ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

První test nového Audi A4
14. října 2015

Oblíbený manažerský sedan přišel v roce 2015 s novou, už pátou generací. Ta se pochlubila nejen modernějším designem a lehkou konstrukcí, ale i bohatou výbavou plnou moderních technologií. Na palubě je poprvé také takzvaný virtuální kokpit.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
reklama
Jan MarkovičJan Markovič

Oblíbený manažerský sedan přišel v roce 2015 s novou, už pátou generací. Ta se pochlubila nejen modernějším designem a lehkou konstrukcí, ale i bohatou výbavou plnou moderních technologií. Na palubě je poprvé také takzvaný virtuální kokpit.

Auto má výrazně sníženou hmotnost oproti svému předchůdci, což zlepšuje jeho jízdní vlastnosti, dynamiku, ochotu zatáčet a hlavně také spotřebu. Vždy ale bude silně záležet na tom, v jaké variantě si vůz pořídíte. Lze si totiž vybrat ze dvou příplatkových podvozků – komfortní a sportovní, včetně adaptivních tlumičů.

Rozdíl jsme zaznamenali také v řízení. Už po prvních metrech je totiž patrné, jestli je auto vybaveno adaptivním řízením, nebo standardním posilovačem. Každopádně vždy se Audi A4 může pochlubit stabilitou a snadnou ovladatelností.

V porovnání s nejbližší konkurencí prémiových značek potěší, že v nabídce zůstal šestiválcový naftový motor, technologická vyspělost a bohatší výbava. Jako největší problém vidím vysoké ceny příplatkových prvků výbavy a v porovnání s takzvanou "neprémiovou konkurencí" i obecně vyšší ceny.

Audi A4 bude podle mne i v této generaci patřit mezi velmi oblíbené vozy, zejména pak u firem, které činí drtivou většinu zákazníků. Manažeři budou navýsost spokojeni.

reklama

Design

¾ zepředu dopravabok dopravazáď čistá¾ zezadu dolevapříď čistá

Z hlediska designu připomíná na první pohled mezigenerační změna spíš facelift. Tvary vozu jsou ale povedené. Nejvíc zaujme přídí s výraznými světlomety, které jsou lemované LED pásky pro denní svícení.

Za příplatek je možné pořídit si také světla Matrix LED, tedy plně diodové světlomety i pro jízdu v noci. Nabízí lepší jas a nižší spotřebu. Fotku zvětšíte kliknutím na ni stejně jako všechny ostatní v testu.

Změnil se tvar masky chladiče, která je známá jako Audi Singleframe. Nové jsou samozřejmě i nárazníky.

Moc hezky jsou pojatá zadní brzdová světla, která pěkně zapadají do prořezu na víku kufru. Pokud řidič sepne blinkr, mají LED diody vlnovitý efekt, který už známe třeba z Audi A6, Q7 nebo supersportu R8.

Designéři se zaměřili také na aerodynamiku vozu. Díky tomu se nové Audi A4 může pochlubit nízkým součinitelem odporu vzduchu, který je jen Cx = 0,23.

Pokračovat na další kapitolu
Řidičova zóna
Palubní deska jasně navazuje na design pracoviště řidiče představeného na palubě velkého SUV Audi Q7. A to je dobře.  Zpracování materiálů je na špičkové úrovni. Někomu by se ale mohlo zdát,…
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus