoru z nejnižších otáček moc nechtělo, ale to bych spíše vytýkal pohonné jednotce.

Řízení

Parádní disciplína testovaného vozu. Fascinovalo mě, jak neuvěřitelně lehce, snadno, samozřejmě, přesně a zábavně se auto střední třídy může řídit. V zatáčkách na suchém asfaltu jsem si spíš připadal jak za volantem kompaktního sportovně laděného hatchbacku, k čemuž přispívá i krásně plynulé a chirurgicky přesné řízení.

Podvozek

Začnu tím, že jsem zatím zkoušel pouze verzi s pohonem předních kol, a navíc kombinovanou s relativně slabým motorem a automatickou převodovkou. Těžko tedy od podobného vozu očekávat podobně sportovní naladění jako u Audi S5.

Přesto mě Audi A5 Sportback 2.0 TDI/140 kW S tronic Design na osmnáctipalcových kolech (základ tvoří sedmnáctky, maximum dvacítky) ani v tomto ohledu nezklamalo.

Do zatáček se vrhalo ochotně a lehce, stabilizace na suchu problikla snad jen dvakrát, jinak jsem její činnost ani při hodně svižné jízdě pod plynem v ostrých obloucích nezaznamenal. Auto se parádně drželo asfaltu a působilo velmi jistě i při rychlostech hodně přesahujících 200 km/h.

Ruku v ruce s tím šel i jízdní komfort. Ten je sice tradičně u Audi poněkud tužší, což ale znamená spíš to, že jsou přejezdy některých nerovností slyšet, než aby je člověk cítil v zádech. Auto mi připadalo i na poměry střední třídy pohodlné, tlumiče i v základním naladění bez možnosti nastavení charakteristiky (to je za příplatek) fungovaly výborně.

reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus