ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Suzuki - modernizace Jimnyho a změny u S-Crosse a Swifta
3. února 2015

reklama
Suzuki uvedlo na český trh modernizovanou verzi malého offroadu Jimny a provedlo drobné změny ceníků u rodinného SUV S-Cross a malého Swifta. Přinášíme přehled změn a porovnání s konkurenty.

Suzuki Jimny (na snímku) patří mezi poslední z opravdových terénních aut. Milují jej lesáci, myslivci a další řidiči, kteří se pohybují více mimo asfalt než na běžných silnicích. Modernizace Jimnyho v modelovém roce 2015 přinesla mimo jiné nižší vstupní cenu díky nové základní verzi Club. Ta nabízí opravdu spartánské vozítko bez klimatizace či rádia pouze s bezpečnostními prvky za cenu 396 900 korun s benzinovou třináctistovkou pod kapotou, jejíž parametry se s faceliftem nezměnily.

Nejlevnější Jimny se řadí mezi nejdostupnější auta na českém trhu s pohonem všech kol, jak se můžete přesvědčit z přehledu všech verzí do půl milionu zde.

Druhá výbava Jimnyho pojmenovaná Comfort vychází z předchozí jediné JLX, ale dostala k dobru stabilizační systém a monitorování tlaku v pneumatikách. Zahrnuje také klimatizaci, rádio, vyhřívaná přední sedadla a zpětná zrcátka. Prodává se za 419 900 korun, tedy o pět tisíc dráž než předchozí verze JLX. K dispozici je i verze s automatickou převodovkou za 451 900 korun.

Novinku představuje nejvyšší stupeň Style, který za příplatek pouhých deseti tisíc proti Comfortu obohacuje interiér Jimnyho o kožené čalounění, litá kola, zatmavená zadní okna nebo mlhovky. Podle nás jde rozhodně o nejzajímavější variantu Jimnyho z hlediska poměru ceny a výbavy. Porovnali jsme modernizované Suzuki Jimny 1.3 Style s naftovými variantami vozů Fiat Panda 4x4 a Dacia Duster - podívejte se zde. Parametry připraveného srovnání můžete přidávat a ubírat dle vlastních preferencí, dají se porovnávat i jiné verze nebo modely.

Kompletní ceník Suzuki Jimny včetně doprodávající se starší verze JLX objevíte zde. Podrobný test čtěte zde.

Změny jsme zaznamenali v novém roce i začátkem února u dalších modelů Suzuki. Rodinné SUV S-Cross se i nadále prodává v základní výbavě Start od 359 900 korun, takže jde o jeden z nejdostupnějších vozů v této kategorii. Ve standardu nabízí například klimatizaci nebo kompletní bezpečnostní výbavu. Druhý stupeň Comfort přišel o vyhřívaná zrcátka a možnost pojit se s naftovou šestnáctistovkou, takže ho také lze mít pouze s benzinovým motorem stejného objemu. Stojí o padesát tisíc více než Start a rozšiřuje standard například o audiosoustavu s USB zásuvkou, tempomat s omezovačem rychlosti a řadu drobných vylepšení. Přesto považujeme za výhodnější volbu základní provedení Start.

Kdo chce lépe vybaveného S-Crosse, případně poháněného naftovým motorem, nebo pohonem všech kol, měl by se zajímat o vyšší verzi Premium. Ta stojí o třicet tisíc víc než Comfort a proti dřívějšku se obohatila o větší rozměr litých kol (17 palců místo dosavadních šestnácti) a pro verzi 4x4 navíc i o vyhřívaná sedadla. Nad rámec výbavy Comfort má ve standardu také například lepší klimatizaci s automatickým udržováním teploty, bluetooth handsfree umožňující telefonování za jízdy, kožený volant s funkčními tlačítky, mlhovky, stříbrné střešní ližiny nebo odemykání a startování bez nutnosti vyndávat klíček z kapsy.

Porovnali jsme Suzuki S-Cross 1.6 Premium s modely Hyundai ix35 a Škoda Yeti - podívejte se zde.

Vyšší stupeň S-Crosse Elegance zdražil v kombinaci s pohonem všech kol o deset tisíc, takže odskok od verze Premium nyní činí u všech variant shodných dvacet tisíc. Za ně dostanete auto bohatší o xenonové světlomety, parkovací senzory nebo třeba LED denní svícení. Komu by ani taková úroveň komfortu nestačila, může mít verzi s pohonem všech kol, automatem a paketem LUX za 579 900 korun včetně koženého čalounění a dvoudílné panoramatické střechy. Nově tuto kombinaci motoru a převodovky nelze mít s žádnou nižší výbavou. Kompletní aktuální ceník modelu S-Cross objevíte zde a podrobný test čtěte zde.

Drobné změny jsme v letošním roce zaznamenali také u modelu Swift. Třídveřové provedení už se nenabízí se základní výbavou GA, která zůstala jako vstupní verze pouze u pětidveřového provedení a zdražila o sedmnáct tisíc na 236 900 korun. Zahrnuje například klimatizaci a sedm airbagů. Výhodnější nám tak připadá stupeň GL/AC zdražený o 1600 Kč na 256 900 korun, který rozšiřuje výbavu pětidveřového Swifta například o rádio ovládané na koženém volantu, dálkově ovládané centrální zamykání, tempomat s omezovačem rychlosti, parkovací senzory vzadu nebo elektricky nastavitelná a vyhřívaná zrcátka. Porovnali jsme tuto verzi s novou Škodou Fabia a modelem Renault Clio - podívejte se zde. Kdo chce ještě lépe vybaveného Swifta, může sáhnout po vyšších verzích GLX (nově dostala do standardu čidlo na automatické zapínání světlometů) nebo limitované sérii SE. Kompletní ceník pětidveřového Swifta naleznete zde, podrobný test čtěte zde.

Suzuki také zrušilo zvýhodnění na Swifta s pohonem všech kol, který se tím pádem prodává za 364 400 korun, tedy o 44 500 korun dráž než dříve.

reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

blog comments powered by Disqus
reklama