ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test Audi A1
16. září 2010

Manželky, synové a dcery z dobře situovaných rodin, milenky finančně dobře zajištěných mužů - to budou hlavní zákazníci a zákaznice nejmenšího a nejlevnějšího Audi.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
reklama
Ondřej BěhalOndřej Běhal

Manželky, synové a dcery z dobře situovaných rodin, milenky finančně dobře zajištěných mužů - to budou hlavní zákazníci a zákaznice nejmenšího a nejlevnějšího Audi.

Při porovnání s ostatními malými vozy audina jen těžko hledá konkurenci při hodnocení jízdních vlastností. Kromě komfortního a zároveň sportovně talentovaného podvozku potěší také parametry motorů. Jak z hlediska dynamiky tak úspory. Testované verze s řadou příplatkových prvků vzbuzují pocity kvality a pohodlí.

Jenže za cenu zkoušených vozů Audi A1 (ten, co vidíte na na většině fotek byl za 818 000 Kč!) byste pořídili skvěle vybavený kombík střední třídy, nebo velký vůz kategorie MPV či SUV. Nejlevnější Audi A1 sice koupíte za polovinu, což je ale pořád víc než dvakrát tolik proti některým malým vozům s třídveřovou karoserií. Navíc mne zarazila poměrně chudá základní výbava, v níž chybí například klimatizace nebo litá kola. V poměru ceny a výbavy nevychází Audi A1 dobře nejen při porovnání s běžnými malými auty, ale třeba i s prémiově a lifestylově posazeným Citroënem DS3.

Design

¾ zepředu dopravabok dopravazáď čistá¾ zezadu dolevapříď čistá

Audi A1 se mi opravdu hodně líbí při pohledu zepředu, zvlášť ve variantě s odlišnou barvou střešního oblouku (za příplatek).

Jednobarevné provedení ale také nevypadá z předoboku vůbec zle.

Naopak zezadu jsem k autíčku tolik nepřilnul. Úzká a útlá prosklená konstrukce oken a střechy navazuje podle mne trochu nesouladně na širokou plechovou základnu.

Kvalitu Audi A1 naznačují třeba měkčené plasty na přístrojové desce, příjemná vůně interiéru, nechybí cit pro detail.

Výdechy ventilace mají například připomínat tryskové motory letadla.

Za příplatek mohou s několika dalšími detaily v interiéru barevně kontrastovat s jeho většinovou částí. Zde vidíte barvu Wasabi, kterou údajně navrhla česká zaměstnankyně automobilky.

Zatím jsem zkoušel pouze drahé A1 se spoustou příplatkových prvků. S definitivní chválou stylu a kvality počkám ještě po vyzkoušení nějaké levnější verze.

Zavření dveří na mě působilo trochu kovově. Nepřipisoval bych to ale horší kvalitě jako spíš sportovnějšímu stylu auta. U jednoho z testovaných kusů mne nepříjemně překvapil trhavý chod stěračů. Naopak chválím nadprůměrně dobře odhlučněnou kabinu.

Pokračovat na další kapitolu
Řidičova zóna
Tradičně u značky Audi dokonale uspořádaná a sympaticky postrádající strohost typickou pro některá německá auta. Škoda ale, že většina prvků, které se na testovaných autech nacházely, je k dispozic…
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus