ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test modernizovaného Audi A1 Sportback
4. dubna 2015

Manželky, synové a dcery z dobře situovaných rodin, milenky finančně dobře zajištěných mužů - to budou hlavní zákazníci a zákaznice nejmenšího a nejlevnějšího Audi. Pětidveřová A1 Sportback v Česku vystřídala v nabídce značky třídveřový model A1, který se dá na přání také dovézt, ale v oficiální nabídce importéra nefiguruje.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
reklama
Ondřej BěhalOndřej Běhal

Manželky, synové a dcery z dobře situovaných rodin, milenky finančně dobře zajištěných mužů - to budou hlavní zákazníci a zákaznice nejmenšího a nejlevnějšího Audi. Pětidveřová A1 Sportback v Česku vystřídala v nabídce značky třídveřový model A1, který se dá na přání také dovézt, ale v oficiální nabídce importéra nefiguruje.

Za označením Sportback nehledejte prodlouženou záď, pětidveřová A1 zůstává stejně kompaktní jako třídveřový model. Na délku měří 3,97 m, čímž zapadá do průměru malých hatchbacků.

Praktická stránka se však proti třídveřové verzi výrazně zlepšila - nejen díky druhému páru dveří, ale také díky výrazně lepší výšce nad hlavou zadních pasažérů. Jako pokrok vnímám i zvýšení kapacity ze čtyř na pět cestujících.

Při porovnání se stejně velkými vozy hledá Audi A1 jen těžko konkurenci při hodnocení jízdních vlastností. Průjezdy zatáčkami, to je óda na radost spojená s pohodlím. Velice potěší také parametry motorů - jak z hlediska dynamiky tak úspornosti. Testované verze s řadou příplatkových prvků vzbuzují pocity kvality a luxusu. Těžko byste díky dospělosti podvozku i řidičovy zóny hledali jiné malé auto takhle vhodné na dlouhé cesty napříč Evropou.

Jenže za cenu zkoušených vozů Audi A1 pořídíte skvěle vybavený kombík střední třídy, nebo velký vůz kategorie MPV či SUV. I nejlevnější Audi A1 stojí asi dvakrát tolik co někteří konkurenti neprémiových značek. Standardní výbava přitom není bůhvíjak bohatá, i když na rozdíl od původní nabídky třídveřové verze zahrnuje alespoň klimatizaci.

Nad druhou stranu ti, co chtějí Audi, a nepotřebují velké auto, tak ho v podobě A1 Sportback dostanou - a to bez větších kompromisů a s většinou výhod, které ke značce patří.

Aktuální generace Audi A1 se na českém trhu objevila koncem roku 2010. Začátkem roku 2012 vystřídal třídveřovou verzi Sportback, který prošel o tři roky později modernizací.

reklama

Design

¾ zepředu dopravabok dopravazáď čistá¾ zezadu dolevapříď čistá

Modernizace v roce 2015 dodala Audi A1 Sportback více dospělosti a modernosti zejména z předobočního pohledu. Rozšířila se maska chladiče, ostřejší tvarování dostaly světlomety. Podélné mlhovky nahradily předchozí kulaté, čímž se trochu vytratila roztomilost a místo ní se dostavila výhružnost.

Vlevo vidíte verzi před modernizací a vpravo po ní. Fotky zvětšíte kliknutím na ně stejně jako všechny ostatní v testu.

Za příplatek můžete mít střechu včetně oblouků a zrcátek v kontrastním lakování.

Novinku po faceliftu představují takzvané designové linie, což je móda, která zuří u všech luxusních aut. Jde o to, že za příplatek dostanete pakety výbav, které mírně mění vzhled exteriéru a interiéru proti základní verzi. Testované bílé auto je v linii Design, kterou charakterizují například zadní spojler, navíc v kontrastním lakování (najdete ho i na zpětných zrcátkách), leštěné koncovky výfuků, zadní LED světla, nástupní prahové lišty s hliníkovým povrchem a uvnitř třeba kontrastní lemování výdechů klimatizace, sportovní sedadla nebo hliníkové doplňky. Jde o takový oficiální tuning.

Kromě výbavové linie Design jsou v nabídce i verze Sport a Sport Plus.

Kvalitu Audi A1 naznačují třeba měkčené plasty na přístrojové desce, příjemná vůně interiéru, nechybí cit pro detail.

Velký dojem na mě zejména ve tmě udělalo příplatkové vnitřní osvětlení z diod včetně vnitřků klik nebo rámečků reproduktorů.

Zatím jsem vždy zkoušel pouze drahé A1 se spoustou příplatkových prvků. S definitivní chválou stylu a kvality bych počkal po otestování nějaké levnější verze.

Zavření dveří na mě působilo trochu kovově. Nepřipisoval bych to ale horší kvalitě jako spíš sportovnějšímu stylu auta stejně jako příjemné strojové cvakání ovladačů klimatizace připomínající chod drahých hodinek. Testované kusy prokázaly svou kvalitu při přejíždění nerovností. Ani na nejhorších tankodromech v interiéru nic nezavrzalo.

Pokračovat na další kapitolu
Řidičova zóna
Tradičně u značky Audi dokonale uspořádaná a sympaticky postrádající strohost typickou pro některá německá auta. Škoda ale, že většina prvků, které se uvnitř testovaného auta nacházely, je k dispozi…
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus