ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test Audi A4 Avant
21. května 2016

Manažerský kombík mnoha tváří, z nichž jsme poznali tu sportovně laděnou, luxusní, ale také hodně drahou - to je Audi A4 Avant.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
reklama
Ondřej BěhalOndřej Běhal

Manažerský kombík mnoha tváří, z nichž jsme poznali tu sportovně laděnou, luxusní, ale také hodně drahou - to je Audi A4 Avant.

Zdůrazňuji to v mnoha testech, ale tady si to neodpustím hned v úvodu. Když novinář vyzkouší jednu verzi auta, málokdy z ní může psát obecné soudy k modelu jako celku. A v případě testovaného Audi A4 Avant to platí dvojnásob. K recenzi jsem totiž dostal variantu za 1,5 milionu korun, tedy skoro za dvojnásobek nejnižší sumy, za níž můžete tenhle kombík střední třídy pořídit. Variantu napěchovanou množstvím příplatkové výbavy.

Díky tomu ale můžu hned na začátku jeden obecný soud vyslovit. Za největší nevýhodu Audi A4 Avant (stejně jako u sedanu) považuji nízkou úroveň standardní výbavy. Připlácet si u manažerského kombíku v roce 2016 za kožený potah volantu nebo tempomat, to mi přijde zvlášť u prémiové značky trochu pod úroveň. Další slabinou jsou v porovnání s konkurenty parametry zavazadlového prostoru.

Výhody? U testovaného auta určitě jízdní vlastnosti na suchém povrchu, z nichž vyniká naladění řízení, ochota zatáčet a pocitová lehkost, nebo téměř dokonalé odhlučnění kabiny. Ježdění v testovaném Audi A4 Avant byla tak trochu manažerská nirvána. Pokud si připlatíte, dostanete i nejnovější technologie na poli bezpečnosti a propojení s okolním světem. Samozřejmostí byly u testované verze kvalitní a na pohled hezké materiály.

Pátá generace Audi A4 Avant se začala na českém trhu prodávat koncem roku 2015.

reklama

Design

¾ zepředu dopravabok dopravazáď čistá¾ zezadu dolevapříď čistá

Hodnocení designu se bude opět týkat spíše testované verze než modelu jako obecně. Jak už bylo v úvodu řečeno, zkoušený vůz disponoval dlouhým seznamem položek příplatkové výbavy a řada z nich ovlivnila i dojem z designu.

V první řadě to je výbavová řada Sport, která se od základního provedení liší například většími litými koly, hliníkovými dekoracemi včetně střešních ližin, leštěnými prvky, sportovními sedadly nebo koženým volantem.

Kromě výbavové řady Sport existuje ještě linie Design a základní verze. Jednotlivá provedení se od sebe liší tvarem předního nárazníku. Základní verze ho má ještě jednodušší než auto na obrázku, které se liší od mnou testované verze. Fotku si zvětšíte kliknutím na ni stejně jako všechny ostatní v textu.

Sportovní dojem ještě znásobil paket S line, za který si lze připlatit právě pouze u výbavy Sport. Zahrnuje třeba speciální potahy sportovních sedadel s emblémy, černý interiér včetně stropu, dekorace z matného kartáčovaného hliníku nebo pedály z ušlechtilé oceli.

Vizáž testovaného kousku hodně ovlivňovala monumentální devatenáctipalcová kola, za která se připlácí i v rámci výbavy Sport. Jejím standardem jsou osmnáctky, nejlevnější Audi A4 Avant vyjíždí na šestnáctipalcových litých kolech.

Efektním prvkem jsou i příplatkové LED světlomety. Sériově se montují světla xenonová.

I přes všechny výše zmíněné extra prvky nebudila ani testovaná Audi A4 Avant přehnanou pozornost. Také díky decentnímu černému laku vypadala na první pohled luxusně, reprezentativně, ale úhledně a ne nějak křiklavě.

Malou extravaganci představuje u všech verzí Audi A4 otevírání dveří. Kliky se totiž nezvedají do strany, ale směrem vzhůru.

Rovněž v interiéru auta jsem při obhlídce narazil na příplatkové prvky všude, kam jsem se podíval. Sportovně tvarovaná sedadla s koženými bočnicemi a hlavovými opěrkami, velký displej "virtuálního kokpitu" místo standardních ciferníků, velká obrazovka navigace na středovém panelu, speciálně tvarovaný a potažený volant...

Vnitřek testovaného auta snoubil luxus s praktičností, nechyběla ani nápaditost.

Jedním z nejsilnějších dojmů z testovaného Audi A4 Avant bylo téměř dokonalé odhlučnění nejen od zvuků motoru, ale také veškerého aerodynamického hluku. Tak skvělé ale bylo i proto, že testovaná verze měla příplatková akustická skla.

Pokračovat na další kapitolu
Řidičova zóna
Okolí řidiče sice v námi testované verzi vypadalo hodně sportovně, ale zároveň poskytlo dostatek prostoru a pohodlí šoférům všech možných velikostí. Potěší i solidní výhled z auta všemi směry do…
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus