ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test Audi A3 Sedan
27. dubna 2021

Trojice německých luxusních značek se nevzdává kompaktních sedanů. Audi A3 Limuzína je příkladem toho, že je to dobře. Nejenže jezdí výborně, má ale i díky své aerodynamice nízkou spotřebu. Jde o vynikající alternativu pro ty, kteří nechtějí propadnout trendu hatchbacků.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
reklama

Motory, řazení, řízení, brzdy

Audi A3 Limuzína se prodává se třemi naftovými motory s dvoulitrovým objemem. Jednotka označená jako 30 TDI má výkon 85 kW, 35 TDI nabízí 110 kW. Oba lze mít jak s manuální tak automatickou převodovkou S tronic. Motorizace 40 TDI (147 kW) se pak prodává vždy s pohonem všech kol quattro a automatem.

Benzin zastupuje základní tříválec s litrovým objemem pod označením 30 TFSI, která má výkon 81 kW a pak známá jedna-pětka 35 TFSI CoD s vypínáním poloviny válců a výkonem 110 kW. Oba motory mají opět volbu převodovek. Pro náročnější je připraven 40 TFSI quattro, tedy dvoulitr s automatem a pohonem všech kol. Vrcholem je pak S3 quattro s výkonem 228 kW, který zajišťuje také přeplňovaný dvoulitr.

reklama

30 TFSI S tronic

Tento motor nebyl dosud testován.

35 TFSI S tronic

Tento motor nebyl dosud testován.

30 TFSI

Tento motor nebyl dosud testován.

35 TFSI

Tento motor nebyl dosud testován.

S3 TFSI S tronic quattro

Tento motor nebyl dosud testován.

30 TDI

Tento motor nebyl dosud testován.

30 TDI S tronic

Tento motor nebyl dosud testován.

35 TDI S tronic

Kdybyste se nás zeptali, jaký motor by se nám nejvíc líbil na palubě Audi A3 s karoserií sedan, určitě bychom před testem odpověděli: benzinový. To by ale byla chyba. Jednotka 35 TDI, tedy naftový dvoulitr o výkonu 110 kW je naprosto dokonalým společníkem a to nejen na dlouhé cesty.

Nastartování za studena je relativně tiché, pak už o motoru nevíte. Spolupráce s automatem příkladná a cukání jsme nezaznamenali. Dynamika je i díky lehkosti vozu víc než dostačující. Zkrátka a dobře, tohle je všeuměl na každý den, ať už dojíždíte do práce nebo jedete na delší výlet.

A na tom delším výletě pak nebude potřeba tankovat. Dvoulitr si totiž v testu řekl o pouhých 5,2 litru nafty na 100 km a hádáme, že při klidnějším a dlouhodobém užívání by to bylo ještě méně. Na jednu nádrž pak bude možné ujet třeba i 1000 kilometrů. Lví podíl na tom nese aerodynamika vozu, která je špičková a lepší než u hatchbacku. To je poznat na dálnici, když pustíte nohu z plynu. Auto plachtí. Ve 130 km/h navíc motor točí jen 1900 otáček za minutu a to znamená, že mu zbývá ještě dost prostoru k tomu, aby pohodlně akceleroval.

Tohle je ideální volba!

35 TDI

Tento motor nebyl dosud testován.

40 TDI S tronic quattro

Tento motor nebyl dosud testován.

Řazení

Zatím jsme zkoušeli automat S tronic v kombinaci s motorem 35 TDI. Jde o rozumné spojení, cukání se nedostavovalo a řazení bylo rychlé.
Možností je i řadit páčkami pod volantem, ale u naftové motorizace to asi není tak potřeba. Oceníme to až u S3.

Řízení

Od řízení není záhodno očekávat žádnou větší interakci. Není rozhodně tak citlivé jako v případě BMW 1. Posilovač vše maskuje a ovládání vozu tak působí lehce odtažitě, na druhou stranu, pokud nevyhledáváte opravdu adrenalin za každých okolností, je Audi A3 velmi příjemně ovladatelné. Řízení je tak akorát strmé a auto celkově dobře padne do ruky.  Za příplatek může být progresivní.
 

Podvozek

Testované Audi A3 Limuzína bylo vybaveno příplatkovým adaptivním podvozkem, u kterého lze nastavovat tuhost tlumičů. Určitě doporučujeme tento příplatek. Auto je totiž i s velkými koly velm komfortní. Dá se s klidem prohlásit, že překračuje hranice své třídy.

Audi má velkou výhodu v tom, že má moderní víceprvkovou zadní nápravu. Kdyby byla vzadu jen torzní příčka, jízdně by nebyla úplně lákavá. Projevu se hlavně odskakováním prodloužené zádi. Nic takového se ale v testovaném voze nedělo a Audi A3 si bylo jisté i s karoserií sedanu.

Je nutno podotknout, že Audi A3 je řidičsky poměrně vyvážené a nezáludné. Jistě, neposkytne vám žádné velké adrenalinové vyžití, ale budete ho mít rádi za to, že jede pohodlně ale zároveň sebejistě. Inženýrům se podařilo naladit podvozek tak, že dodává potřebnou řidičskou jistotu a nemusíte se bát jet v zatáčkách i rychleji. Podporuje to i příplatkové progresivní řízení, které také doporučujeme.

Je fakt, že Audi A3 Limuzína nebude právě horkým zbožím. Na sedany v této třídě slyšeli zatím spíš jen řidiči, kteří mají hlouběji do kapsy. Kdo se chce ale víc odlišit od ostatních hatchbacků v této třídě, může zvolit slušivý sedan, který je prakticky a úsporný zároveň. Tohle auto se náramně povedlo.

reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus