ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test Nová Dacia Sandero
16. prosince 2020

Nová Dacia Sandero je stále laciné auto, ale už tak lacině nepůsobí. Ve třetí generaci dostala moderní šasi, větší výbavu i zpracování. Díky tomu si i řidiči, kteří hledí na každou korunu, užijí čas strávený za volantem. Auto jsme poprvé krátce vyzkoušeli na českých silnicích.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor

Řidičova zóna

přístrojová deska

Vítejte na palubě. Vše je nové. Palubní deska má jednoduchý a logický design. Pozice za volantem je vzpřímenější, kdo by chtěl ještě lépe vidět ven, může si vybrat verzi Stepway se zvýšeným podvozkem.
Ale i ze základního Sandera je poměrně dobrý výhled šikmo vpřed, i když lem dveří je docela tlustý. Všimněte si ručního ovládání zpětných zrcátek, to je dnes už trochu rarita.
Tady máme výhled šikmo vzad, který se mezigeneračně nezhoršil ani přes nižší profil karoserie. Jediné, co může víc bránit rozhledu, jsou velké hlavové opěrky. Jejich správní nastavení je základ.
Nový volant Dacia poprvé nasadila do aktuální generace SUV Duster, nyní se objeví v Sanderu i Loganu. V základu je sice plastový, ale zato už má ovládání multimédií na volantu. Tlačítka tu jsou naprosto účelně. Rádio totiž nemá vlastní displej. Vše se řeší jen přes menu palubního počítače. Nevídané! Samozřejmě ve vyšší výbavách dostanete obrazovku s možností dotykového ovládání nebo navigace.
V této základní variantě tu ale jen jen tato přihrádka a USB konektor. Co s tím?
Počítá se s tím, že vlastníte chytrý mobil. Ten sem připojíte a pak umístíte do přihrádky, která funguje jako držák. Přístroj se ani nehne a voilá: máte zábavní systém s navigací. S kabelem je to trochu neupravené řešení, ale jinak chápeme, jak to Dacia myslela. Za nejmenší náklady nejvíce zábavy!
Budíky jsou stejné jako v Dusteru, displej monochromatický. Zvládne ale ukázat dost informací. Jen s tím rádiem to není úplně ono. Ale výhodou je fakt, že vám do toho nebude hrabat spolujezdec.
Ani v Dacii samozřejmě nesmí chybět obligátní start-stop. Na stropě zase najdete tlačítko eCall, které je už povinné. To jsme ale zapomněli vyfotit.
Pozor, klimatizace stále není součástí základní výbavy. Ani ta manuální. My jsme ji ale měli jako příplatek. Má podivná tlačítka. Panel je z poměrně laciného plastu.
Nepěkné jsou i držáky na nápoje. Za nimi není loketní opěrka, pravou ruku si opřete do opěrky, která se vyklápí přímo ze sedadla řidiče. Spolujezdec využije zase dveře.

reklama

Kabina a kufr

sedadla přednísedadla zadní
kufr základníkufr maximální

Novou Dacii Sandero jsme vzhledem ke krátkému času zápůjčky zatím neměřili. Víme ale, že se do kufru vejde 410 litrů nákladu. To je o 90 litrů víc než v minulé generaci. Uspokojí tak chalupáře.
Pozor ale na sklápění zadních sedadel. Vznikne velký schod. A co víc, musíte odejmout hlavovou opěrku, jinak je nelze sklopit do polohy.
Mnoho praktických detailů v kufru není, spíš naopak. Povinná výbava se věší na háček v tašce. Možná jde ale jen o francouzskou záležitost, Češi by mohli dostat klasickou taštičku se suchým zipem na podlahu.
Pod tenkou podlahou jsme našli plnohodnotnou rezervu.
Trochu ostuda je odhalený hever přímo v kufru.
Zajímavý detail zadních dveří. Pouze odhalený plech, to už se také jen tak nevidí. I to je ale daň za co nejlevnější vůz, kterou není tak těžké překousnout.

Pokračovat na další kapitolu
Motory
Dacia Sandero se bude od ledna 2021 nabízet na českém trhu jen s benzinovými tříválci. Základem je atmosférická jednotka SCe 65 o výkonu pouhých 49 kW. Další motory jsou přeplňované. TCe 90 má výkon…
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus