ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test Audi A3 Sportback
6. prosince 2014

Nejlepším podvozkem a vytříbenou kombinací stylu a kvality drtí Audi A3 Sportback ostatní pětidveřové hatchbacky velikosti VW Golf s předním pohonem. Nechá si však za to zaplatit. Něco za něco...
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
reklama
Ondřej BěhalOndřej Běhal

Nejlepším podvozkem a vytříbenou kombinací stylu a kvality drtí Audi A3 Sportback ostatní pětidveřové hatchbacky velikosti VW Golf s předním pohonem. Nechá si však za to zaplatit. Něco za něco...

Audi A3 Sportback najde podle mne své zákazníky hlavně mezi mladšími bohatšími jednotlivci a páry. Na rozdíl od kratší třídveřové verze by si ho mohly pořídit i menší rodiny, protože se proti zlepšila prostornost na zadních sedadlech i v kufru. Přesto však půjde v českých poměrech havně o auta pro manželky, milenky a dcery bohatých mužů nebo o služební auta pro manažerky.

Aktuální generace Audi A3 Sportback se na českém trhu prodává od začátku roku 2013.

reklama

Design

¾ zepředu dopravabok dopravazáď čistá¾ zezadu dolevapříď čistá

Na rozdíl od menšího modelu Audi A1 Sportback se mi A3 Sportback líbí i zezadu - takže ze všech stran. Její design nevyvolává žádné velké emoce, ale je jasné, že jde o příslušnici rodiny se čtyřmi kruhy, a nenašel jsem na její karoserii nic neladícího.

Z příplatkových zkrášlujících a zároveň praktických prvků bych vyzdvihl LED světlomety, které zvlášť ve tmě parádně vypadají i svítí.

Nejnovější výrobky značky Audi bodují moderností svého interiéru a testovaná A3 rozhodně nepředstavuje výjimku, ale je nutné jedním dechem dodat, že auto, které vidíte, krášlilo velké množství příplatkových prvků výbavy. Palubní deska dost připomíná menší model A1, ale působí luxusněji a moderněji.

Upoutá příplatkový barevný displej vysouvající se z přístrojové desky nad středovým sloupkem. Pokud budete mít při jízdě pocit, že vám vadí, stačí zmáčknout tlačítko a zmizí v útrobách. Přístrojovka pak působí velmi uklizeným dojmem, ale vše, co potřebujete, okamžitě objevíte. Jako by se inspirovala u výrobků značky Apple. Fotky si můžete zvětšit kliknutím na ně stejně jako všechny ostatní v testu.

Moc se mi líbí grafika i barevnost přístrojů nebo panelu obsluhy klimatizace. Hlavně v noci svítí jako neony, ale přitom neruší. 

Zaujme tvar výdechů ventilace ve stylu motorů proudového letadla.

Většina plastů v okolí řidiče je měkčených a příjemných na dotek. Uši potěší tlumené zavírání dveří nebo schránky před spolujezdcem, ale také technicisně kovový zvuk veškerých kruhových ovladačů.

Kabina je perfektně odhlučněná. Slyšet nejsou například ani stěrače při práci, kterou navíc odvádějí dokonale. Na rozdíl od nové Octavie nezbývá na čelním skle vlevo dole žádné nesetřené místo.

Styl, kvalita a luxus - to jsou tři slova, která mne při zkoumání interiéru okamžitě napadla a nenašlo se nic, co by je dokázalo u testovaných aut se spoustou příplatkové výbavy zpochybnit.

Pokračovat na další kapitolu
Řidičova zóna
Sportovně nízká základní poloha za volantem nevylučuje kvalitní výhled z auta. Přední sloupky totiž nejsou přehnaně tlusté, a navíc mezi nimi a zpětným zrcátkem zbývá mezera. Volant i sedadlo ř…
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus