ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test Audi A5 Sportback
15. října 2017

Spojení praktičnosti, sportovnosti, luxusu a elegance - to je Audi A5 Sportback, vůz, který technicky vychází z modelu A4. Dá se o něm dá napsat, že je to taková luxusnější Škoda Superb.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
Ondřej BěhalOndřej Běhal

Spojení praktičnosti, sportovnosti, luxusu a elegance - to je Audi A5 Sportback, vůz, který technicky vychází z modelu A4. Dá se o něm dá napsat, že je to taková luxusnější Škoda Superb.

A5 je totiž stejně jako škodovka liftback, tedy pětidveřové auto s velkým vstupním otvorem do zavazadlového prostoru.

Stejně jako Superb jde o model, který se nachází ve střední, tedy manažerské třídě, ale v jejím takzvaném prémiovém segmentu, tedy mezi luxusními značkami. Tomu odpovídají kvalitní materiály, prvotřídní zpracování i například odhlučnění, ale zároveň také výrazně vyšší cena než je průměr u podobně velkých aut. Přitom standardní výbava není na poměry střední třídy nijak zvlášť bohatá (i když je to o něco lepší než třeba u A4), připlácet se musí například i za tempomat. Testované auto disponovalo příplatky téměř za tři sta tisíc korun.

Zejména šestiválcové motory dělají z Audi A5 Sportback, a speciálně jeho sportovně laděný derivát S5, jedno z nejdynamičtějších aut na trhu. Nad průměrem jsou i jeho jízdní vlastnosti. Lze mít buď vůz s pohonem předních kol, nebo quattro - tedy 4x4.

Audi A5 Sportback si budou pořizovat výše postavení manažeři a bohatší podnikatelé, kterým kromě statusové značky záleží i na praktičnosti, takže čtyřdveřový sedan je pro ně nevhodný. Vůz se dá samozřejmě využívat i pro rodinné účely.

Audi A5 Sportback druhé generace se na českém trhu prodává od začátku roku 2017.

Design

¾ zepředu dopravabok dopravazáď čistá¾ zezadu dolevapříď čistá

Audi je typické tím, že přídě jeho vozů vypadají hodně podobně a mezigenerační změny se odehrávají pouze v duchu evolučním, nikoli revolučním.

Zde se můžete podívat na Audi A5 Sportback první generace a porovnat ji se současným vzhledem auta. 

Celkově bych design Audi popsal jako kombinaci sportovnosti, elegance a high tech, v posledních letech mi ale trochu chybí více originality.

Příď auta se mírně liší podle výbavové linie. Kromě základní existují i verze Sport, Design a nejsportovnější S5. Testované auto patřilo k variantě Design.

Popis základních vlastností designu platí i u interiéru, kde více do popředí vystupuje prvek high tech, zejména v případě verzí vybavených množstvím příplatkové výbavy, jako byla ta naše.

Kvalita materiálů a jejich zpracování mi připadala perfektní stejně jako odhlučnění kabiny. Řidič téměř neslyší motor a díky perfektní aerodynamice ani obtékání vzduchu kolem auta.

Pokračovat na další kapitolu
Řidičova zóna
Okolí řidiče poskytuje dostatek prostoru a pohodlí šoférům všech možných velikostí. Potěší i solidní výhled z auta do předoboku například díky šikovně umístěnému zrcátku. Dozadu je to kvůli tvaru…
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus