ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test Audi A3 Sedan
27. dubna 2021

Trojice německých luxusních značek se nevzdává kompaktních sedanů. Audi A3 Limuzína je příkladem toho, že je to dobře. Nejenže jezdí výborně, má ale i díky své aerodynamice nízkou spotřebu. Jde o vynikající alternativu pro ty, kteří nechtějí propadnout trendu hatchbacků.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
reklama

Řidičova zóna

přístrojová deska

Kvalita zpracování interiéru je na vysoké úrovni, už to ale oproti Golfu nebo Leonu není tak velký rozdíl jako v minulých letech. Palubní deska změnila design a ze subtilního pracoviště řidiče se stala výrazná plocha plná přechodů a hran.
Výhled šikmo vpřed je velmi dobrý díky relativně tenkému A sloupku. Nic se vám za něj neschová.
Vzad je to o něco horší i kvůli tloušťce zadního sloupku.
I když byl vůz označen logem sportovního paketu, dostali jsme standardní volan s multifunkcí a obšitý kůží.
Vlevo se ovládá virtuální kokpit.
Vpravo jde o média.
Známý virtuální kokpit dostanete už v základu, připlácí se za jeho lepší provedení s větším displejem.
Tlačítkem view můžete volit mezi nejrůznějšími zobrazeními a tak máte podstatné informace pěkně při ruce. To je za jízdy důležité.
Zábavní systém MMI je vybaven navigací, za to se ale připlácí. Je tu to známé tmavé menu, ve kterém se rychle vyznáte.
Obrazovka má ale ten problém, že kvůli lesklému povrchu schytá okamžitě otisky prstů, které jsou pak poměrně dost vidět.
Zatímco Golf nebo Octavia šly v nových generacích cestou „všechno ovládáme přes displej“, Audi A3 zvolilo střední cestu a je to dobře. Klimatizace má tedy vlastní panel s vlastní obrazovkou a její ovládání je proto velmi jednoduché a přehledné. Děkujeme!
Co se ale moc nepovedlo, to je nový ovladač zvuku. Ten kombinuje dotykovou plochu na zvyšování a snižování hlasitosti s několika dalšími funkcemi. A příliš intuitivní to právě není. Nevíme, co bylo špatného na starém dobrém otočném čudlíku pro změnu hlasitosti.
Uprostřed nad přihrádkou jsou pak další tlačítka, třeba na volbu jízdních režimů, vypnutí stabilizace, systému start-stop nebo zapnutí varovných blinkrů. A na závěr této kapitoly znovu podotýkáme – velmi se nám líbí modré pojetí pracoviště řidiče.

reklama

Kabina a kufr

sedadla přednísedadla zadní
kufr základníkufr maximální

Audi A3 Limuzína jsme stejně jako Sportback podrobili našemu měření. A výsledek? Rozměry v kabině jsou shodné, i když sedan ukazuje podélné místo v interiéru o centimetr kratší. Může jít o chybu měření. Zajímavý je z hlediska vnitřní prostornosti snad rozdíl ve výšce nad hlavou zadních cestujících. V sedanu mají jen 88 cm, v hatchbacku 91 cm. To je dáno tvarem střechy.
Kufr je jednoduchý a i to je jeho výhoda. Vejde se sem 425 litrů nákladu, do hatchbacku jen 380 litrů. Kufr je také o 20 cm delší (má 91 cm) a má i větší průchodnost na šířku 103 cm proti 101 cm. Je také o 5 cm širší. Pokud vám tedy nejde přímo o stěhování kusů nábytku, je sedan vlastně praktičtější.
Po sklopení zadních sedadel vznikne takovýto průlez. Něco sem dát lze, na lyže klidně vyrazíte. Pohoda.
Kufr samozřejmě nemá nějaká praktická řešení, je tu jen výklopný háček na tašky. To se ale určitě hodí.
Pod podlahou jsme našli prázdno, lékárničku a opravárenskou sadu.

Pokračovat na další kapitolu
Motory
Audi A3 Limuzína se prodává se třemi naftovými motory s dvoulitrovým objemem. Jednotka označená jako 30 TDI má výkon 85 kW, 35 TDI nabízí 110 kW. Oba lze mít jak s manuální tak automatickou převodov…
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus