ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test Alfy Romeo Giulia
15. listopadu 2020

Alfa Romeo chce konkurovat německým luxusním sedanům, ale jde na to svými zbraněmi - přitažlivostí designu i jízdních vlastností.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
Jan MarkovičJan Markovič

Alfa Romeo chce konkurovat německým luxusním sedanům, ale jde na to svými zbraněmi - přitažlivostí designu i jízdních vlastností.

Ač jde o ideového nástupce neúspěšného modelu 159 mezi sedany střední třídy, snažila se od něj Giulia silně odstřihnout. Tak silně, že například zvolila odlišnou koncepci pohonu kol. Giulia hrabe zadními, nebo všemi čtyřmi, jak se na správné sportovně laděné auto sluší a patří.

Mezi největší výhody Giulie v porovnání s konkurenty patří vizáž karoserie a parametry benzinového motoru v nejsportovnější verzi Quadrifoglio Verde. Atraktivní jsou ale i jízdní vlastnosti dieselové varianty.

Naopak jako největší nevýhody vidíme po prvním svezení některé odbyté detaily typu plechového zavírání víka kufru, absenci propojení kufru a prostoru pro posádku nebo horší jízdní komfort naftové verze na osmnáctipalcových kolech. Vysoké jsou v porovnání se všemi sedany střední třídy i její ceny.

Alfu Romeo Giulia si podle nás chtějí pořizovat bohatší lidé, kteří se mají chuť lišit, a vadí jim splynutí s davem v podobě německých luxusních značek. Alfa Romeo Giulia se pro ně na českém trhu začala prodávat v létě roku 2016. Auto jsme testovali na mezinárodní prezentaci v zahraničí a později i na podzim 2020, kdy se nám do ruky dostala povedená benzinový motorizace s pohonem všech kol v parádní výbavě Veloce.

Design

¾ zepředu dopravabok dopravazáď čistá¾ zezadu dolevapříď čistá

Alfa Romeo Giulia patří do střední třídy luxusních sedanů, mohlo by se na první pohled zdá, že jsou hlavními konkurenty Audi A4, BMW 3 a Mercedes-Benz C. Spíše za ně ale považujeme Jaguar XE nebo Lexus IS. To proto, že spolu s Alfou patří k minoritě vhodné pro ty, kteří chtějí vyniknout. Alfa je mezi všemi sedany této kategorie nejkratší, ale to jí na přitažlivosti neubírá.
Zejména ne ve verzi Veloce s nádhernými karbonovými doplňky, mezi které patří i lem výrazné masky chladiče, jenž dělám Alfu Alfou.
Karbonová jsou i zpětná zrcátka, je to nádhera.
Za pořádnou pozornost ale stojí hlavně kola. Nápadné devatenáctky na sebe strhávali pozornost všude, kde jsme s Alfou zastavili.
Karbonové byly na testovaném modelu i další detaily, třeba toto křidélko na zádi. Nápis Q4 značí, že je auto vybaveno pohonem všech kol.
Ještě jedna taková zvláštnost. Zatímco u řady modelů v této třídě jsou Full-LED samozřejmostí, Alfa Romeo nic takového nenabízí. Najdete tu jen světla pro denní svícení z diod.
Pojďme ale dovnitř, kde na nás čeká interiér, který se vám bude i přes celou řadu neduhů líbit. Alfa Romeo umí být opravdu osobitá a dává to o sobě vědět každým coulem.

Pokračovat na další kapitolu
Řidičova zóna
Za volantem Giulie se sedí sportovně, tedy poměrně nízko. Auto vás obklopuje a máte i nečekaně solidní výhled z vozu ven. Sportovně střižený volant perfektně padne do ruky. Je samozřejmě kožený, na…
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus