ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Subaru XV přichazí na český trh v nové generaci. Terénní Impreza začíná na 590 tisících
26. ledna 2018

reklama
Minulá generace Subaru XV byla jediným derivátem Imprezy, který se prodával na českém trhu. S příchodem nástupce se situace změnila, do showroomů japonské značky se kompaktní Impreza vrátila. SUV XV z ní nicméně nevypadlo a v novém vydání přijíždí jen pár týdnů po výchozím modelu.

Jak nejlépe rozeznat XV od Imprezy? Základem je plastové obložení spodní části karosérie, které jde ruku v ruce s vyšší světlou výškou. Ta dosahuje 220 mm. XV spadá do módní kategorie SUV a tyto prvky jsou zkrátka nutností. Délka vozu je 4465 mm a rozvor náprav dosahuje 2665 mm. Jestliže první hodnota je o 5 mm delší než u Imprezy, ta druhá je o stejnou porci kratší. S 1800 mm na šířku a 1595 mm na výšku je XV také širší a vyšší. Kufr má objem 385 až 1310 litrů, tady se nic nezměnilo. V porovnání s předchůdcem je pak novinka celkově větší a nabízí i větší objem zavazdelníku.

Ve třídě kompaktních SUV patří Subaru XV mezi nejdelší vozy, ovšem pouze s mírně nadprůměrným rozvorem náprav. Podprůměrná je naopak šířka a i výškou se vůz řadí mezi nižší vozy svého segmentu. Ani kufr, objemem před i po sklopení sedadel, nepatří mezi premianty a naopak se nachází ve druhé polovině žebříčku. Kompletní data porovnávejte v tabulkách zde.

Motorizace jsou stejné jako u klasické Imprezy. Základem je tak zážehová šestnáctistovka o výkonu 84 kW, která nese přídomek i nebo i-S. Od sebe se liší ale jen výbavovými stupni, s nimiž je kombinována. Silnější je dvoulitr i-S o výkonu 115 kW. Všechny motorizace standardně spolupracují s automatem s plynule měnitelným převodem Lineartronic a pohonem obou náprav Symmetrical AWD. Převodové ústrojí u dvoulitru disponuje navíc možností sekvenčního řazení pádly pod volantem.

Slabší šestnáctistovka zrychluje z 0 na 100 km/h za 13,9 sekundy, což je nejhorší hodnota v segmentu, do průměru třídy jednotku řadí kombinovaná spotřeba 6,4 l/100 km. Dvoulitr se na 100 km/h ocitne za v kategorii průměrných 10,4 sekundy. Jeho kombinovaná spotřeba je podprůměrných 6,9 l/100 km. Kompletní data porovnávejte v tabulkách zde.

Nejnižší výbavový stupeň Active má soubor bezpečnostních asistentů EyeSight (udržování jízdního pruhu, varování před opuštěním jízdního pruhu, adaptivní tempomat a přednárazový systém s automatickým brzděním), kolenní airbag řidiče, dešťový a světelný senzor, automatickou klimatizaci s hlasovým ovládáním, rádio s 6,5palcovým displejem a čtyřmi reproduktory, multifunkční volant nebo 17palcová kola. K dispozici je pouze motor 1.6i za cenu 590 tisíc korun.

To je mezi ostatními kompaktními SUV poměrně vysoká startovací cenovka. Podívejte se, kteří konkurenti se dají pořídit pod půl milionu korun. Klikněte zde.

Druhá linie Comfort přidává parkovací kameru, dvouzónovou automatickou klimatizaci, infotainment s osmipalcovou obrazovkou a šesti reproduktory, kožený volant, mlhovky, natáčecí LED světlomety nebo střešní ližiny. S motorem 1.6 i-S stojí XV Comfort 660 tisíc korun, dvoulitr je o 50 tisíc korun dražší.

Porovnali jsme dvoulitrové Subaru XV Comfort se Škodou Karoq, Volkswagenem Tiguan a Mitsubishi Eclipse Cross. Podívejte se zde. Parametry porovnání můžete měnit podle vlastních preferencí.

Třetí stupeň Executive má navíc sledování mrtvého úhlu, automatické přepínání světel, bezklíčkové odemykání a startování a navigaci s osmipalcovou obrazovkou. Šestnáctistovka stojí 700 tisíc korun, dvoulitr o 50 tisíc korun více. Nejvýše posazený model Sport má navíc vyhřívání volantu, elektricky nastavitelné sedadlo řidiče, kožené čalounění, elektrické střešní okno a 18palcová litá kola. Pouze se silnější pohonnou jednotkou vychází na 820 tisíc korun.

Kompletní ceník nového Subaru XV najdete zde.

Autor: Jan Matoušek

reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

Další články

Nový Opel Grandland X je levnější sourozenec Peugeotu 3008. Stojí od 479 900 korun
Opel zveřejnil ceník svého nového kompaktního SUV Grandland X. Prodává se od 479 900 korun. Pikantní je, že technicky shodný Peugeot 3008, který už na trhu působí několik měsíců, stojí minimálně 560 tisíc korun.
Volvo zveřejnilo ceny kompaktního SUV XC40. Pod milion korun se zatím nedostanou
Volvo rozšiřuje nabídku svých SUV směrem dolů. Po velké XC90 a středně velké XC60 přichází kompaktní XC40. To jako první vůz značky stojí na modulární platformě CMA a míří proti BMW X1 nebo Audi Q3. Nabídka verzí je ale na českém trhu zatím omezená.
reklama
Subaru Impreza se vrací na český trh. Nabízí se výhradně s pohonem všech kol od 560 tisíc korun
Končící čtvrtá generace Subaru Impreza nebyla na českém trhu dostupná. Páté vydání vozu, v evropské premiéře představené v září ve Frankfurtu, však k českým zákazníkům doputuje. Nabídka je ale oproti konkurenci netradiční a začíná na 560 tisících korunách.
Nová Dacia Duster zůstala mezi nejlevnějšími SUV na trhu. Začíná na 260 tisících korunách
První generace Dacie Duster sice pomalu končí, loni se přesto stihla stát druhým nejprodávanějším SUV v Česku. Dá se proto předpokládat, že nástupce bude minimálně stejně populární. Tím spíše, že ceník začíná jako u předchůdce na částce 259 900 korun.
reklama
blog comments powered by Disqus
reklama