ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Škoda zdražila Octavii, vylepšila ji výbavu a dočasně stopla prodej řady verzí
24. srpna 2018

reklama
Škoda Octavia a její praktičtější verze Octavia Combi už se nenabízejí ve výhodných limitovaných edicích Fresh a Trumf. Nelze ji pořídit ani ve sportovní verzi RS, terénní Scout, s pohonem všech kol nebo motorem 2.0 TDI. Dostupné výbavy zdražily, ale mají bohatší standard.

Škoda Auto výrazně osekala nabídku modelů Octavia a Octavia Combi. Částečně za to mohou problémy s homologací na nové emisní normy. Kvůli tomu aktuálně zmizely z ceníků například sportovní provedení RS a RS Combi nebo terénní kombík Scout. V nabídce chybí i verze s pohonem všech kol, na zemní plyn nebo oblíbený naftový motor 2.0 TDI. Všechny tyto varianty by se ale měly do konce roku vrátit zpět do nabídky a v současné době jsou omezeně dostupné ze skladových zásob u jednotlivých prodejců.

Zároveň ale z nabídky vypadly i limitované edice Fresh a Trumf s výhodným poměrem ceny a výbavy. Také tyto vozy se ještě doprodávají ze skladových zásob, ale do ceníku už se pravděpodobně nevrátí. Vyloučit samozřejmě nelze nějakou novou akční verzi, až se prodejci zbaví těch předchozích.

V ceníku Octavie a Octavie Combi, který je směrodatný při objednávání vozu na míru, tak zbyly pouze základní výbavové stupně Active, Ambition, Style a Laurin&Klement a benzinové turbomotory 1.0 TSI (tříválec), 1.5 TSI (čtyřválec) nebo naftová 1.6 TDI. Také u nich došlo k drobným technickým změnám u spotřeby nebo zrychlení z 0 na 100 km/h.

Změnily se i ceny a složení výbav. Základní Active zdražila u karosářského provedení liftback o dva tisíce na kinimálně 419 900 korun, ale nově obsahuje ve standardu palubní počítač. U kombku se cena zvýšila o sedm tisíc a kromě palubního počítače patří nově k základu i střešní ližiny. Nejdostupnější Škoda Octavia Combi se nyní prodává od 454 900 korun, tedy o 35 tisíc dráž než liftback. Mezi rodinnými kombíky je to vysoká cena. Spousta konkurentů začíná hluboko pod čtyřmi sty tisíci, jak se můžete přesvědčit v přehledu všech kombi nižší střední třídy do půl milionu korun

Základní výbavy Škody Octavia označovaná Active je navíc poměrně chudá. Má sice klimatizaci a multimediální systém s displejem o úhlopříčce 6,5 palců, ale pouze plastový volant nebo ocelová kola.

Druhá výbava Ambition zdražila o šest tisíc a nově u ní patří ke standardu třeba tempomat, bluetooth hansdree pro legální telefonování za jízdy, parkovací senzory nebo front assist monitorující dění před vozem a v případě potřeby i samočinně brzdící. Nad rámec stupně Active jsou k dispozici mimo jiné i litá kola, mlhovky nebo kožený volant. Jde tedy již o slušně vybavený vůz nižší střední třídy. Stojí ale o značných šedesát tisíc korun více než verze Active.

Porovnali jsme Škodu Octavia Combi 1.0 TSI Ambition s modely Hyundai i30 kombi a Renault Mégane Grandtour - podívejte se zde. Parametry připraveného srovnání můžete přidávat a ubírat dle vlastních preferencí, dají se porovnávat i jiné verze nebo modely.

Dokonce o 16 tisíc zdražila vyšší výbava Style, která stojí nyní o šedesát tisíc váce než Ambition. Také u ní se to ale kompenzuje vyšším standardem. Luxusní provedení Laurin&Klement se nyní nabízí výhradně s motorem 1.5 TSI a stojí o osmdesát tisíc více než Style. 

Aktuální ceník Škody Octavia najdete zde, ceník Octavie Combi objevíte zde. Přečíst si můžete i podrobné recenze liftbacku a kombíku.

Autor: Ondřej Běhal

reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

Další články

Hyundai i30 kombi o prázdninách zdražil, přesto může být pro některé řidiče levnější než dříve
Hyundai i30 kombi se v dobře vybavené akční verzi nyní prodává od 459 990 korun. Ještě v květnu byla podobná verze o 45 tisíc korun levnější. Aktuálně lze však cenu výrazně snížit, pokud máte dlouho řidičák a vlastníte vůz Hyundai.
Modernizovaná Škoda Fabia - více výbavy, vyšší ceny a papírově horší spotřeba
Škoda zveřejnila ceníky a technická data k modernizované Fabii. Nejlevnější Škoda Fabia po faceliftu poháněná motorem 1.0/55 kW stojí 279 900 korun.
reklama
Kombík u modernizované Škody Fabia je nyní o 14 tisíc korun dražší než hatchback. Dříve byl rozdíl 10 tisíc
Škoda Fabia Combi se po faceliftu prodává od 293 000 korun, tedy o dvacet tisíc dráž než předchůdce. Standardní výbavu ale obohatily například klimatizace, rádio, palubní počítač nebo střešní ližiny.
Cena nejlevnější verze Škody Karoq klesla pod půl milionu. V ceníku chybí verze s pohonem všech kol
Škoda začala nově nabízet rodinné SUV Karoq v základní výbavě Active. Jeho základní cena se tak dostala pod půl milionu. Prodává se od 484 900 korun. V ceníku aktuálně chybí verze s pohonem všech kol.
reklama
blog comments powered by Disqus
reklama