ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Zájem o nová auta v Česku předčil v únoru všechna očekávání
4. března 2015

reklama
Meziroční únorový nárůst o 28 procent. Suverénně nejlepší druhý měsíc všech dob. Devět z deseti nejúspěšnějších značek v plusu proti loňsku. To jsou informace týkající se registrací nových aut v Česku.

Podle statistik vydávaných Svazem dovozců aut (SDA) přibylo v únoru do registru 16 383 nových vozů, což je suverénně nejvyšší číslo v historii pro tento měsíc. Nárůst proti loňsku činí spektakulárních 28,2 procent.

Dobré časy českým prodejcům nových aut přiznává i společnost Médea Research, která také zpracovává údaje z ministerstva dopravy. Zároveň však upozorňuje, že roste číslo takzvaných účelových registrací a registrací v neprůhledné kategorii, ze kterých není znát, kdo auto pořizuje. Údaje o registracích tak zcela neodpovídají skutečnému prodeji nových aut v Česku.

Účelové registrace spočívají v tom, že se nové auto v Česku přihlásí, ale v krátké době opět odhlásí a vyveze do zahraničí, kde je o některá auta z Česka kvůli nižším cenám enormní zájem. Neomladí tak tuzemský vozový park. Takových případů se v únoru 2015 stalo podle Médey 2548. Dalších 1961 automobilů bylo na základě údajů této agentury registrováno v "šedé zóně" mimo privátní i firemní auta.

Níže si můžete prohlédnout žebříček nejúspěšnějších značek v únoru. Pořadí a první údaj je podle SDA, pořadí v závorce a druhý údaj podle Médey Research, která odečítá vozy odhlášené v posledních 90 dnech:

1. (1.) Škoda              5180   4980

2. (2.) Volkswagen      2234   1523

3. (3.) Hyundai           1330   1302

4. (8.) Ford                 1054     514

5. (4.) Dacia                 869     766

6. (5.) Renault              574     537

7. (6.) Kia                    550     532

8. (20.) Seat                547     107

9. (7.) Opel                  547     531

10. (9.) Peugeot           478     509

Kliknutím na aktivní názvy značek otevřete přehled jejich nejprodávanějších modelů včetně ceníků, výbav, technických dat, redakčních testů a dalších podrobností.

Škoda si udržuje dominantní postavení na trhu. Dokonce ho proti loňsku ještě zvýšila, když si meziročně polepšila o třicet procent a ukousla téměř 32 procent z celkového "koláče". Generační výměna Fabie už přestala působit jako brzda, a naopak nyní značku posouvá vpřed. Díky zájmu o novou verzi malé škodovky (na snímku) už Fabia předstihla v žebříčku modelů Rapid a vrátila se na druhé místo za Octavii. Kompletní pořadí naleznete zde.

Probíhající nebo blížící se generační výměna či modernizace hned čtyř klíčových modelů (i20, ix20, i30, ix35) teď dopadá na Hyundai. Sice se udržel na růstové křivce (+12 %), ale v únoru byl podle obou zdrojů statistik předstižen Volkswagenem. Jeho meziroční nárůst činí 79 %, tedy nejvíce ze značek první desítky.

Meziroční plusová čísla vykázalo v únoru devět z deseti nejúspěšnějších automobilek. Pokles zaznamenal pouze Peugeot a to o pět procent.

Za první dva měsíce roku 2015 se registrace nových aut zvýšily proti stejnému období 2014 téměř o 22 procent. Škoda drží necelých 32 procent trhu a nárůst o 22 procent, ještě lépe je na tom Volkswagen (+56 %) a z menších značek Land Rover (+143 %) a Jeep (+122 %). Největší pokles zaznamenáváme u Hondy (-33 %).

reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama

Další články

reklama
blog comments powered by Disqus
reklama