ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Škoda spustila předprodej Karoqu. Zatím startuje na 530 tisících, základní model bude až na podzim
3. července 2017

reklama
Škoda začala v předprodeji nabízet nástupce modelu Yeti. Zatím budou k dispozici jen dvě vyšší výbavy a čtyři motorizace. Ceny začínají na 530 tisících korunách. Základní výbava Active se objeví až na podzim.

Škoda zahájila loni s modelem Kodiaq (jeho test čtěte zde) ofenzivu automobilů kategorie SUV. Druhým v řadě je kompaktní Karoq s délkou 4382 milimetrů a rozvorem náprav 2638 milimetrů. V porovnání se Škodou Yeti je Karoq o 160 milimetrů delší a má o 60 milimetrů delší rozvor. Novinka je také širší a nižší, světlá výška narostla o 3 milimetry na 183 milimetrů.

Zavazadlový prostor Karoqu má v pětimístném uspořádání 521 litrů, což je o 116 litrů více než u Yetiho. S příplatkovým systémem VarioFlex (zadní samostatná sedadla lze posouvat, sklápět i vyjímat) se základní objem pohybuje mezi 479 až 588 litry. Ve dvoumístném uspořádání je k dispozici až 1630 litrů (Yeti měl o 130 litrů více). Po vyjmutí druhé řady sedadel z vozu toto číslo naroste na 1810 litrů.

Délkou i výškou se Škoda Karoq ve třídě kompaktních SUV řadí do lepšího průměru, šířkou je mezi nejlepšími. Přímá konkurence má větší rozvor náprav, silnou zbraní Karoqu je samozřejmě objem zavazadlového prostoru. Bez systému VarioFlex nabízejí větší zavazadelníky jen Range Rover Evoque a terénní verze kompaktních kombi. Na kompletní porovnání rozměrů všech modelů ve třídě kompkatních SUV se podívejte v tabulkách zde. Pokud vás zajímá přehled všech kompaktních SUV na českém trhu, podívejte se zde.

Základním motorem Karoqu je přeplňovaný tříválec 1.0 TSI/85 kW, nad ním je rovněž přeplňovaný čtyřválec 1.5 TSI/110 kW se systémem vypínání poloviny válců. Naftová paleta startuje u čtyřválce 1.6 TDI/85 kW, výkonnější alternativu představuje rovněž čtyřválec 2.0 TDI/110 kW. Benzinové motory a slabší turbodiesel mají poháněná přední kola, silnější naftový motor disponuje standardně pohonem 4x4. V první polovině příštího roku nabídku doplní ještě dvoulitrové TDI o výkonu 140 kW v kombinaci s dvouspojkovou samočinnou převodovkou a pohonem všech kol.

Pro všechny pohonné jednotky je standardem šestistupňová ručně řazená převodovka, za příplatek 50 tisíc korun se k motoru 1.5 TSI/110 kW a oběma turbodieselům dá objednat sedmistupňová dvouspojková samočinná převodovka DSG.

Dynamicky velice povedený je motor 1.5 TSI. Karoq s touto pohonnou jednotkou pod kapotou se svým zrychlením řadí mezi lepší polovinu své třídy. Litrový tříválec je na tom hůře, průměrnou dynamiku ale kompenzuje nízkou spotřebou paliva, ale i v této disciplíně je čtyřválec jen o kousek horší. Slabší z naftových motorů je svým zrychlením průměrný, má ale nízkou papírovou spotřebu. Ještě nižší ji má dvoulitr s automatem, který je z 0 na 100 km/h rychleji než šestnáctistovka. Dynamicky nejlépe, a v rámci konkurence lehce nadprůměrně, je na tom dvoulitr s ručním řazením, jehož spotřeba je stále přijatelná. Na kompletní data v přehledných tabulkách se podívejte zde.

Základní výbavový stupeň Active přijede až ve chvíli, kdy Karoq vstoupí do běžného prodeje (stane se tak 18. října letošního roku). V předprodejní fázi nabízí mladoboleslavská automobilka jako základ výbavu Ambition. Ta obsahuje mimo jiné systém Front Assist, kolenní airbag řidiče, tempomat, světelný a dešťový senzor, asistent rozjezdu do kopce, dvouzónovou automatickou klimatizaci, zadní parkovací senzory, audiosystém s osmipalcovou dotykovou obrazovkou, bluetooth, osmi reproduktory a příjmem digitálního rádia, vyhřívaná přední sedadla, střešní ližiny nebo 16palcová kola z lehkých slitin. V kombinaci s motorem 1.0 TSI/85 kW přijde tato výbava na 529 900 korun, k dispozici jsou i ostatní pohonná ústrojí. Paket Ambition Plus za 15 tisíc korun zahrnuje diodové světlomety, diodové přední mlhovky nebo rezervní kolo.

Porovnali jsme Karoq 1.0 TSI/85 Ambition s modely Kia Sportage, Nissan Qashqai a Peugeot 3008. Podívejte se zde. Parametry připraveného srovnání můžete přidávat a ubírat dle vlastních preferencí, dají se porovnávat i jiné verze nebo modely.

Další výbavový stupeň Style přidává adaptivní tempomat, přední parkovací senzory, navigaci s osmi reproduktory, vyhřívání zadních sedadel a volantu, bezklíčový vstup do vozu a startování tlačítkem, diodové světlomety, přední mlhovky nebo 17palcová z lehkých slitin. S litrovým tříválcem ceny startují na 584 900 korunách, vybírat je opět možné ze všech motorizací. Paket Style Plus za 23 600 korun přináší systém VarioFlex, parkovací kameru, čalounění kombinací látky a kůže a rezervní kolo. V kombinaci s nejvyšší výbavou jsou k dispozici také pakety Multimedia s navigací Columbus, 9,2palcovým displejem a připojením na internet za 26 tisíc korun a Comfort s bezdotykovým ovládáním víka kufru, LED osvětlením kabiny a voličem jízdních režimů za 17 tisíc korun. Širokoúhlý displej nahrazující analogové kontrolní přístroje, o kterém se hodně psalo v rámci představení této modelové řady, se do ceníku dostane až v první polovině roku 2018.

Jak si stojí nová Škoda Karoq 2.0 TDI/110 kW 4x4 Ambiente proti stejně motorizovaným koncernovým sourozencům Seat Ateca, Audi Q3 a Volkswagen Tiguan se podívejte zde.

Na kompletní ceník Škody Karoq se podívejte zde.

reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama

Další články

Škoda Kodiaq vyniká místem na nohy a hloubkou kufru. Vyloženou slabinu nemá
Prolezli jsme novou Škodu Kodiaq s laserovým měřidlem, abychom mohli porovnat parametry její kabiny a zavazadlového prostoru s ostatními SUV střední třídy. Co jsme zjistili?
Rapid po faceliftu zlevnil, rodinná škoda stojí v základu pod 300 tisíc korun
Rapid je po Yetim druhým nejstarším modelem Škody. Zatímco malé SUV již má svého nástupce, zástupce automobilky v nižší střední třídě se teprve dočkal faceliftu. Inovovaná verze nyní přichází na trh a prodává se od 299 900 Kč.
reklama
Škoda Kodiaq byla zdražena, základní cena se přiblížila hranici 700 tisíc korun
Škoda poprvé měnila ceníky u SUV Kodiaq. Zdražení o 16 tisíc korun ale není důsledkem nepoměru mezi nabídkou a poptávkou. Základní verze 1.4 TSI/110 kW s pohonem 4x4 nebo samočinnou převodovkou ve výbavě Active nyní stojí 693 900 korun.
Škoda Karoq přerostla svého předchůdce Yetiho o 16 cm. Už nebude třídním mrňousem
Nová Škoda Karoq měří na délku 4,38 m, je tedy o 16 cm delší než její předchůdce Yeti a řadí se na úroveň Nissanu Qashqai mezi typicky dlouhá kompaktní SUV. Základním motorem bude benzinový tříválec 1.0 TSI/85 kW.
reklama
blog comments powered by Disqus
reklama