ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Úspěšnou Octavii Scout vyzývá další kanibal - VW Golf Alltrack
13. dubna 2015

reklama
Volkswagen Golf Alltrack přijíždí mezi rodinné kombíky nižší střední třídy křížené s poloterénními vozy SUV. Pořídit se dá od 669 900 korun. Porovnali jsme novinku na českém trhu se Škodou Octavia Scout.

Kříženci rodinných kombíků a vozů kategorie SUV slaví velké úspěchy, vždyť na novou Škodu Octavia Scout se čeká několik měsíců. I proto si na zajímavý segment trhu (nejen v Česku) brousí zuby i další značky a modely. Trochu paradoxně půjdou poloterénní škodovce po krku nejvíc její soukmenovci z koncernu Volkswagen. Nedávno jsme podrobně testovali novinku Seatu, Leon X-Perience (podrobnosti zde) a nyní se na český trh chystá i Volkswagen Golf Alltrack. Ani jeden z těchto modelů přitom nemá na rozdíl od škodováckého skauta tradici. Jde o úplné novinky. Golfu ale jako předobraz slouží větší bratr Passat Alltrack.

Nový Golf Alltrack je v podstatě obrněným Golfem Variant, tedy kombi verzí nejprodávanějšího evropského modelu. Proti němu narostl o 16 mm délky a 34 mm výšky, z toho až 20 mm rozdílu tvoří větší výška světlá neboli vzdálenost podvozku od země.

Pod kapotou Volkswagenu Golf Alltrack se objeví čtyři motory, které pohánějí všechna čtyři kola, z toho dva nenajdeme u Golfu Variant. Jde o benzinový 1.8 TSI/132 kW a naftový 2.0 TDI/135 kW, oba v kombinaci se šestistupňovým automatem a oba známé z Octavie Scout (její test čtěte zde). Oba dělají v porovnání s ostatními kombíky nižší střední třídy z Golfu Variant dynamické a zároveň žravější auto.

Základní motorizaci tvoří naftový motor 1.6 TDI 4Motion, který žere o 0,3 l paliva na kždých 100 km více než u Golfu Variant (4,8 l). Horší je i jeho zrychlení z 0 na 100 km/h a to o 0,4 s (za 12,1 s). Mezi naftovými kombíky nižší střední třídy jde z hlediska parametrů motoru o podprůměrné auto. Lépe je na tom silnější 2.0 TDI/110 kW 4Motion (oba se pojí se šestistupňovým manuálním řazením), jehož parametry se od Golfu Variant téměř neliší, zrychluje z místa na stovku za 8,9 s a řekne si o 4,9 l na 100 km (+0,1 l proti Variantu).

Parametry motorů Volkswagenu Golf Alltrack můžete s ostatními kombíky nižší střední třídy, nebo s vozy SUV porovnávat v přehledných tabulkách zde.

Nejlevnější Volkswagen Golf Alltrack se dá objednat za 669 900 korun s motorem 1.6 TDI 4Motion. Patří i mezi relativně dostupné kombíky s pohonem všech kol. Přehled všech verzí s cenou do 800 tisíc si otevřete zde.

Seat Leon X-Perience poháněný stejným motorem se prodává od 611 900 korun, Octavia Scout začíná až na 690 900 korunách, ale se silnějším motorem 2.0 TDI/110 kW 4x4. Volkswagen Golf Variant s motorem 1.6 TDI 4Motion a výbavou Comfortline přijde na 586 900 korun.

Standardní výbava Alltracku ale odpovídá spíše vyššímu stupni Highline. Zahrnuje například dvouzónovou automatickou klimatizaci, rádio s 5,8palcovým dotekovým displejem a bluetooth handsfree pro legální telefonování za jízdy, sedmnáctipalcová litá kola nebo tempomat včetně omezovače. Nechybí možnost volby profilu jízdy včetně režimu offroad obsahujícího například asistenta jízdy ze svahu. Podvozek chrání sada pro špatné cesty.

Porovnali jsme Volkswagen Golf Alltrack 2.0 TDI/110 kW s motoricky shodnými verzemi Seatu Leon X-Perience a Škody Octavia Scout - podívejte se zde. Parametry připraveného srovnání můžete přidávat a ubírat dle vlastních preferencí, dají se porovnávat i jiné verze nebo modely.

Kompletní ceník Volkswagenu Golf Alltrack včetně prvků standardní a příplatkové výbavy, technických parametrů a dalších informací naleznete zde.

reklama
12. prosince 2013
Test Volkswagen Golf Variant
Nový kombík Volkswagen Golf Variant testuji už poněkolikáté, prvně se mi ale dostala do rukou varianta s pohonem všech kol 4Motion. Zkoušel jsem ji s dvoulitrovým naftovým motorem. Jak se liší její vlastnosti?
ZOBRAZIT AKTUÁLNÍ CENÍK Volkswagen Golf Variant
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

Další články

Dravec Seat Leon Cupra už se nabízí ve třech karosářských verzích
Seat rozšířil řadu kompaktních sportovních modelů Leon Cupra o další karosářskou verzi. Kromě pětidveřového hatchbacku a kombíku ST se začala prodávat i třídveřová verze SC, která je nejsportovnější a zároveň nejdražší.
Mazda CX-5 se i po modernizaci prodává od 524 900 Kč. Co se změnilo?
Středně velké auto poloterénní kategorie SUV Mazda CX-5 změnilo po třech letech prodeje tvář a dostalo nové prvky výbavy. Novinku pod kapotou představuje motor 2.5 Skyactive-G. Základní cena zůstala na 524 900 korunách.
reklama
Nové Subaru Outback se prodává v Česku. Větší, modernější a dražší
Subaru uvedlo na český trh novou generaci velkého kombíku kříženého s terénním autem - modelu Outback. Novinka je větší, modernější, lépe vybavená, úspornější, ale také dražší než dosavadní verze. Prodává se od 939 tisíc.
Mazda začala prodávat CX-3. Soupeřka Škody Yeti stojí od 379 900 Kč
Mazda odhalila kompletní ceník nového kompaktního SUV CX-3. Konkurence Škody Yeti se bude prodávat od 379 900 korun s živým a úsporným dvoulitrovým motorem a pohonem přední nápravy. Nechybí ani verze s pohonem všech kol.
reklama
blog comments powered by Disqus
reklama