ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test pětidveřového VW Golf
6. května 2017

Volkswagen Golf sedmé generace se začal prodávat na podzim roku 2012, po čtyřech letech se dočkal faceliftu. Modernizovaný Golf vchází do prodeje na jaře 2017.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor

Řidičova zóna

přístrojová deska

Přístrojová deska se proti šesté generaci dost změnila. Přesto se tady cítím ... jako v Golfu. To znamená, že nic nemusím hledat, téměř vše, na co si vzpomenu, se nějakým řízením osudu (ve skutečnosti ale díky skvěle propracované ergonomii) nachází přesně po ruce.

Facelift šel uvnitř ve jménu digitalizace. Klasický přístrojový panel s budíky a ručičkami už zanevřel na dobu analogovou. Je tu tedy stejný digitální displej jako má Audi, která ho nazývá Virtual Cockpit. V Golfu se však jmenuje Active Info Display a má velikost 12,3 palce.

Pomocí tlačítka na volantu lze volit různé režimy a zobrazení, dohromady jich je pět. Můžete si nechat projektovat navigaci. To je docela praktické, pokud spolujezdec zrovna listuje v menu s muzikou nebo seznamem rádiových stanic. Řidič má tedy pořád navigaci před sebou, v tomto režmu se navíc rychloměr a otáčkovměr odsunou do stran a navigace má více místa na zobrazení. Mimochodem, ta lze projektovat ve 2D nebo 3D. A velmi se mi líbí, že má slušné rozlišení, pravděpodobně nejlepší v kompaktní třídě.

Volkswagen se rovněž chlubí, že Golf je vůbec prvním autem ve své kategorii, které má funkci ovládání gesty. Jediné, co teď Golf umí, je, že švihem ruky, která připomíná situaci, kdy dáváte někomu facku, lze listovat v menu doleva nebo doprava. Víc zatím nezvládá. Toho tedy není moc, ale očekává se, že tento způsob ovládání bude nadále ve vývoji.

Ovládání gestem je k dispozici zatím jen pro nejdražší verzi infontainmentu MIB s úhlopříčkou 9,2 palce.

Multimédia se ale vylepšila i u levnějích variant. Původní pětipalcová má nyní 6,5 palce, tak, která měla 6,5 palce, je nyní osmipalcová. A zmiňovaná 9,2palcová zase nahradila původní 8palcovou.

Golfu se zásadně rozšířila nabídka asistenčních systémů. V kombinaci s adaptivním tempomatem (za příplatek u verzí s dvouspojkovou převodvokou DSG) umí udržovat rychlost i v zácpách, a to do rychlosti 60 km/h. V praxi to funguje tak, že auto samo v kolonách, které se náhle rozjíždějí a zase ucpávají, Golf sám brzdí i zrychluje. Ruku v ruce jde pak k adaptivnímu tempomatu systém udržující vůz v pruzích.

Má také asistent Front Assist, jehož součástí je už dříve představený systém brzdění ve městě. Nově ale umí poznat nejen vozidlo, ale také chodce, který by náhle vstoupil do vozovky. A umí před ním zabrzdit.

Kdybyste měli v plánu za Golf připřahávat často přívěs, do nabídky se také dostal Trailer Assist, který je účinným pomocníkem řidiče při parkování a couvání s přívěsem.

reklama

Kabina a kufr

sedadla přednísedadla zadní
kufr základníkufr maximální

Ergonomie Golfu byla vždy dobrá a člověk si na všechny prvky v kabině rychle zvykl. Nebo alespoň tak to mám já. Má perfektní sedadla, zejména pokud jde o příplatková ergonomická. Perfektně podpírají stehna i záda. Málokteré auto v této kategorii má tak dobrou pozici za volantem, a to díky širokému nastavení sedadel i volantu ve všech směrech.

Je z něj dobře vidět ven, nemá příliš tlusté sloupky zabraňující výhledu, líbí se mi, že čelní sklo je dostatečně široké i vysoké a když prší, stěrače umí odstranit vodu až úplně do stran skla, což je detail, který bohužel všechny vozy nemají.

Ve výplních dveří jsou velké kapsy jak vpředu, tak vzadu. Také na středovém tunelu je prostoru dost i na to, abyste si tu bezpečně odložili mobil do šikmé schránky. A navíc je tu prohlubeň na odložení klíčku od vozu se startováním tlačítkem.

Ocenění si zaslouží i místo vzadu, avšak pouze na stranách. Jak vidíte na fotce, středová opěrka hlavy se může vysunout v tak malém rozsahu, že kohokoli, kdo měří více než 170 cm, by tlačila a moc by mu neprospěla. Středový tunel je navíc docela masivní, pátý pasažér si nemá kam pohodlně dát nohy.

Kufr se po faceliftu nijak neměnil. Otevírá se snadno odklopením loga VW. Mimochodem, logo s kamerou se vykápí při couvání, což je sice praktikcké, protož kamera se tak snadno neušpiní, ale proces vyklápění je docela hlučný.

Kufr má slušné rozměry, ale na udávaných 380 litrů úplně nevypadá. Museli byste v tom případě odklopit i dvojitou podlahu.

Sklopená opěradla jdou mírně do kopce. Pozitivní však je, že na páčku pro odklopení docela snadno dosáhnete i od kufru.

Pokračovat na další kapitolu
Motory
Právě na poli motorizací pro Golf se událo zemětřesení. Volkswagen se rozhodl nabídku motorů zjednodušit a zefektivnit. Dosud se pro Golf nabízely benzinové motory různého objemu i počtu válců. Teď …
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus