ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Volkswagen Arteon si už můžete objednat. Stojí přes 1,3 milionu korun
16. dubna 2017

reklama
Necelý měsíc po světové premiéře nového volkswagenu na Ženevském autosalonu byl v České republice zahájen jeho předprodej. K dispozici budou zpočátku jen dvě nejvýkonnější pohonné jednotky a dvě výbavy.

Arteon nahrazuje v nabídce Volkswagenu starší model CC. Volkswagen tentokrát zvolil praktičtější karoserii liftback s výklopným víkem zavazadlového prostoru, jakou má třeba Škoda Superb, předchozí model CC byl klasický tříprostorový sedan.

Novinka narostla do všech směrů. Nejvíce do délky o 6 cm na 4862 mm, o 1,6 cm do šířky na 1871 mm a 2,9 cm do výšky na 1450 mm. Rozvor se prodloužil o zásadních 12,6 cm na 2837 mm. O necelých deset centimetrů je rozvor Arteonu delší než u Passatu a řadí tento model k největším ve střední třídě. Delší rozvor má totiž pouze Mazda 6 a Ford Mondeo. Na srovnání rozměrů karoserií všech modelů střední třídy na českém trhu se podívejte zde.

Arteon stejně jako Passat využívá platformy MQB, motory jsou tedy umístěné napříč a verze s pohonem všech kol využívají systému s lamelovou spojkou Haldex páté generace.

I když karoserie je jiná, nová a rozhodně elegantní, od Passatu přebírá Arteon částečně design interiéru a také většinu elektroniky včetně LCD panelu před volantem, kterému se u Volkswagenu říká Active Info Displej. Nechybí ani head-up displej nebo multimediální systém s 9,2palcovým displejem na středovém panelu, který lze částečně jako v Golfu ovládat gesty.

V nabídce je také řada asistenčních systémů počínaje novou generací adaptivního tempomatu, který například umí číst dopravní značky a sám zohlednit omezení rychlosti, až po systém samočinného natáčení světlometů do zatáčky na základě dat z GPS a navigačního systému.

Novinku si lze zpočátku objednat pouze v nejvyšší specifikaci, vybrat si bude možné mezi dvěma dvoulitrovými čtyřválci. Benzinový disponuje největším výkonem 206 kW, vznětový je pak přeplňovaný dvěma turbodmychadly a dosahuje výkonu 176 kW. Obě varianty mají poháněná všechna kola, na která sílu přenáší sedmistupňová dvouspojková převodovka DSG. Obě pohonné jednotky, mimochodem, najdete i v Passatu včetně kombi Variant. Menší a o 100 kg lehčí Passat nabídne lepší dynamické parametry a nižší spotřebu. Na srovnání nejvýkonnějších vznětových verzí Passatu, Arteonu a CC se podívejte zde.

Arteon si lze objednat ve dvou výbavách: Luxusní Elegance a sportovní R-Line. Základní cena v obou případech překračuje hranici milionu korun. Nejlevnější model 2.0 TDI/176 kW 4 Motion DSG Elegance přijde na 1 313 900 korun, zážehová varianta 2.0 TSI/206 kW 4 Motion DSG Elegance je o šest tisíc korun dražší.

Výbava Elegance je mimo jiné vybavena 18palcovými koly, digitálním panelem Active Info Display, adaptivními předními světlomety LED i zadními světlomety LED, zadní kamerou, navigačním systémem „Discover Media“, asistentem pro rozpoznávání dopravních značek, třízónovou klimatizací, vyhřívanými sedadly vpředu a čalouněním v kombinací Alcantara/kůže.

O 13 tisíc korun dražší Arteon R-Line má ve standardu rovněž 18palcová kola ale v odlišném designu, uvnitř pak najdeme černé čalounění stropu a sportovní sedadla s lepším bočním vedením.

Volkswagen bude modelovou řadu Arteon postupně rozšiřovat. Nabídka výbavy Elegance bude začínat motorem 2.0 TDI /110 kW s pohonem předních kol a šestistupňovou ručně řazenou převodovkou za 1 055 900 Kč. Motory 2.0 TDI/110 kW a 140 kW stejně jako slabší benzinový motor 2.0 TSI/140 kW budou k dispozici od poloviny května. V létě bude následovat verze 2.0 TDI/140 kW s pohonem všech kol a na konec října je plánováno uvedení základního benzinového motoru 1.5 TSI/ 110 kW, který by měl stát v základu 890 900 Kč.

Porovnali jsme Volkswagen Arteon 2.0 TDI R-Line s BMW 3 Grand Coupé a Audi A5 Sportback. Podívejte se zde. Parametry srovnání můžete měnit podle svých potřeb, porovnávat lze i jiné výbavy, motorizace nebo celé modely.

Na aktuální ceník, technické údaje a výbavy Volkswagenu Arteon se podívejte zde.

reklama
14. března 2012
Test Volkswagen CC
Test nového Volkswagenu CC vydáváme přesně v den oficiálního zahájení prodeje luxusnější verze Passatu. Vyzkoušeli jsme hned dvě motorizace a porovnávali čtyřdveřové kupé CC s běžným passatem.
ZOBRAZIT AKTUÁLNÍ CENÍK Volkswagen CC
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus
reklama