ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test Audi A5 Sportback
8. září 2020

Audi A5 Sportback sází na krásu. A tu podtrhuje třeba i nápadným balíčkem S Line. Je tu pro všechny, kterým kupé nestačí, protože tu a tam potřebují svézt více než dva lidi. Model Sportback dokazuje, že lze být stylový i praktický (alespoň v rámci možností) zároveň.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor

Motory, řazení, řízení, brzdy

Základem jsou dva benzinové čtyřválce 40 a 45 TFSI o výkonech 140 a 180 kW. Silnější z nich je spojen s pohonem všech kol quattro. K mání je také verze na CNG, což je u tohoto konkrétního modelu poněkud bizarní. Označena je jako 40 g-tron a má výkon 125 kW. Jde o nejslabší jednotku z nabídky. Řadí se vždy sedmistupňovým automatem S tronic.

Naftu zastupuje řada motorů. Čtyřválce jsou 35 TDI (120 kW) a 40 TDI (140 kW), šestiválce pak 45 TDI (170 kW) a 50 TDI (210 kW). Ty jsou vždy spojeny s automatickou osmistupňovou převodovkou Tiptronic a pohonem všech kol quattro. Pro čtyřválce je vyhrazen sedmistupňový S tronic, quattro je k dostání jen případě motoru 40 TDI.

reklama

35 TDI S tronic

Tento motor nebyl dosud testován.

40 TFSI S tronic

Tento motor nebyl dosud testován.

45 TFSI S tronic quattro

Tento motor nebyl dosud testován.

S5 TDI Tiptronic quattro

Tento motor nebyl dosud testován.

RS5 TFSI Tiptronic quattro

Tento motor nebyl dosud testován.

40 g-tron S tronic

Tento motor nebyl dosud testován.

40 TDI S tronic

Jde sice o téměř základní naftový motor pro Audi A5 Sportback, přesto nám dynamika připadala více než dostatečná. Motor má krásný zátah, a chová se velmi příjemně a plynule. Byla radost s ním jezdit. Snad jen zvuková kulisa by mohla být poněkud klidnější.

Výrobcem udávané spotřeby 4,2 l se nám podařilo dosáhnout pouze při plynulé jízdě rychlostí 90 km/h. To jsme se díky dlouhému sedmému rychlostnímu stupni dostali dokonce na 3,8 l na 100 km. Motor v tu chvíli na sedmičku točí jen 1200 otáček, z čehož je zřejmé, že jde hlavně o dálniční kvalt. Při osmdesátikilometrové rychlosti jsme měli problém sedmičku zařadit. S nejnižšími otáčkami si navíc motor netyká. Ne, že by bylo něco slyšet, ale cítili jsem brnění v sedačkách.

Také plynulá jízda po dálnici přinesla stále sympatickou spotřebu rovných pět litrů. Při 130 km/h, kdy jsme konzumaci měřili, točí motor na sedmičku stále pouhých 1700 otáček. Výrazně horší spotřebu jsme zaznamenali po městě, kde jsme při krátkých jízdách se studeným motorem kolísali mezi sedmi a osmi litry nafty na každých sto kilometrů.

Z celkového hlediska je tato jednotka dobrou volbou pro jízdu na dlouhé trasy. Pohon všech kol quattro nám u ní výrazněji nechyběl.

40 TDI S tronic quattro

Tento motor nebyl dosud testován.

45 TDI Tiptronic quattro

Tento motor nebyl dosud testován.

50 TDI Tiptronic quattro

Tento motor nebyl dosud testován.

Řazení

Většinou píšeme, že dvouspojkové převodovky koncernu Volkswagen se plynulostí a logikou nevyrovnají automatickému řazení u vozů BMW, ale po testu Audi A5 Sportback 40 TDI S tronic už bychom to s jistotou netvrdili. Převodovka totiž za celou dobu testu neudělala nic, co bychom jí mohli vytknout.

Řízení

Parádní disciplína testovaného vozu - fascinovalo nás, jak neuvěřitelně lehce, snadno, samozřejmě, přesně a zábavně se auto střední třídy může řídit. V zatáčkách na suchém asfaltu jsme si spíš připadali jak za volantem kompaktního sportovně laděného hatchbacku, k čemuž přispívá i krásně plynulé a chirurgicky přesné řízení.

Podvozek

Nízké Audi A5 Sportback přímo vyzývá k projížďce po zábavných silnicích. Pokud je řeč o hladkém asfaltu, pak dáváme palec nahoru. Auto má propracovaný podvozek na dobrý povrch. Sedí precizně v zatáčkách a minimálně se naklání. V rukách máte pocitově mrštný vůz. To vše přispívá ke sportovnímu pocitu z jízdy a to i když máte pod kapotou náhodou diesel.

Auto se parádně drželo asfaltu a působilo velmi jistě i při rychlostech hodně přesahujících 200 km/h. Je to ideální stíhač na dálnici. Samozřejmě hlavně tu německou. Určitě vám ale za jeho volantem budou dobře ubíhat kilometry.

Ruku v ruce s tím šel i jízdní komfort. Ten je sice tradičně u Audi poněkud tužší, což ale znamená spíš to, že jsou přejezdy některých nerovností slyšet. Pozor ale na kola, jaká vyberete. Kolega Ondřej, který testoval Audi A5 Sportback před faceliftem, si chválil rozumné komfortní naladění podvozku. Na nízkoprofilových dvacítkách už to ale bylo nic moc. Každá větší nerovnost se dostala do kabiny v podobě natřásání vozu. Nakonec jsme si raději vybírali co nejjednodušší cesty bez děr a problémů. Nepořizujte si raději ani sportovní podvozek. Lepší je komfortní.

Celkově vzato, Audi A5 Sportback je zajímavou kombinací sportovního a praktického vozu. Jen si musíte zvolit správnou konfiguraci, hlavně z hlediska podvozku, kol a motorizace. Vzhled by měl být až na druhém místě, jakkoliv právě tento model láká k co nejzajímavějším úpravám.

reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus