ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Volkswagen modernizoval motory Golfu a mírně ho zdražil
6. dubna 2015

reklama
Volkswagen Golf absolvoval modernizaci některých motorů, které nyní splňují emisní normu Euro 6 a dostaly vyšší maximální výkon. Zároveň se zvýšily ceny všech verzí v rozmezí od dvou po 22 tisíc. Známe podrobnosti.

Volkswagen Golf je podle počtu registrací nejoblíbenějším novým autem na českém trhu vyjma škodovek - celý žebříček si můžete prohlédnout zde. Nepřekvapí tedy, že přichází jeho zdražení a to jak u hatchbacku, tak kombíku Variant, sportovní verze GTI/GTD nebo elektromobilu e-Golf. Zároveň došlo k modernizaci motorů, které teď splňují emisní normy Euro 6.

Silnější verze základního benzinového turbomotoru 1.2 TSI má nyní o 4 kW vyšší maximální výkon (81 kW) a o 0,3 s lepší zrychlení z místa na 100 km/h (9,9 s u hatchbacku). Motor 1.4 TSI v základní verzi dostal k dobru 2 kW výkonu (92 kW) a sprintuje z místa na stovku o 0,2 s dříve (9,1 s). Jeho silnější verze si pomohla dokonce o 7 kW (110 kW), stovku z místa zvládá také o 0,2 s dříve (8,2 s). Zároveň je o deci na 100 km úspornější (5,2 l v kombinované spotřebě).

Polepšil si i naftový motor 1.6 TDI, který dostal navrch 4 kW výkonu (81 kW) a zrychluje z 0 na 100 km/h o 0,2 s svižněji než předtím (10,5 s). Zároveň se o deci zvýšila jeho spotřeba (3,4 l na 100 km s manuálním řazením a 3,6 l s automatem). Porovnávat parametry motorů Volkswagenu Golf a Golf Variant s ostatními hatchbacky a kombíky nižší střední třídy můžete v přehledných tabulkách zde.

Základní výbava Golfu pojmenovaná Trendline zdražila o dva tisíce. Nejlevnější verze 1.2 TSI/63 kW Trendline tak nově stojí 369 900 korun. Mezi kompaktními hatchbacky jde o vyšší vstupní cenu. Nejdostupnější soupeři stejné velikosti se prodávají i o sto tisíc levněji. Golf Trendline ale nabízí vysokou úroveň standardní výbavy - například automatickou dvouzónovou klimatizaci nebo audiosoustavu ovládanou skrze pětipalcový dotekový displej.

Porovnali jsme nejlevnější Volkswagen Golf s modernizovanými verzemi modelů Citroën C4 a Hyundai i30 - podívejte se zde. Parametry připraveného srovnání můžete přidávat a ubírat dle vlastních preferencí, dají se porovnávat i jiné verze nebo modely.

Volkswagen Golf Trendline se dá pořídit i se silnější verzí motoru 1.2 TSI (81 kW) za 393 900 korun a s motorem 1.4 TGI/81 kW na zemní plyn za 459 900 korun.

Vyšší výbava Golfu pojmenovaná Comfortline zdražila o deset až dvacet tisíc v závislosti na motoru. V jediné srovnatelné verzi 1.2 TSI/81 kW stojí o 51 tisíc víc než Trendline. Standardní výbava je bohatší mimo jiné o litá kola, tempomat s omezovačem rychlosti nebo kožený volant. Výhodnější je tedy podle nás varianta Trendline, ale po Comfortline musí sáhnout každý zájemce o motory 1.4 TSI/92 kW (od 460 900 Kč) nebo 1.6 TDI (od 496 900 Kč).

O 16 tisíc u benzinových motorů a 20 tisíc u naftových motorů se zvýšila i cena limitované výbavy Comfort Edition. Zároveň však tato verze nově dostala do vínku prodlouženou záruku na 5 let, nebo 100 tisíc kilometrů podle toho, co nastane dříve. Proti Comfortline se standard navyšuje také například o xenonové světlomety, parkovací senzory a kameru, přední mlhovky, vyhřívaná sedadla ergoActive se 14 možnostmi nastavení a elektrickým seřizováním bederní opěrky nebo třeba lepší audiosoustavu a palubní počítač. Nejlevnější Golf Comfort Edition stojí od 475 900 korun s motorem 1.2 TSI/81 kW.

Nejvyšší klasická výbava Highline stojí o 10 až 22 tisíc více než dříve, o deset tisíc zdražila i extrémně úsporná verze BlueMotion nebo sportovní provedení GTI/GTD, o šest tisíc se zvýšila cena elektromobilu e-Golf. Ceník Golfu hatchback si prohlédněte zde, podrobný test čtěte zde.

Podobné změny jako u Golfu hatchback se odehrály i u kombíku Variant (na snímku). Tady jsme proti konkurenci postavili variantu 1.6 TDI Comfort Edition a porovnali ji s modernizovaným Hyundaiem i30 kombi a Škodou Octavia Combi - podívejte se zde. Ceník kombíku naleznete zde a test čtěte zde.

Volkswagen zároveň uvedl na český trh také terénní verzi kombíku Variant s označením Alltrack, kterou bude konkurovat třeba Škodě Octavia Scout nebo Seatu Leon X-Perience. S tou vás podrobně seznámíme v nejbližších dnech.

reklama
11. června 2015
Test Volkswagen Golf
Vyzkoušeli jsme jako první v Česku nový tříválcový turbomotor 1.0 TSI, s nímž má Volkswagen Golf konzumovat jen 4,3 l benzinu na 100 km. Podobný agregát se časem objeví i u Škody Fabia. Jsou jeho parametry reálné?
ZOBRAZIT AKTUÁLNÍ CENÍK Volkswagen Golf
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama

Další články

Seat Olé Sport - unikátní program dlouhodobého pronájmu nadupaných aut
Seat vytvořil samostatný program operativního leasingu pro soukromé osoby, které rády jezdí výkonnými auty. Pojmenoval ho Olé Sport a v současnosti u něj tvoří polovinu všech smluv na tento typ financování.
VW Golf Sportsvan lze nově pořídit ve výhodné verzi Comfort Edition
Volkswagen rozšířil nabídku rodinného modelu Golf Sportsvan o limitovanou edici Comfort Edition s výhodným poměrem ceny a výbavy. Ostatní verze zdražil v rozmezí od pěti po devět tisíc.
reklama
VW rozšířil nabídku motorů pro nový Passat. Auto zdražil o devět tisíc
Volkswagen obohatil paletu motorů nové generace manažerského sedanu Passat a kombíku Passat Variant o několik dalších možností. Výrazně se například zpřístupnil pohon všech kol. Zároveň model plošně zdražil o devět tisíc korun.
Audi od dubna prodlužuje záruku až na 4 roky. V březnu zdražilo
Audi prodloužilo u všech svých modelů od 1. dubna záruku ze dvou let na čtyři roky, nebo 120 000 kilometrů podle toho, co nastane dříve. V předchozích týdnech zvýšilo ceny některých vozů. Přinášíme jejich přehled.
reklama
blog comments powered by Disqus
reklama