ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test Audi A5
11. srpna 2017

Pohledné kupé střední třídy přitahuje mladé individualisty. Jeho druhá generace se proměnila po vzoru svého sesterského modelu Audi A4 (jeho test najdete zde), avšak se dokáže odlišit svébytným přístupem k designu. Adrenalin do krve sice nepumpuje ve velkých dávkách, ale to vadit rozhodně nemusí.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
reklama
Jan MarkovičJan Markovič

Pohledné kupé střední třídy přitahuje mladé individualisty. Jeho druhá generace se proměnila po vzoru svého sesterského modelu Audi A4 (jeho test najdete zde), avšak se dokáže odlišit svébytným přístupem k designu. Adrenalin do krve sice nepumpuje ve velkých dávkách, ale to vadit rozhodně nemusí.

Audi A5 vydrželo v první generaci v nabídce automobilky velmi dlouho. Figurovalo v ní už od roku 2007. Dlouhé čekání na nástupce se ale vyplatilo, i když se na první pohled může zdát, že si na něm měli dát v Ingolstadtu více záležet – vypadá spíš jako větší facelift než zcela nová generace. Klame ovšem tělem, uvnitř se skrývá mnoho nového.

Protože A5 sdílí techniku se svou sestrou A4, stojí také ona na nové podvozkové platformě MLB Evo, která sází na větší použít lehčích materiálů. Nižší hmotnost s sebou nese klasické výhody, tedy lepší dynamiku, jízdní vlastnosti celkově a samozřejmě také nižší spotřebu.

Luxusní kupé má jasnou cílovou skupinu. Jde hlavně o mladší „single“ řidiče, kteří nemají problém sáhnout hlouběji do peněženky a rozhodně jim nejde o praktičnost. Většinou pak jezdí v autě sami, maximálně s partnerem. Líbit by se ale mohla i těm, kteří si ji jednoduše pořídí jako druhé auto pro radost. Na víkendové vyjížďky? Proč ne?!

Hlavními konkurenty jsou kupé dalších prémiových značek. Nejsilněji útočí na BMW 4 a Mercedes-Benz C kupé. Dá se hovořit i o Lexusu RC.

reklama

Design

¾ zepředu dopravabok dopravazáď čistá¾ zezadu dolevapříď čistá

Vizuálně Audi A5 nepřekvapí. Její základní tvary středně velkého kupé zůstávají prakticky nezměněné. Na druhou stranu se i s málo změnami podařilo designérům vtisknout vozu osobitou tvář a já se nezdráhám tohle auto označit za krásné. Zejména v nápadnějším laku nebo příplatkové výbavě S line, která ho dělá dalšími prvky o něco atraktivnější.

Nejnápadnějším prvkem je samozřejmě Audi Singleframe, tedy maska chladiče s chromovými lištami, která vozy této značky spojuje dohromady. Všimněte si nápisu quattro (foto zvětšíte po kliknutí), který říká, že testovaný kus byl vybaven pohonem všech kol.

Čirá světla vybavená LED technologií jsou za příplatek, ale dotváří stylový charakter vozu. Mají navíc jiný tvar než u A4.

Na A5 se mi líbí také dlouhá přední kapota, která je výrazně profilovaná a aniž bych se chtěl pouštět do imitace žargonu designérů, řekl bych, že vozu dodává dynamiku. A4 ji má hladší.

Na bocích máme jasný důkaz o tom, že tento model je vyšperkovaný sportovním balíčekm S line.

Povedla se také záď se dvěma výfuky a nápadnými brzdovými světly. Směrovky na nich jsou obdařené vlnkovitým efektem, což je také společný prvek většiny nových Audi.

Nejostřejší model RS5 pak samozřejmě zdobí aerodynamické prvky nebo parádní kola s nápadným designem. Jen pozor na obrubníky.

Pokračovat na další kapitolu
Řidičova zóna
Není překvapivé, že palubní deska je prakticky shodná s tou, kterou používá Audi A4. To pro ni také znamená, že je silně příbuzná i s modelem Q7, který podobné tvary použil poprvé. Z hlediska vzhled…
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus