ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Škoda Superb: benzinové motory zdražily až o 27 tisíc, naftové o 33 tisíc korun
3. prosince 2017

reklama
V listopadu zdražily všechny škodovky, nejvíce však Superb zvláště s turbodiesely. Některé verze největšího modelu automobilky jsou nyní dražší až o 33 tisíc korun, nejlevnější model přijde na 656 900 korun.

Většina automobilek nyní zdražuje své modely, poměrně zásadně to dělají některé značky koncernu Volkswagen Škodu nevyjímaje. Není divu. O mladoboleslavské automobily je takový zájem, že je nestačí vyrábět. Octavia, Fabia, Kodiaq i Superb jsou suverénně nejprodávanějšími modely svých segmentů na českém trhu. Vlajkovou loď českého výrobce si od ledna do konce října vybralo celkem 7678 zájemců a je čtvrtým nejprodávanějším modelem českého trhu i značky s okřídleným šípem. 

U Superbu se jedná již o páté zdražení od jeho vstupu na trh v únoru 2015, přičemž tentokrát se ceny všech verzí zvýšily výrazně. Nejlevnější provedení 1.4 TSI/110 kW Active nově přijde na 656 900 korun, což je o 16 tisíc korun více než před zdražením, za variantu kombi se připlácí 30 tisíc korun. Zdá se, že v Boleslavi si věří, protože Superb ve svém segmentu ani předtím nepatřil mezi ty nejlevnější, jak se můžete přesvědčit v přehledu všech modelů střední třídy do 700 tisíc korun na českém trhu zde.

Startovací výbava celé modelové řady není úplně chudá. Obsahuje například dvouzónovou samočinnou klimatizaci, tempomat, audiosystém s pětipalcovým barevným dotykovým displejem, bluetooth, osmi reproduktory a USB, kožený potah volantu a řadicí páky, bezpečnostní systém Front Assist monitorující dění před autem a schopný ve městě při nízkých rychlostech samočinným brzděním zabránit kolizi nebo dešťový senzor. Dodává se na 16palcových kolech z lehkých slitin a vzadu mu nechybí parkovací senzory. Od automobilu této třídy možná čekáte trochu více, ale této výbavě vlastně nic zásadního neschází.

Zdražení zážehových motorů není malé, ceny turbodieselů se však zvedly zásadně. Nejlevnější naftová varianta se čtyřválcem 2.0 TDI/110 kW ve výbavě Active nyní přijde na 703 900 Kč. To je o 20 tisíc korun více než předtím a o 47 tisíc více, než kolik zaplatíte za stejně výkonnou verzi s benzinovým motorem. Pokud si připlatíte 65 tisíc korun, můžete mít i základní model s motorem 1.4 TSI/110 kW buď se samočinnou převodovkou DSG nebo s pohonem všech kol. 

Turbodiesel s automatem a ve čtyřkolce můžete mít až od druhého stupně výbavy, který se jmenuje Ambition. Tato výbava podražila o 17 tisíc v případě benzinových a o 23 tisíc korun v případě naftových motorů, přičemž oproti výbavě Active si připlatíte 65 tisíc korun. V rámci standardní výbavy se však můžete těšit již z adaptivních bi-xenonových světlometů s ostřikovači, denního svícení diodami, audiosystému s osmipalcovým displejem, předních mlhových světel s přisvěcováním do zatáčky, 17palcových kol, zpětných zrcátek se samočinnou clonou (vnějších i vnitřního), elektricky ovládaného sedadla řidiče s pamětí. A v odkládací schránce řidiče i spolujezdce navíc najdete deštníky...

Nejlevnější verze 1.4 TSI/110 kW přijde na 721 900 Kč, o 45 tisíc korun je dražší 1.8 TSI/132 kW, o 160 tisíc pak nejsilnější zážehová varianta 2.0 TSI/162 kW. Základní turbodiesel 2.0 TDI/110 kW přijde na 768 900 Kč, za silnější variantu 2.0 TDI/140 kW se připlácí 46 tisíc korun.

Porovnali jsme Superb 1.4 TSI Ambition s Renaultem Talisman, Fordem Mondeo a Mazdou 6 - podívejte se zde. Parametry připraveného srovnání můžete přidávat a ubírat dle vlastních preferencí, dají se porovnávat i jiné verze nebo modely.

Stejně jako Ambition má v nabídce všechny motorizace také Style, která podražila o 24 tisíc v případě zážehových a o 30 tisíc v případě vznětových motorů. Za 60 tisíc, které vydáte navíc oproti výbavě Ambition, zde dostanete třeba parkovací čidla vpředu i vzadu, elektricky ovládané víko zavazadlového prostoru, 18palcová kola, barevný displej palubního počítače, bezklíčový přístup, špičkový audiosystém značky Canton, elektricky nastavitelné sedadlo také u spolujezdce, vyhřívání předních a zadních sedadel, vyhřívané trysky ostřikovačů čelního skla nebo vkládané tkané koberce a tzv. síťový program v zavazadlovém prostoru. Za základní motorizaci 1.4 TSI/110 kW nyní zaplatíte 781 900 korun.

Porovnali jsme Škodu Superb Combi 2.0 TDI/140 kW 4x4 DSG Style s modely Volkswagen Passat Variant, Subaru Outback a Mercedes-Benz třídy C kombi. Podívejte se zde.

Dvě nejvyšší výbavy Sportline (na snímku) a Laurin&Klement musí uspokojit i velmi náročné zájemce o sedan nebo kombi střední třídy, který je zvyklý spíše na modely prémiových značek. Ve standardní výbavě nechybí třeba kožené čalounění, navigační systém, vyhřívané čelní sklo, adaptivní tempomat, nastavitelné tlumiče DCC, nastavitelné barevné vnitřní ambientní osvětlení, poloautomatické parkování s kamerou nebo bezdotykové ovládání pátých dveří. Zatímco verze Sportline má interiér obložený materiálem připomínající karbon, u varianty Laurin&Klement najdete černé obložení ve vysokém lesku ve stylu piana. V obou nejvyšší výbavách není k dispozici motor 1.4 TSI, a tak nejlevnější Superb Sportline a Laurin&Klement pohání čtyřválec 1.8 TSI/132 kW. V prvním případě přijde na 897 900 Kč ve druhém 902 900 korun. Předtím byla levnější verze s motorem 2.0 TDI/110 kW, ta však podražila více a nyní přijde v případě verze Sportline na 899 900 korun a u Laurin&Klement na 904 900 korun.

Kompletní ceník Škody Superb včetně prvků standardní a příplatkové výbavy i technických dat naleznete zde. Podrobný test čtěte zde. Prohlédnout si můžete i kompletní ceník verze Combi nebo přečíst jeho podrobný test.

Autor: Jiří Kaloč

reklama
27. listopadu 2016
Test Škoda Superb Combi
Už tak dost podrobnou recenzu Škody Superb Combi jsme rozšířili o zkušenosti s novou výbavou SportLine. A otestovali jsme přitom nejsportovnější možnou verzi - provedení s nejsilnějším motorem 2.0 TSI/206 kW 4x4.
ZOBRAZIT AKTUÁLNÍ CENÍK Škoda Superb Combi
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama

Další články

Opel uvádí náhradu za velké SUV, Insignia Country Tourer stojí 650 tisíc
Velké SUV Opel zatím v nabídce nemá, jeho pozici ale částečně supluje Insignia Country Tourer. Ta je v základu klasickým kombi, má ovšem vyšší světlou výšku a plastové obložení spodní části karosérie. Nyní vůz vstupuje na český trh s cenami od 650 tisíc korun.
Stinger je nejdražší model Kia. Se šestiválcem stojí 1,4 milionu korun
Kia se s modelem Stinger pouští tam, kam se zatím s žádným jiným vozem neodvážila. Míří na špičku střední třídy, kde chce zaútočit na tradiční německé hráče. Těm liftback, nebo podle slov Kie fastback, konkuruje také cenou. V základu přijde na 1,1 milionu korun.
reklama
U Volva zdražili modely V40 a S/V60, novinkami jsou V90 Cross Country VOR a XC60 T5 Geartronic
Volvo se v současné době hřeje na vlně zájmu o nové generace modelů S/V90 a XC60 a rozšiřuje jejich nabídku. V té však stále zůstávají zástupci nižší střední třídy a střední třídy V40 respektive S/V60. Dovozce je nyní zdražil o pět až deset tisíc korun.
Volkswagen Passat: Zdražovalo se o tisíce, základní model přijde na 679 900 korun
Volkswagen začátkem listopadu zdražil většinu svých modelů. Podívejme se podrobněji na řadu Passat a odvozené modely Variant, Alltrack i GTE. Zdražení postihlo všechny motorizace i výbavy včetně té příplatkové.
reklama
blog comments powered by Disqus
reklama