ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Toyota Avensis byla plošně zdražena o 15 tisíc, nejlevnější stojí 644 900 korun
10. srpna 2017

reklama
Toyota zdražovala svého zástupce ve střední třídy. Ceny letitého modelu Avensis se zvýšily o 15 tisíc korun, což ještě více komplikuje jeho pozici v segmentu, kde patří k nejdražším modelům. Pojďme si nový ceník podrobně rozebrat.

Třetí generace Toyoty Avensis se vyrábí už od roku 2009. První modernizaci absolvovala koncem roku 2011, druhou ještě výraznější v roce 2015. Ta přinesla kromě výrazně změněného designu i bohatší výbavu a novinky pod kapotou, kam se nastěhovaly mimo jiné i vznětové čtyřválce od BMW.

Aktuálně se Avensis prodává s pěti motory. Zážehové mají čtyři válce a atmosférické plnění. Nejslabší 1.6 Valvematic/97 kW se dodává výhradně s ručně řazenou šestistupňovou převodovkou, silnější 1.8 Valvematic/108 kW s manuální i samočinnou převodovkou Multidrive S a nejsilnější 2.0 Valvematic/112 kW pouze s automatem Multidrive S. Oba turbodiesely od BMW 1.6 D-4D/82 kW i 2.0 D-4D/105 kW jsou k mání pouze s ručně řazenými šestistupňovými převodovkami.

Cena nejdostupnější Toyoty Avensis v provedení 1.6 Valvematic a ve výbavě Live se posunula na částku 644 900 korun, což rozhodně není málo. Mezi sedany střední třídy lze dnes najít mnohem výhodnější nabídky. Podívejte se zde. Nejnižší výbava Live však rozhodně není chudá, ve standardu najdete mimo jiné třeba asistent rozjezdu do kopce, omezovač rychlosti, předkolizní bezpečnostní systém se samočinným nouzovým brzděním. Klimatizace (manuální), dálkové ovládání i audiosystém (s ovládáním na volantu ale bez bluetooth) se v této kategorii považují za samozřejmost stejně jako elektricky otevíratelná okna vzadu. 16palcová kola jsou však pouze ocelová s plastovými překryty. Kromě zážehového motoru si tutro výbavu můžete objednat také s turbodieselem 1.6 D-4D/82 kW, který je o 156 tisíc korun dražší.

Nejběžnější výbavou Avensise je prostřední Active, která je již o 55 tisíc korun dražší. Její součástí je však samočinná dvouzónová klimatizace, multimediální systém Toyota Touchs osmipalcovou dotykovou obrazovkou, zadní parkovací kamera, barevný displej palubního počítače mezi kontrolními přístroji, 16palcová kola z lehkých slitin, světelný i dešťový senzor, systém pro hlídání jízdy v pruhu nebo čalounění v kombinaci látka-alcantara (umělý semiš).

Verze Active je k dispozici se všemi dostupnými motory s výjimkou základního benzinového čtyřválce 1.6 Valvematic a nejlevněji přijde s motorem 1.8 Valvematic/108 kW a ručně řazenou převodovkou na 714 900 Kč. Za převodovku Multidrive S se připlácí 40 tisíc korun. Silnější dvoulitr přijde již na 779 900 korun a navíc si k němu musíte objednat ještě paket Trend (25 tisíc korun) nebo Trend+ (65 000 Kč). To mimo jiné znamená 17palcová kola, přední diodové světlomety, zatmavená skla nebo vyhřávání sedadel. Turbodiesely nejsou výrazně dražší. Slabší 1.6 D-4D přijde na 714 900 Kč, silnější 2.0 D-4D pak stojí 749 900 korun.

Porovnali jsme Toyotu Avensis 1.8 Valvematic Active s modely Mazda 6, Škoda Superb a Ford Mondeo. Podívejte se zde. Parametry připraveného srovnání můžete přidávat a ubírat dle vlastních preferencí, dají se porovnávat i jiné verze nebo modely.

Nejvyšší výbava Avensisu se nazývá Executive a je k dostání pouze s dvoulitrovými motory. Stojí o 125 tisíc víc než Active a standardní výbavu navyšuje například o osmnáctipalcová kola, navigaci, kožené čalounění nebo diodové světlomety s natáčením do zatáček.

Stejné výbavy a motorizace jsou k dispozici i pro kombi, které se jmenuje Touring Sports. Za praktičtější a větší karoserii i lépe využitelný zavazadlový prostor o objemu 543 litrů (sedan má 509 l) si připlatíte 20 tisíc korun, což se s ohledem na cenu vozidla určitě vyplatí. Převážná většina Avensisů u nás se ostatně prodává v karoserii kombi.

Porovnali jsme Avensis Touring Sports 2.0 D-4D Executive s Volkswagenem Passat Variant, Opelem Insignia Sports Tourer a korejským modelem Kia Optima SW. Podívejte se zde.

Kompletní ceník Toyoty Avensis naleznete zde, to samé pro kombi si můžete nastudovat zde.

reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama

Další články

Toyota Aygo: z počtu výbav se vám zatočí hlava, základ stojí 219 900 korun
Druhá generace Toyoty Aygo, která sjíždí z výrobních pásů kolínské automobilky TPC, dostala během dubna a května nové výbavy. Je jich tolik, že se z nich zájemcům o nový vůz může zatočit hlava. Pojďme si proto ceník tohoto modelu rozebrat.
Toyota u RAV4 zdražila diesely a zlevnila hybridy
Největší japonská automobilka prosazuje svou cenovou politikou ekologicky příznivější hybridy vůči turbodieselům. Dvoulitrový vznětový čtyřválec D-4D proto zdražila o 10-31 tisíc korun, zatímco verze kombinující benzinový motor s elektromotorem zlevnila o desítky tisíc korun.
reklama
Mazda 6: Nová výbava Revolution Plus pro verze se samočinnou převodovkou
Současná generace Mazdy 6 se nabízí hned v šesti výbavách, jednotlivých specifikací je tak k dispozici bezmála třicet. Nyní se v ceníku objevil nový sloupek s druhou nejvyšší výbavou Revolution Plus. Všechny takto vybavené modely mají samočinnou převodovku.
Toyota Verso s akční výbavou Benefit přijde na 473 900 korun
Nenápadný rodinný van se v této podobě nabízí již devátým rokem, takže to v konkurenci německých a francouzských modelů na evropském trhu vůbec nemá lehké. Nyní dovozce láká na cenové zvýhodnění Benefit u dvou nejvyšších výbav ve výši až 65 tisíc korun.
reklama
blog comments powered by Disqus
reklama