ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test Alfy Romeo Stelvio
1. února 2018

Stelvio je první SUV od italské značky Alfa Romeo. Na český trh přišlo v roce 2017. My jsme ale zatím testovali jen vrcholnou variantu Stelvio Quadrifoglio. Až se k nám dostanou i běžnější varianty, test doplníme.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
Eva SrpováEva Srpová

Stelvio je první SUV od italské značky Alfa Romeo. Na český trh přišlo v roce 2017. My jsme ale zatím testovali jen vrcholnou variantu Stelvio Quadrifoglio. Až se k nám dostanou i běžnější varianty, test doplníme.

Znak zeleného čtyřlístku na kapotě Alfy Romeo, kterému se v Itálii říká Quadrifoglio Verde, vždy znamenal, že máte čest s něčím výjimečným. Původně, a to až do období druhé světové války, se tak označovaly závodní vozy.

Čtyřlístek, tedy quadrifoglio, si pro štěstí poprvé namaloval na kapotu závodník Uvo Sivocci v dubnu 1923 před dnes už legendárním závodem Targa Florio.

A také mu ho přinesl, protože Sivocci závod vyhrál. V září téhož roku měl však příběh tragický moment, Sivocci chtěl rituál se čtyřlístkem zopakovat, ale až na závodě. Při kvalifikaci ale bohužel havaroval a zahynul.

Znak zeleného čtyřlístku zarámovaného v bílém čtverci pak mnoho let zkrášloval těla závodních Alf a postupně se tak stal symbolem rychlých italských aut této značky. V současnosti ho Alfa Romeo používá pro speciální verze svých různorodých modelů. Vždy to znamená, že jde o vrcholnou variantu s vysokým výkonem a špičkovým komfortem.

V aktuální nabídce automobilky ho má sedan Giulia, konkurent pro Audi A4, BMW řady 3, Mercedes-Benz třídy C nebo například Jaguar XE. Vrcholná verze Giulie Quadrifoglio Verde ohromuje tím, co je na první pohled skryto − motorem. Jde o vidlicový šestiválec o objemu 2,9 litru, který má pozoruhodnou historii.

Design

¾ zepředu dopravabok dopravazáď čistá¾ zezadu doleva

Stelvio je autem, které v zástupu všemožných SUV rozhodně nepřehlédnete. Má typickou vizáž moderních Alf s protaženými předními světlomety, ale daří se mu nevypadat podsaditě, příliš mohutně. 

Autmobilka tvrdí, že nejdůležitější pro ní je, jak se Stelvio QV řídí, a tomu je podřízená i ergonomie vozu (i u běžnějších variant). A má šmrnc.

Pokračovat na další kapitolu
Řidičova zóna
Jak již bylo řečeno, Stelvio není rodinně zaměřené auto. A je to znát především v interiéru. Sedí se poměrně nízko, okna jsou také nízká, a to především ta boční. Posaz za volantem je pro někoho, kd…
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus