ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test Audi A4 Allroad Quattro
9. srpna 2016

Pojem Allroad je ve spojení se značkou Audi již poměrně tradiční záležitost. Nejprve se v této verzi nabízela pouze kombi verze modelu A6, posléze přibyla i varianta odvozená z automobilu A4 Avant.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
Test Audi A4 Allroad Quattro
reklama

Pojem Allroad je ve spojení se značkou Audi již poměrně tradiční záležitost. Nejprve se v této verzi nabízela pouze kombi verze modelu A6, posléze přibyla i varianta odvozená z automobilu A4 Avant.

Na jaře roku 2016 se také na tuzemském trhu objevila nová generace. Obdobně jako ta minulá, bude i tato svým zaměřením vyhovovat jak aktivním rodinám, tak manažerům v dynamicky se vyvíjejících firmách.

Od klasického kombíku A4 (Avant) je Allroad opět snadno rozpoznatelný především díky přidaným plastovým prvkům na karosérii.

Ty lemují výřezy pro kola v blatnících a v oblasti prahů přecházejí do spodních částí obou nárazníků.

Pod nimi jsou pak ještě stříbřité kryty.

To, že se jedná o model Allroad pak světu, kromě tradičního nápisu na zádi, hlásají ještě ozdobné vložky v předních blatnících.

Automobil se nachází nad terénem o 34 milimetrů výše než běžné provedení A4 Avant. Více než dva centimetry z toho bylo dosaženo zvýšením podvozku, o zbytek se postarala použitá kola s větším průměrem.

Kromě standardního podvozku se nabízí ještě příplatkový podvozek s adaptivními tlumiči.

Přestože se jedná o vůz prémiového segmentu, standardní výbava není příliš obsáhlá. Například klimatizace je pouze jednozónová, z luxusnějších prvků můžeme zmínit pouze Audi drive select, tedy volič jízdních režimů, elektricky ovládané víko zavazadlového prostoru, okna z termoizolačního skla, zadní opěradlo dělené v poměru 40:20:40, a snad i multifunkční kožený volant.

Někteří konkurenti toho nabízejí více. Například Subaru Outback má jak klimatizaci, tak i navigaci a některé asistenční systémy (sledování vyjetí z pruhu a sledování mrtvého úhlu), také Volvo V60 Cross Country má klimatizaci dvouzónovou.

Testoval jsem ovšem provedení s třílitrovým šestiválcem bohatě doplněné příplatkovou výbavou. Například kola byla osmnáctipalcová (v době testu v červenci 2016 stála tato výbava 27 200 Kč), třízónová klimatizace (19 600 Kč), bezrámové vnitřní zpětné zrcátko (8100 Kč), panoramatické střešní okno, jehož přední část je možno otvírat  (41 500 Kč), ambientní osvětlení interiéru (10 100 Kč) s možností nastavit téměř kompletní paletu barev, přičemž linka ve dveřích může svítit jinou barvou než ta kolem středového tunelu, sportovní přední sedadla (9500 Kč) nebo navigace MMI za úctyhodných 76 600 Kč.

Milovníci poslechu kvalitní hudby v autě nepochybně ocení Soundsystém Bang&Olufsen s 3D zvukem.

Špičková světelná technika vpředu tvořená LED Matrix světlomety se dala získat za příplatek 54 300 Kč.

Orientaci v neznámém prostředí řidiči usnadňuje možnost zobrazit si navigaci jako hlavní motiv na rovněž příplatkovém přístrojovém panelu Audi virtual cockpit (14 300 Kč).

Skvěle to funguje ve spojení s head-up displejem, tedy promítáním nejdůležitějších informací na čelní sklo do zorného pole řidiče.

Audi A4 allroad quattro není vůz určený pro průjezdy hlubokým bahnem nebo nepřístupným horským terénem. V jeho případě jde spíše o to, abyste neuvízli, pokud se rozhodnete odbočit z cesty na louku kvůli uspořádání pikniku.

Audi přesto do vozu montuje také asistenční systém pro sjíždění prudkých svahů.

Pomocí ovladače Audi drive select pak lze nastavit také režim offroad, v jehož rámci příslušné řídící jednotky upraví chování motoru, převodovky nebo pohonu všech kol Quattro, aby bylo možné co nejjednodušeji zdolat terénní nástrahy.

Ostatní výbava se neliší od klasického A4 Avant, jehož test jsme přinesli zde.

Testoval jsem vůz se šestiválcovým turbodieselem, ovšem ve slabší ze dvou nabízených specifikací. Výkon 160 kW (218 koní) sice neurazí, avšak leckdo by od poměrně honosně vyhlížejícího auta očekával větší dynamiku. Tou příjemnější stránkou je z mého pohledu spotřeba. Nejvíce doma je vůz určitě na dálnici. Tam jsme při stotřicetilometrové rychlosti uviděli na palubním počítači údaj průměrné spotřeby 5,7 litru, ustálená jízda devadesátkou po rovině pak znamenala dokonce skvělých 3,7 litru.

Motor už je v provedení pro plnění emisní normy Euro 6 plus, což znamená, že řidič musí kromě úrovně paliva v nádrži sledovat i množství zbývající močoviny. 

Na dálnici jsem při zmíněné rychlosti uviděl na otáčkoměru hodnotu 1750, devadesátilometrová rychlost znamenala pokles na 1250 otáček.

Se sedmistupňovou převodovkou S tronic si motor velmi dobře rozuměl. Jedinou výjimkou byly okamžiky, kdy jsem při snaze o rychlé předjetí příliš prudce sešlápl plyn. V tom případě s sebou vůz poměrně nepříjemně trhl.

Je to jedno z malých mínus, které jsem na autě během týdenního testu nalezl. Větším nedostatkem je zmiňovaná poměrně chudá základní výbava, sportovněji založeným řidičům by mohla rovněž vadit poměrně citelná nedotáčivost auta s těžkým motorem v přídi. Naopak mezi klady patří skvělá ergomomie všech prvků kolem místa řidiče, kvalitní zpracování interiéru a možnost dokoupení řady high-tech prvků do výbavy.

¾ zepředu dopravabok dopravazáď čistá¾ zezadu dolevapříď čistá
přístrojová deska
sedadla přednísedadla zadníkufr základníkufr maximální
reklama
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus