ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Mitsubishi Outlander: nový motor, změny cen
22. září 2010

reklama
Mitsubishi zařadilo do nabídky modelu Outlander nový naftový motor 2.2 DI-D MIVEC/130 kW. Dodává se s pohonem všech kol a šestistupňovou manuální převodovkou. Stojí od 669 900 Kč. Motor 2.0 DI-D od VW skončil.

Mitsubishi zařadilo do nabídky modelu Outlander nový naftový motor 2.2 DI-D MIVEC/130 kW. Dodává se s pohonem všech kol a šestistupňovou manuální převodovkou. Stojí od 669 900 Kč. Motor 2.0 DI-D od VW skončil.

Nový turbodiesel není na rozdíl od těch dosavadních převzatý, ale vyvinula ho automobilka Mitsubishi. Zkratka MIVEC znamená unikátní konstrukci motoru s variabilním časováním a zdvihem sacích ventilů. Objem čtyřválce ve skutečnosti činí 2,3 l (2268 ccm), je tedy větší než u původního motoru 2.2 DI-D převzatého od Citroënu a Peugeotu, který zůstává v ceníku ve spojení s automatickou převodovkou TC-SST. Ve srovnání s ním má o 15 kW vyšší výkon, ale trochu překvapivě o 0,7 s horší zrychlení z 0 na 100 km/h (10,4 s). Vynahrazuje to výrazně nižší spotřeba. V kombinovaném režimu činí 6,3 l u pětimístného Outlanderu a 6,5 l u sedmimístného. Proti srovnatelné variantě s předchozím motorem 2.2 DI-D to znamená zlepšení o výrazných 1,1 l, k čemuž dopomáhá i o 30 kg nižší hmotnost.

Při srovnání s konkurenty mezi vozy SUV střední třídy patří nový motor 2.2 DI-D MIVEC mezi ty méně dynamické, ale nejúspornější.

Novinka nahrazuje v nabídce nejen turbodiesel 2.2 DI-D/115 kW, ale také 2.0 DI-D/103 kW přebíraný od Volkswagenu, který úplně skončil. Právě ten se přitom nacházel u cenově přijatelnějších outlanderů s naftovým motorem. Nový motor 2.2 DI-D/130 kW je proti němu v základní výbavě Intense o 40 tisíc dražší, což není vzhledem k lepším parametrům novinky dramatický cenový rozdíl. Cena 629 900 Kč je také nejnižší částka, kterou nyní zaplatíte za Outlander s tubodieselem a pohonem všech kol.

Pohon dvou kol i nadále obstarává u vozu SUV střední velikosti základní benzinový motor 2.0 MIVEC. Cena s ním činí 584 900 Kč a jde o nejlevnější Outlander vůbec.

Výrazně, o 130-160 tisíc, zlevnil motor 2.2 DI-D/115 kW ve spojení s automatickou převodovkou TC-SST. Ve výbavě Intense+ přijde na 809 900 Kč a v nejvyšší Instyle+ na 859 900 Kč.

Z ceníku vypadl benzinový motor 2.4 MIVEC ve spojení s pohonem všech kol a manuální převodovkou. I nadále se nabízí pouze s automatickou převodovkou CVT, ale bez prázdninové slevy 75 tisíc. Stojí 834 900 Kč.

Ceník Outlanderu prodělal také mírné změny týkající se výbav. Základní Invite dostala navíc tempomat (kromě motoru 2.0 MIVEC). Naopak dosud nejvyšší Instyle se přejmenovala na Instyle+ a vznikl nový stupeň Instyle bez vestavěné navigace a parkovacího asistentu s kamerou.

Skončila akce s prodlouženou zárukou na 5 let, nebo 150 000 km zdarma, teď se za ni připlácí 15 000 Kč. Outlander ve standardu disponuje tradiční zárukou od Mitsubishi, což znamená buď 2 roky bez omezení kilometrů, nebo 3 roky s omezením na 100 000 km.

V nabídce zůstal leasing bez navýšení ceny.

Ceny, standardní i příplatkové výbavy Outlanderu stejně jako technická data, barvy nebo fotografie, nárazové testy i statistiky prodeje najdete v sekci Autodata po kliknutí zde.

Podrobný test Mitsubishi Outlander objevíte v sekci Autoblok nebo po kliknutí zde.

reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

Další články

reklama
blog comments powered by Disqus
reklama