ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Škoda vybavila pohonem všech kol i Octavii liftback
21. října 2014

reklama
Škoda udělala změny v ceníku Octavie. Nově spojila základní karoserii liftback s pohonem všech kol. Na výběr jsou hned čtyři motory. Zároveň o čtyři tisíce zdražila nejlepší výbavu Octavie - Laurin&Klement.

Pohon všech kol tradičně patří k Octavii Combi. U základní karoserie Octavie, liftbacku, jej Škoda díky neustále rostoucímu zájmu o koncept 4x4 vrací do výroby po dlouhé době. Naposledy jej měla první generace modelu.

Nejlevnější Škoda Octavia s pohonem všech kol tak nyní stojí 535 900 korun - přesně za tolik se prodává verze s naftovým motorem 1.6 TDI/77 kW a výbavou Ambition. Jde o cenu o 35 tisíc nižší než za stejnou Octavii Combi.

Škoda Octavia se stává nejdostupnějším hatchbackem nebo liftbackem nižší střední třídy s pohonem všech kol. Přehled všech aut této kategorie se znakem 4x4 bez ohledu na typ karoserie s cenou do 600 tisíc najdete zde.

Proti Škodě Octavia 1.6 TDI s pohonem přední nápravy je "čtyřkolka" dražší o 55 tisíc. Kromě pohonu všech kol ale auto dostává k dobru i víceprvkové zavěšení zadní nápravy Multilink místo jednoduché zkrutné příčky a šestistupňovou manuální převodovku místo pětistupňové.

Kromě 1.6 TDI se nabízí pohon všech kol u Škody Octavia liftback také s motorem 2.0 TDI/110 kW (od 595 900 korun), benzinovým 1.8 TSI s automatickou převodovkou DSG (od 615 900 Kč) a s naftovým 2.0 TDI/135 kW DSG (od 655 900 Kč). Poprvé se tak u běžného liftbacku objevuje nejsilnější naftový motor ze sportovně upravené Octavie RS. U té se podle informací z automobilky pohon všech kol zatím nechystá.

Porovnali jsme nejlevnější Škodu Octavia s pohonem všech kol s dalšími kompaktními auty s podobnou cenou, ale jinou karoserií - hatchbackem VW Golf a SUV Suzuki S-Cross - podívejte se zde. Přímé konkurenty totiž Octavia liftback 4x4 nemá. Parametry připraveného srovnání můžete přidávat a ubírat dle vlastních preferencí, dají se porovnávat i jiné verze nebo modely.

Octavii liftback 4x4 s nejsilnějším naftovým motorem a automatickou převodovkou v nejvyšší výbavě Laurin&Klement jsme porovnali i se sedany a liftbacky střední třídy - Opelem Insignia a Subaru Legacy. Podívejte se zde.

Proti kombíku s pohonem všech kol je Octavia liftback vždy o něco dynamičtější z hlediska zrychlení z místa na 100 km/h. V některých případech se chlubí i spotřebou nižší o jedno až dvě deci. Každopádně jde o jedno z nejúspornějších aut nižší střední třídy s pohonem všech kol.

Další změnu v ceníku Octavie i Octavie Combi představuje zdražení nejlépe vybavené verze Laurin&Klement o čtyři tisíce korun.

Kompletní ceník Škody Octavia liftback včetně prvků standardní i příplatkové výbavy, technických dat a dalších podrobností najdete zde. Podrobný test čtěte zde.

reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama

Další články

Škoda ukázala fotky nové Fabie Combi. Kufr pobere 530 l
Škoda odtajnila ještě před začátkem autosalonu v Paříži vizáž nové Fabie Combi a zveřejnila o ní množství informací. Například zavazadlový prostor pojme 530 litrů nákladu, o 25 l více než u současné generace.
Nová Škoda Fabia s klimatizací stojí od 239 900 korun
Škoda zveřejnila ceník nové Fabie. Nejlevnější verze stojí 234 900 korun. Za příplatek pět tisíc se standard obohatí o klimatizaci a řadu dalších prvků. Symbolických 990 korun zaplatíte za pětiletou záruku omezenou na 100 tisíc kilometrů.
reklama
Porovnání nových malých aut - Škoda Fabia vs. Hyundai i20 a Opel Corsa
Třetí generace Škody Fabia má kousek od sebe na pařížském výstavišti dva velké budoucí soupeře - nový Hyundai i20 a Opel Corsa. Všechny tři malé hatchbacky jsme důkladně proměřili a prozkoumali. Nabízíme jejich srovnání.
Auta zdraží, ale majitelé dostanou lepší služby, předpokládá manažer Škody
Šéf české pobočky Škody Auto Luboš Vlček nám při rozhovoru na pařížském autosalonu prozradil, že rozdíl mezi krátkou fabií a kombíkem bude nejnižší v historii. Dozvěděli jsme se i další exkluzivní informace.
reklama
blog comments powered by Disqus
reklama