ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Třídveřový Peugeot 208, pokud to není GTI, si u nás už nekoupíte
12. srpna 2017

reklama
Malý peugeot vždy patřil k oporám nabídky francouzské automobilky. Platí to i pro současný model 208, i když větší prodeje dnes obstarává SUV 2008. U Peugeotu nyní trochu zredukovali nabídku této modelové řady, odstraněna byla například třídveřová karoserie a základní výbava Access.

Peugeot se v žebříčku prodejů na českém trhu pohybuje letos v první desítce, prodeje však táhnou modelové řady 2008 (1501 registrací), 308 (925). Svého času oblíbená řada 208 je až třetí s 800 registracemi. V segmentu B je před ním kromě Fabie ještě Ford Fiesta, Dacia Sandero, Renault Clio, Hyundai i20, Volkswagen Polo, Toyota Yaris a Kia Rio.

Problém současné nabídky řady 208 představuje příliš vysoká cena. Začínat v této konkurenci na částce 275 tisíc korun není z hlediska uspokojivých prodejů příliš šťastné, protože v tomto segmentu je u nás právě cena rozhodující. Na nabídku startovacích verzí malých hatchbacků do 300 tisíc se podívejte zde.

Motorový program aktuálně čítá čtyři pohonné jednotky. Vybírat si můžete ze dvou benzinových tříválců 1.2 PureTech/60 a 81 kW a dvou turbodieselů 1.6 BlueHDi/55 a 73 kW. Motory lze kombinovat s pětistupňovými ručně řazenými převodovkami nebo šestistupňovým automatem EAT6 a pětistupňovou převodovkou s automatickou spojkou ETG5, které se obecně říká robotizovaná.

Nabídka druhé nejmenší modelové řady francouzského výrobce navíc byla zredukována. Zmizela třídveřová verze i základní výbava Access, u nejvyšší výbavy Allure se zúžila nabídka pohonných jednotek. Základní verze je nyní ve výbavě Active, která se s motorem 1.2 PureTech/60 kW prodává za 275 korun. Ve standardní výbavě najdete mimo jiné audiosystém s dotykovou obrazovkou, ovládáním na volantu a možností připojení mobilního telefonu přes bluetooth, klimatizaci, přední mlhovky, diodová světla pro denní svícení a ještě elektricky ovládaná a vyhřívaná zpětná zrcátka.

Připlatit si můžete 20 tisíc korun za výše zmíněnou robotizovanou převodovku. K dispozici je výbava Active i s oběma turbodiesely. Se slabším 1.6 BlueHDi/55 kW přijde „dvěstěosmička“ na 315 tisíc korun, silnější stojí o 25 tisíc více.

Pro porovnání jsme k tomuto modelu (s manuálem) postavili novou generaci Citroënu C3, Škodu Fabii a korejský hatchback Kia Rio, podívejte se zde. Parametry připraveného srovnání můžete přidávat a ubírat dle vlastních preferencí, dají se porovnávat i jiné verze nebo modely.

Zbytek nabídky je k dostání pouze ve výbavě Allure, která je o 50 tisíc korun dražší než Active, ale ve standardu má například 16palcová kola z lehkých slitin, samočinnou dvouzónovou klimatizaci, přední mlhové světlomety s funkcí přisvícení do zatáčky, kůží potažený volant, dešťový a světlený senzor, vnitřní elektrochromatické zpětné zrcátko a chromované kryty vnějších zpětných zrcátek.

Základní verze s motorem 1.2 PureTech/60 kW přijde na 325 tisíc korun, silnější 1.2 PureTech/81 kW je o 25 tisíc korun dražší s manuální převodovkou a o 55 tisíc korun dražší se samočinnou převodovkou EAT6. Jedinou alternativu se vznětovým motorem představuje silnější 1.6 BlueHDI/73 kW, které stojí 390 tisíc korun.

Kromě standardních verzí nabízí Peugeot také sportovní provedení GTI (na snímku), které bylo nově zdraženo o zanedbatelných 2300 Kč. Jediná verze s motorem 1.6 THP/153 kW, která zvládne sprint z klidu na rychlost 100 km/h za 6,7 a může pokračovat až do rychlosti 230 km/h, stojí 539 000 korun.

Ceny se měnily také u příplatkové výbavy. Zlevněna byla třeba panoramatická střecha o rovných 3500 na 15 000 korun nebo navigace o 2000 a 2500 na 20 respektive 14 tisíc korun, zdražena byla parkovací kamera o 500 na 13 tisíc nebo metalický lak o tisíc na 12 tisíc korun.

Ceník pětidveřové verze najdete zde, ceník modelu GTI je zde.

reklama
15. června 2015
Test Peugeot 208 5dv.
Modernizovaný Peugeot 208 jsme na rakouských silnicích otestovali ještě před jeho oficiálním uvedením na český trh. Recenze zahrnuje i zkoušku aktuálně nejúspornějšího motoru v sériově vyráběných osobních autech.
ZOBRAZIT AKTUÁLNÍ CENÍK Peugeot 208 5dv.
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama

Další články

Nová Kia Rio nabízí více než předchůdce, startuje na částce 279 980 korun
Nová generace modelu Kia Rio přišla na jaře na český trh. Importér značky doufá, že vylepší obchodní bilanci v segmentu B. Předpoklady k tomu rozhodně má. Kromě líbivých tvarů má k dispozici moderní techniku, nabízí solidní vnitřní prostor a bohatou výbavu. Porovnali jsme ji se svým předchůdcem.
Peugeot 5008 je nyní výhradně sedmimístný, ale také o 15 tisíc dražší
Peugeot v dubnu uvedl na trh druhou generaci modelové řady 5008. Proti předchůdci se změnila z MPV na SUV a to se odrazilo i ve vyšší ceně. Ta se nyní ještě zvýšila o 15 tisíc korun, neboť všechny výbavy mají zároveň ve standardu třetí řadu sedadel. Za tu se dříve připlácelo 20 tisíc.
reklama
Ford rozšířil ceník nové Fiesty. Přidal dva nové motory a výbavové stupně
Český importér zařadil do nabídky osmé generace malého hatchbacku Fiesta dva nové stupně výbavy a dva nové motory. Zároveň došlo ke snížení ceny u výbavy Titanium.
Peugeot 2008: zdražení o 10 tisíc, nejlevněji jej nyní seženete za 340 tisíc korun
U Peugeotu v červenci zdražovali. Ceny nahoru se posunuly u modelů 108, 208, 301, Partner Tepee a 2008. Podívejme se podrobněji na malé SUV 2008, kde se ceny zvýšily o 10 tisíc korun, ale zůstal bonus 10 tisíc korun při výkupu starého vozu.
reklama
blog comments powered by Disqus
reklama