ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test Audi A3 Sedan
27. dubna 2021

Trojice německých luxusních značek se nevzdává kompaktních sedanů. Audi A3 Limuzína je příkladem toho, že je to dobře. Nejenže jezdí výborně, má ale i díky své aerodynamice nízkou spotřebu. Jde o vynikající alternativu pro ty, kteří nechtějí propadnout trendu hatchbacků.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
reklama
Jan MarkovičJan Markovič

Trojice německých luxusních značek se nevzdává kompaktních sedanů. Audi A3 Limuzína je příkladem toho, že je to dobře. Nejenže jezdí výborně, má ale i díky své aerodynamice nízkou spotřebu. Jde o vynikající alternativu pro ty, kteří nechtějí propadnout trendu hatchbacků.

Jestli vás nějaké auto naučí na kompaktní sedany, pak je to bezesporu Audi A3 Limuzína. Jasně, v úplně nejmenší kategorii byly spíš ukázkou levného zpracování, ať už je řeč o dávno mrtvých modelech jako jsou Renault Thalia, Fiat Linea nebo dokonce Škoda Fabia Sedan. S tím ale nvoou Audi A3 rozhodně nesrovnáváme. Němci dokazují, že i malé sedany mohou být ukázkou elegance a kvality.

Pro koho nejmenší sedan s kruhy na kapotě je? Možná se budete divit, ale domníváme se, že i pro rodiny. Je totiž v závěru praktičtější než hatchback. I když asi tolik nevyužijete sklápění zadních sedadel, kufru je objemnější a lépe se do něj skládá náklad než do hatchbacku. Rodinou ale myslíme hlavně dva dospělé a jedno dítě. Vzadu tolik místa není.

V dubnu 2021 jsme testovali Audi A3 Limuzína se známým naftovým čtyřválcem o dvoulitrovém objemu a výkonu 110 koní. Prodává se jako 35 TDI. Překvapil nás až těžko uvěřitelnou nízkou spotřebou.

Design

¾ zepředu dopravabok dopravazáď čistá¾ zezadu dolevapříď čistá

Audi A3 Limuzína, ale pojďme jí říkat přirozeněji sedan, je delší o 152 mm než Audi A3 Sportback, tedy hatchback. Rozvor mají oba vozy stejný, shodují se samozřejmě i designem. Až na zadní partie.
Tvář vozu tvoří velká maska Signle frame s chromovým rámem. S nasávacím otvorem nad ní přišlo poprvé Audi A1, od té doby se objevuje na dalších modelech značky.
Testovaný kousek byl obdařen známým sportovním paketem S line.
Ten přinesl různé doplňky. U Audi si můžete nechat opravdu pustit žilou za nejrůznější příplatky, třeba za tato pohledná 18“ kola, která byla k velikosti vozu tak akorát.
Věnujme se ale zádí, která dělá z Audi A3 jiný vůz. Tady je takový boční profil. Nám se zdá, že z některých úhlů je to trochu zvláštní pohled. Možná jde ale o zvyk.
Z jiných úhlů je naopak tohle auto přímo k nakousnutí. Určitě se ale najde řada lidí, kterým se líbit nebude. A řada lidí, kteří ho budou milovat.
Máme diesel a to se u Audi rovná zaslepeným koncovkám výfuku.
Oko estéta ještě potěší detail zadních brzdových světel s pěknou LED grafikou.
A to už jdeme dovnitř. Měli jsme k testu velmi povedený interiér se zajímavým modrým dekorem. Opět jde o otázku vkusu, ale nám po pár dnech přirostl k srdci. Nikdo přece neříká, že musíte svůj část trávit v temné plastové nudě. Tohle se Audi povedlo.

Pokračovat na další kapitolu
Řidičova zóna
Kvalita zpracování interiéru je na vysoké úrovni, už to ale oproti Golfu nebo Leonu není tak velký rozdíl jako v minulých letech. Palubní deska změnila design a ze subtilního pracoviště řidiče se st…
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus