ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Volvo V40: Zdražení až o desítky tisíc, v základu za 610 200 korun
10. června 2017

reklama
U Volva měnili ceníky u starších modelů V40 a V60 včetně outdoorových verzí Cross Country. Zdražení není plošné, někde ceny vzrostly jen o pár stovek, jinde o desítky tisíc korun. Pojďme se podívat na podrobnosti u modelu V40.

Zástupce švédské automobilky v nižší střední třídě je na trhu už od roku 2012. Vloni si prošel faceliftem, který poznáte hlavně podle předních světlometů se světleným podpisem z pásu LED ve tvaru „Thorova kladiva“. Na Volvo V40 s ohledem na jeho užitnou hodnotu a pořizovací cenu se fronty nestojí, za letošních rok jich bylo v ČR zaregistrováno 34 a v květnu mu patřilo až 173. místo v našem žebříčku nejprodávanějších modelů, který má dnes 286 položek.

Aktuální nabídka V40 se odvíjí od čtyř výbav Kinetic, Momentum, Inscription, R-Design a šesti pohonných jednotek. Ve všech případech se jedná o přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec, tři motory jsou benzinové (jsouT2, T3 a T5), tři jsou turbodiesely (D2, D3, D4) kombinované s šestistupňovou manuální nebo osmistupňovou samočinnou převodovkou, které posílají sílu motorů výhradně na přední kola. V novém ceníky byly odstraněny výbavy Base a R-Design Kinetic, nejlevnějším modelem nabídky je tak nyní verze T2/90 kW Kinetic za 610 200 korun.

V ceně již máte mimo jiné klimatizaci, plnou bezpečnostní výbavu, elektrické ovládání předních i zadních oken, osmipalcový LCD displej místo kontrolních přístrojů, multifunkční volant potažený kůží, palubní počítač, tempomat, autonomní brzdění City Safety II (do 50 km/h), audiosystém, systém start/stop a 16palcová kola z lehkých slitin. Za silnější motor T3/112 kW zaplatíte navíc 55 tisíc korun, za slabší turbodiesel D2/88 kW 47 300 korun a za silnější D3/110 kW 105 300 korun. Za samočinnou osmistupňovou převodovku se pak u všech motorů připlácí 50 tisíc korun.

Porovnali jsme Volvo V40 T2 s modely Mercedes-Benz třídy ALexus CT200h a Audi A3. Podívejte se zde. Ve všech třech případech se jedná o prémiové modely s pohonem předních kol a benzínovými motory, lexus má k tomu navíc ještě elektromotor a samočinnou převodovku. Parametry srovnání samozřejmě můžete měnit podle svých požadavků, srovnávat můžete i jiné motorizace, výbavy nebo celé modely.

Verze Momentum byla zdražena o 11 400 - 15 500 korun, oproti verzi Kinetic je dražší o 47 500 korun a nabízí mimo jiné LED světla se světleným podpisem ve tvaru Thorova kladiva, hodnotnější čalounění a dražší ale stále 16palcová kola. Základní model T2 přijde na 657 700 korun.

O další stupínek výše je výbava Inscription, která byla naopak zlevněna o 2000-6100 korun. Oproti verzi Momentum si připlatíte 56 000 korun, ale za to dostanete mimo jiné 17palcová kola, luxusnější přední masku a interiér obložený speciálně upraveným hliníkem nebo pravým dřevem.

Základní provedení s motorem T2/90 kW přijde na 713 700 korun. V této výbavě jsou již k dispozici nejsilnější motory T5/180 kW a D4/140 kW. Benzinový motor T5 se kombinuje výhradně se samočinnou osmistupňovou převodovkou a ve výbavě Inscription přijde na 904 800 Kč. Turbodiesel D4 můžete mít i s manuálem za 864 000 Kč.

Nejdražší výbava pro Volvo V40 se jmenuje R-Design, vychází z výbavy Momentum ale přidává speciální tuning exteriéru včetně unikátního žebrování masky v černé barvě a dvojité koncovky výfuku nebo 17palcová kola. To samé platí i o interiéru, kde najdete mimo jiné speciálně čalouněná sedadla s kontrastním prošíváním nebo černé obložení. Provedení R-Design bylo zdraženo o 11 000 až 34 900 korun a je tak nyní o dva tisíce korun dražší než výbava Inscription, která by měla být jinak z celé nabídky řady V40 nejluxusnější.

Volvo V40 existuje také v outdoorové variantě Cross Country, která má trochu větší světlou výšku, plastovou ochranu spodní části a nabízí se také s pohonem všech kol. Zde se trochu změnila nabídka jednotlivých výbav, respektive došlo k jejich přejmenování. Z výbavy Kinetic je nyní jednoduše Cross Country, z výbavy Momentum se stalo Cross Country Plus a z výbavy Inscription je Cross Country Pro.

Základní provedení Cross Country bylo oproti CC Kinetic zdraženo o 3000-4100 korun, ale má nyní nově ve standardu multifunkční volant a tempomat. Nejlevnější motorizace D2/88 kW přijde na 690 500 korun. Pokud byste chtěli čtyřkolku, k dispozici je pouze s motorem T4/140 kW a přijde na 784 000 korun.

Porovnali jsme Volvo V40 Cross Country T4 AWD s modely Subaru XV, Audi Q2 a Mini Countryman. Všechny srovnávané modely jsou poháněny benzinovým motorem s výjimkou Audi Q2, u něhož se zážehový motor v kombinaci s pohonem všech kol nenabízí. Podívejte se zde.

O stupeň vyšší a lépe vybavená verze V40 Cross Country plus byla oproti původní verzi CC Momentum zdražena 11 300 – 14 800 korun a v základu s motorem D2/88 kW stojí nyní 738 000 korun. Naopak nejvyšší výbava Cross Country Pro byla oproti Inscription CC zlevněna o 1500-6100 korun.

K výbavě Cross Country Pro však musíte oproti Cross Country Plus přihodit dalších 56 000 korun navíc. Ale za již dostanete elegantní 17palcová kola a luxusnější obložení i čalounění interiéru. Základní provedení Cross Country Pro s motorem D2 stojí 794 000 korun. V této výbavě nabízí Volvo u modelu V40 CC také dvě verze s pohonem všech kol. T4/140 kW AWD přijde na 887 500 korun a T5/180 kW AWD na 929 700 korun. Poslední specifikace je také vůbec nejdražší v celé nabídce řady V40.

Kompletní ceník modelu Volvo V40 najdete zde, ceny verze V40 Cross Country jsou zde.

reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus
reklama