ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Volvo C30 dalším modelem v databázi
22. srpna 2010

reklama
Volvo C30 se stalo dalším přírůstkem do naší databáze. Čtyřmístný třídveřový kompaktní hatchback vyniká výkonnými i úspornými motory, zato prostorností v kabině a kufru i cenou se zařadil na úplný chvost své třídy.

Volvo C30 se stalo dalším přírůstkem do naší databáze. Čtyřmístný třídveřový kompaktní hatchback vyniká výkonnými i úspornými motory, zato prostorností v kabině a kufru i cenou se zařadil na úplný chvost své třídy.

Nejmenší volvo odkazuje písmenem C na začátku svého pojmenování na karoserii kupé, ale díky tvaru karoserie ho řadíme mezi hatchbacky, tedy auta se zkosenou zádí. Píšu o něm jako o třídveřovém voze, ale vstup do kufru tvoří místo dveří pouze vyklápěcí okno.

Délkou 4266 mm se řadí mezi kratší kompaktní hatchbacky.

Auto se profiluje jako stylovka, u níž vnější design dostal jasnou přednost před velikostí interiéru. Všemi naměřenými rozměry kabiny i kufru se Volvo C30 řadí pod průměr nižší střední třídy. V některých z nich patří v naší databázi na úplný chvost. Jde hlavně o rozměry zavazadlového prostoru. Délkou, hloubkou, celkovým objemem i velikostí vstupu do kufru se řadí na poslední místo mezi kompakty v databázi. Překonává ho i drtivá většina aut o třídu menších, tedy například velikosti třídveřového Peugeotu 207.

Na zadních sedadlech jsem naměřil suverénně nejmenší šířku v loktech, což ale nevadí, protože C30 patří mezi čtyřmístná auta a pro dva je tam místa celkem dost. To se ale nedá říct na výšku, při svých 175 cm jsem po napřímení škrtal hlavou o strop. Také z hlediska místa na kolena patří třídveřové volvo k podprůměru, ale vzhledem k té výšce to nevadí. Cestující vysoký 175 cm si sedne prakticky za jakkoli vysokého řidiče.

Mnohem lépe vychází Volvo C30 při srovnání motorizací. Jeho nejsilnější motor, přeplňovaný benzinový pětiválec s objemem 2,5 l, patří mezi nejsilnější a nejdynamičtější pohonné jednotky mezi kompakty. Výkon 169 kW a zrychlení z 0 na 100 km/h za 6,7 s hovoří za vše.

Na druhou stranu turbodiesel s objemem 1,6 l a označením D2 se řadí k nejúspornějším motorům mezi kompakty. Jeho ekologická varianta DRIVe se dokonce dělí s několika dalšími soupeři díky kombinované spotřebě 3,8 l o titul největšího spořílka.

Cenově Volvo C30 přísluší k nejdražším kompaktním hatchbackům. Částečně to kompenzuje nadprůměrně bohatou základní výbavou, mnohem více ale spoléhá na svou prémiovou image.

Veškerá technická data, ceny i výbavy můžete v sekci Autodata porovnávat s konkurenty.

Test Volva C30 vydáme v sekci Autoblok v nejbližších dnech.

reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

Další články

reklama
blog comments powered by Disqus
reklama