ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

U Audi zdražili řadu A4 až o 24 tisíc, nejlevnější s motorem 1.4 TFSI pořídíte za 824 900 korun
2. prosince 2017

reklama
Listopadové zdražování se nevyhnulo ani prémiové značce koncernu Volkswagen. U Audi zdražili většinu svých modelů, my se nyní podrobněji podíváme, jak se tím změnila nabídka modelové řady A4 včetně kombi A4 Avant.

Současná generace Audi A4 je v nabídce od roku 2015 a patří mezi technicky nejvyspělejší modely střední třídy. S koncepcí podélně uložených motorů a pohonem předních nebo všech kol je nejmenším modelem Audi na platformě MLB. I když jde o jeden ze základních stavebních pilířů značky, v Česku nemá tento automobil příliš dobrou pozici a mezi modely mu z hlediska počtu prodaných vozů patří celkově 128. místo a v pořadí značky je až pátý za modely A6 a SUV Q3, Q5 a Q7 s celkem 350 registrovanými vozy (do konce října).

Aktuálně je v nabídce celkem pět zážehových a tři vznětové motory s turbodmychadly a přímým vstřikováním paliva. Na benzín pracují čtyřválce 1.4 TFSI/110 kW, 2.0 TFSI/140 a 185 kW a šestiválec 3.0 TFSI/260 kW u sportovního modelu S4, stlačený zemní plyn nebo benzín dokáže spalovat čtyřválec 2.0 TFSI/125 kW a naftu čtyřválce 2.0 TDI/110 a 140 kW nebo šestiválce 3.0 TDI/160 a 200 kW.

Motory mohou být kombinovány s šestistupňovou ručně řazenou převodovkou nebo sedmistupňovým dvouspojkovým automatem S tronic a pohonem všech kol, který u Audi označují Quattro. U platformy MLB se jedná o trvalý pohon všech kol prostřednictvím mezinápravového diferenciálu (výjimkou jsou modely ultra například SUV Q5) na rozdíl od všech audi na platformě MQB s příčně uloženými motory, které ve verzi Quattro disponují lamelovou spojkou Haldex.

Nepočítaje verzi G-tron, která má kromě tlakových nádob na plyn o kapacitě 19 kg ještě nádrž na benzín o objemu 25 litrů, mají modely různý objem nádrže podle motorizací. S turbodieselem 2.0 TDI dostanete palivovou nádrž o objemu 40 litrů, s motory TFSI 54 litrů a všechny čtyřkolky Quattro disponují nádrží o objemu 58 litrů.

Standardní výbava všech modelů je sama o sobě docela bohatá, přesto si lze A4 dovybavit neskutečným množstvím příplatkové výbavy a utratit za automobil další statisíce. Kromě základního modelu A4 se další výbavy označují jako Sport a Design. Základní výbava A4 byla v listopadu zdražena o 13 až 21 tisíc korun, kombi Avant o 13 až 23 tisíc korun.

Nejlevnější „áčtyřku“ pořídíte s motorem 1.4 TFSI/110 kW za 824 900 korun, nejlevější kombi stojí o 51 tisíc korun více. Za automat S tronic se připlácí 62 tisíc korun, nejlevnější turbodiesel 2.0 TDI/110 kW přijde na 927 900 korun, v úsporné verzi Ultra na 939 900 korun.

Nejlevnější čtyřkolka s motorem 2.0 TDI/140 kW a samočinnou převodovkou S tronic je za 1 157 900 korun a šestiválec 3.0 TDI/160 kW s pohonem všech kol a samočinnou převodovkou stojí 1 378 900 korun. Verzi na CNG s motorem 2.0 TFSI/125 kW dostanete pouze s karoserií Avant minimálně za 1 130 900 korun.

Ve standardu má základní výbava Audi A4 16palcová (do 140 kW FSI) nebo 17palcová kola (od 140 kW TDI) z lehkých slitin, audiosystém s pětipalcovým displejem, bluetooth a osmi reproduktory, samočinnou klimatizaci, palubní počítač s monochromatickým displejem, multifunkční kožený volant, prodlouženou záruku na 4 roky nebo do nájezdu 120 tisíc km, dojezdové rezervní kolo a xenonové světlomety.

U verze Avant dostanete navíc elektricky ovládané víko zavazadlového prostoru, černé střešní ližiny a zásuvku na 12 V v zavazadlovém prostoru. Pouze verze g-tron pak má ještě palubní počítač s barevným displejem a sadu pro opravu pneumatik.

Porovnali jsme Audi A4 Avant 2.0 TDI/140 kW Quattro S tronic s modely Mercedes-Benz třídy C, BMW trojkové řady a Volkswagenem Passat. Podívejte se zde. Parametry srovnání můžete měnit podle vlastních preferencí.

Za výbavy Sport a design si nyní připlatíte o 14 až 22 tisíc více, u kombi Avant pak o 15 až 23 tisíc korun. Nejlevnější A4 ve verzi Sport nebo Design dostanete s motorem 1.4 TFSI za 900 900 korun, Avant s touto motorizací již stojí 1 013 900 korun.

Sériová výbava Audi A4 Sport obsahuje mimo jiné navíc oproti základnímu modelu 18palcová kola, palubní počítač s barevným displejem, sportovní sedadla a u Avantu střešní ližiny z eloxovaného hliníku a jiné dekory interiéru.

Pokud se rozhodnete pro výbavu Design, dostanete u sedanu ve standardní výbavě 17palcová kola, elektricky nastavitelné sedadlo řidiče, palubní počítač s barevným displejem, ambientní osvětlení interiéru a u Avantu střešní ližiny z eloxovaného hliníku nebo vnější zpětná zrcátka automaticky zaclonitelná a elektricky sklopná a vnitřní zpětné zrcátko bezrámové a automaticky zaclonitelné.

Sportovní provedení S4, které je k dispozici pouze s motorem 3.0 TFSI/260 kW Quattro S tronic bylo zdraženo o 24 000 na 1 623 900, kombi S4 Avant o 25 000 na 1 675 900 korun. Verze S4 má ve standardní výbavě mimo jiné 18palcová kola, černý látkový potah stropu, elektricky nastavitelná přední sportovní sedadla s nastavitelnou bederní opěrkou, sportovní volant, diodové přední světlomety, čalounění sedadel z kombinace Alcantara/kůže a sportovní podvozek.

Kompletní ceník Audi A4 a Audi S4 najdete zde.

Autor: Jiří Kaloč

reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus
reklama