ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test pětidveřového VW Golf
6. května 2017

Volkswagen Golf sedmé generace se začal prodávat na podzim roku 2012, po čtyřech letech se dočkal faceliftu. Modernizovaný Golf vchází do prodeje na jaře 2017.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor

Motory, řazení, řízení, brzdy

Právě na poli motorizací pro Golf se událo zemětřesení. Volkswagen se rozhodl nabídku motorů zjednodušit a zefektivnit. Dosud se pro Golf nabízely benzinové motory různého objemu i počtu válců. Teď to však bude daleko jednodušší. Základem je tříválec 1.0 TSI, z nabídky zmizelo 1.2 TSI. Časem skončí také 1.4 TSI. Dalším členem v hierarchii motorů je 1.5 TSI Evo, který časem nahradí 1.4 TSI i 1.2 TSI zároveň.

To je úplně nová jednotka, kterou vyvinuli ve Wolfsburgu. Důvod, proč má objem 1,5 l, je prozaický. V Číně se totiž s tímto objemem vejde do kategorie, pro kterou platí nižší poplatky (jako u nás povinné učení). Volkswagen se tedy rozhodl toho využít a vyrobit patnáctistovku, protože jak se čím dál více dokazuje, s downsizovanými motory to nemají konstruktéři dvakrát jednoduché, pokud jim jde zároveň o výkon, efektivitu i spotřebu v reálném provozu. A i jediné deci jim dává lepší možnosti. Motor má standardně systém vypínání válců.

Nová jednapětka bude v nabídce ve dvou verzích. Zpočátku v silnější variantě se 110 kW, později přibude verze, která pracuje v tzv. Millerově cyklu a s turbem s variabilní geometrií lopatek.

Litrový tříválec má výkon 63 kW a plní roli základní verze. Silnější benzinový motor než 1.5 TSI evo standardní Golf nemá, pro zájemce je pak určen Golf GTI, případně Alltrack s motorem 1.8 TSI.

Diesely jsou v nabídce tři, a to 1.6 TDI a 2.0 TDI, který je také k dispozici s pohonem všech kol. Verze GTI a GTD vedeme na Vybermiauto jako samostatné modely.

reklama

1.0 TSI/85 kW

Tento motor nebyl dosud testován.

1.5 TSI/96 kW

Tento motor nebyl dosud testován.

1.5 TSI/110 kW DSG

Tento motor nebyl dosud testován.

1.5 TSI/110 kW

Tento motor vyvinuli ve Wolfburgu a postupně nahradí všechno, co se nachází mezi litrovým motorem a tímto novým agregátem. Patnáctistovka je vynikající pohonná jednotka. Časem se bude dodávat i výkonově slabší varianta s unikátní technikou, tento motor s výkonem 110 kW je však standardnější konstrukce.Tedy - jde o to, že má klasické turbo nikoli to s variabilní geometrií lopatek a Millerovým cyklem. Je však velmi podařený ve všech směrech. Překvapuje naprostou tichostí jak v nízkých otáčkách, tak i pri vyšších rychlostech do 120 km/h. Je navíc neskutečně živý, turboefekt nebo prostě lenivost není v nízkých otáčkách vůbec znát. Údajně se to konstruktérům podařilo zajistit tak, že od sání vede kratší potrubí, a tedy motoru trvá kratší dobu, než se tzv. nadechne. 

Motor je velmi dobře spřažen s manuální převodovkou, dráhy jsou delší, ale přesné.

Vedle živosti i kultivovanosti jsem se pokoušela zaměřit na spotřebu, v podmínkách na Mallorce však nebylo možné provést standardní test, ale po běžné, spéše lehce svižnější jízdě spotřeba informovala o spálení 7,2 l/100 km.

1.5 TGI DSG

Tento motor nebyl dosud testován.

1.6 TDI

Tento motor nebyl dosud testován.

2.0 TDI DSG

Tento motor nebyl dosud testován.

2.0 TDI

Tento motor nebyl dosud testován.

Řazení

Golf má ke všem motorům vyjma dieselové šestnáctistovky manuály se šesti stupni, anebo DSG, tedy dvouspojkovou převodovku, se sedmi stupni. To je novinka, protože doposud se v mnoha verzích nabízelo DSG jen šestistupňové.

DSG bude v nabídce pro všechny motory vyjma nejslabšího 1.0 TSI s 63 kW.

Vyzkoušela jsem dva vozy a oba s manuální převodovkou. V jednom případě s dieselem 2.0 TDI/110 kW a v druhém v 1.5 TSI/110 kW a v obou případech se mi řaazení velmi líbilo. Je tužší a má přesně vymezené dráhy, řidič tedy musí řadit přesně. Řadička pak do jednolivých stupňů přesně zapadne. Zpřevodování bylo v obou případech dlouhé, ve městě proto nebylo potřeba tolik řadit.

Řízení

Řízení patří stále mezi nejlepší v této třídě. Je přesné, posilovač tak akorát tuhý a klade přirozený odpor. Golf poslušně zatáčí, kam řidič toří volantem, zkrátka řízení GOlfu je absolutně bez chyby na ve třídě kompaktních hatchacků jedno z nejlepších. Líbí se mi, že není zbytečně nejisté a lehké při svižněji projeté zatáčce. Je to zkrávka svěle ovladatelný hatchback.

Brzdy

Brzdný účinek dobrý, pedál má  lineární chod, nezaznamenala jsem kousavost.

Podvozek

Golf má i nadále rozdělené, do kterých vozů montuje jedoduchou zadní nápravu s vlečenými rameny a kam zase multi-link (motory do výkonu 92 kW mají jednodušší nápravu). A protože jsem zkoušela Golf s motorem 1.5 TSI/110 kW, využívá multilink. Jízdně je to vynikající vůz, který se chová jistě, kompaktně ale není zbytečně uskákaný. Tedy v případě verze s dvoulitrovým dieselem a 17palcovými pneumatikami se mi zdálo, že na hrbolatém povrchu se trochu víc natřásá, než by musel, ale jakmile byla silnice hladší, situace se výrazně zlepšila.

Na některých úsecích, které jsme na Mallorce projížděli, byl asfalt dost hrubý, a v tu chvíli byl Golf hlučný.

Celkově jde však o velmi dobře postavené auto, jehož jízdní vlastnosti jsou i nadále na špičce třídy.

K dispozici byla i příplatková adaptivní regulace podvozku s režimy Eco, Normal, Comfort a Sport a rozdíl mezi nimi je skutečně cítit.

reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus